1991 - Zeppelin Games Ltd.

logikai

Spectrum (48k)

A Tetris egyik legismertebb továbbgondolása az eredetileg 1990-es megjelent Coloris. Ebben a verembe eső blokkok azonos alakúak, minden blokk három elemből áll. A blokkok nem forgathatók, de az egyes elemek színe rotálható. Ha három vagy több azonos színű elem a veremben egymás mellé kerül vízszintesen, függőlegesen, vagy akár átlósan, akkor eltűnnek. A felettük lévő tömbök leesnek, és láncreakciót válthatnak ki. A lehulló blokk három eleme persze csak "logikailag" vanak egymással kapcsolatban, minden elem addig hullik, - a verem aljáig, vagy egy másik elemre - amíg lehetséges. Ha belegondolunk, hogy a mindössze hat elem széles verembe öt különböző színű elem hullik többé-kevésbé véletlenszerűen, beláthatjuk, hogy a Tetris-rajongok igazi kihívásra találnak a játékban!
A Zeppelin klónja semmilyen etrát nem tartalmaz (még a zene is 48k), ugyanakkor egy technikailag tökéletesen kivitelezett megvalósítás. Jól irányítható, minden "kijelzőt" tartalmaz, ami szükséges lehet. Az akkori kívánalmainak megfelelően a különböző színű elemek jelet is tartalmaznak, hogy a játék monokróm monitoron is játszható legyen (legalábbis elvileg...). 22 nehézségi szintet tartalmaz, melyek nem csak a tempóban különböznek:
  • Minden nehézségi szinten megadott mennyiségű elemet kell eltüntetni.
  • Előfordulhat, hogy ebbe csak az átlósan elbontott elemek számítanak bele...
  • A verem kezdetben is tartalmazhat elemeket!
  • Elbonthatatlan fekete elemek hullanaka verembe.
  • Az irányítás megfordul (ez mondjuk kevésbé "mókás" opció...).

Az eltüntetett elemekért pontot kapunk. Ha egyszerre háromnál több elem tűnik el, azért több pontot kapunk, és az átlósan elbontott elemek is többet érnek.
A NEXT mezőben láthatjuk, hogy milyen színekben fog pompázni a következő blokk, a BLOCKS mezőben pedig részletes statisztikát kapunk az eddig lehullott elemekről szín szerinti bontásban. Nem valószínű, hogy ezeket bárki is képes lenne tanulmányozni a játék tempója mellett.

Irányítás:
A játék csak billentyűzettel játszható, de az szabadon definiálható (alapértelmezés: O - balra, P - jobbra, M - színek rotálása, A - leejtés).
ENTER - zene ki- bekapcsolása,
SPACE - játék szüneteltetése (csalni nem lehet, a program elveszi a képet),
BREAK - játék megszakítása.