Talos

1985 - Silversoft Ltd.

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

A Talos harci robot miután hulladékként végezte, hét darabra tört, darabjai szétszórva rozsdásodnak a mintegy 200 képernyőből álló birodalomban. Most azonban újra szükség van a robotra: ellopták az Örökkévalóság koronáját! A korona visszaszerzéséhez azonban teljesen összeszerelt, működőképes robot szükséges. Először a még működő kézfejjel elindulva újra össze kell állítani a robotot, majd el kell jutnod a korona rejtekhelyére. Nem mindegy azonban, milyen sorrendben csatlakoztatjuk a kézfejhez a robot többi alkatrészét: Először meg kell találnunk Talos (kézfej nélküli) karját, ha megérintjük, a robot két része össze fog kapcsolódni. Majd sorban a robot teste következik. Ezután már a robot bármely további végtagja, feje tetszőleges sorrendben csatlakoztatható a testhez. A birodalomban négy tó is van, ezekbe be lehet ugorni, ekkor lesüllyedünk a tó fenekére. A legnagyobb tó mélyén van elrejtve a második kar. A tavakból kijutni úgy lehet, ha ráállunk a középen heverő vízinövényre, amiből levelek szállnak felfelé.
A vidék hemzseg a félelmetes lényektől: mókusokkal(!), csigákkal(!!), szöcskékkel(?!) és más hasonló rémségekkel találkozhatunk. Ezeket lézerfegyverünkkel lemészárolhatjuk, de célszerűbb megállás nélkül haladni, hisz ezen lények csak pár másodperccel azután jelennek meg, hogy beléptünk az adott képernyőre. Ráadásul, ha túl sokat időzünk egy képernyőn, egy sárga bika rohan ránk sürgetőleg, ami ellen hatástalan a fegyverünk. Sietni nem csak emiatt érdemes, de energiánk az idővel fogyatkozik. A jobb oldalon gyertya energiánkat jelzi, ez az ellenséggel való érintkezéskor is fogyatkozik. Ha elfogy a gyertya, oda egy életünk. A játéktéren fellelhető tárgyak energiánkat hivatottak pótolni, azaz a gyertya hosszát növelik. Emellett egy tárgy van még a segítségünkre: a fehér gyöngy (WHITE PEARL) megszerzésekor kinyílnak a fehér kapuk.
Robotunk a fegyveren kívül egy hatalmas mágnessel és egy különleges iránytűvel is fel van szerelve. A mágnes bárhol lerakható (pl. egy olyan robot alkatrész mellett, amire később lesz szükségünk), a jobb alsó sarokban látható iránytű ezután irányjeladóként működik: bármerre is járunk, azt mutatja, merre van a mágnes. A mágnest később bárhol és bármikor magunkhoz vehetjük (akkor is, ha nem azon a képernyőn van, ahol a robot!) és újra használhatjuk.
A játékot vitathatatlanul az Atic Atac ihlette, de a kivitelezés nem nőtt fel a feladathoz. A grafika teljesen jellegtelen, két perc után azt sem tudja az ember, merre jár. A grafikusok nem igazán tudták mit kell rajzolni, legalábbis egy robotos játékban a mókus, szöcske, csiga mint ellenség nem igazán értelmezhető, ahogy a gyertya sem. Pontot csak a lövöldözésért kapunk, vagyis a játékot 0 ponttal is lehet teljesíteni...

Irányítás:
KEMPSTON, CURSOR, SINCLAIR INTERFACE botkormány illesztő. vagy billentyűzet.
billentyűkiosztás: Z - balra, X - jobbra, O - fel, K - le, P - tűz, A - mágnes le/fel.

Örökélet: POKE 60019,58

Térkép