Slightly Magic 1991 - Code Masters Ltd. kaland |
Forrás: Spectrum (128k) Enterprise |
A
Dizzy sorozat sikerén felbuzdulva a Codemasters több
hasonló stílusú kalandjátékot is készített. A Slightly Magic kivitelezésében
nagyon hasonlít a Dizzy-re. Remek grafika, jó zene, izgalmas történet jellemzi
ezt a programot is. A cél egyszerű: félelmet és akadályt nem ismerve el kell
jutnunk az Óperencián túli birodalomba, a sárkánykirály színe elé, feleségül
kérve leányának kacsóját. A leírásban csak néhol van utalás a csillagokra, amiket
felvéve nő varázserőnk, de a térképen mindegyik jelezve van!
A kezelés egyszerű,
a tűz gombbal tudunk felvenni, letenni, felhasználni egy tárgyat, egyszerre
két tárgy lehet nálunk. Ha valahol megállunk, ésmegnyomjuk a tűz gombot, a megjelenő
menüből kiválaszthatjuk a tárgyat, amivel valamit csinálni szeretnénk. Ha a
'le' irányt nyomjuk meg legugolunk. A játékot billentyűzetről, vagy Kempston
joy-ról játszhatjuk. A 'Q' megnyomásával bármikor kiléphetünk a játékból. Ha
joy-ról szeretnénk játszani a menüben, a felszólításra 'K' billentyűvel indítsuk
a programot.
Billentyűzetkiosztás: Z - balra, X - jobbra, K - fel, M - le, SPACE - tűz.
Induljunk el a START-tól (C2) jobbra és vegyük el Snort sárkánybébi orra elől a vizes vödröt (bicket of water). Vigyázzunk, ne menjünk közel a sárkányhoz, mert tüzet fúj rák, ami egy életünkbe kerül. Ezt vigyük el Hic-nek C2-re (balra). A vödör víz lehűti a tüzes torkát, és átenged. C1-en ugorjunk el a mágnespatkóért (magnet) (fontos, hogy a levegőben is tudjuk irányítani magunkat!), majd essünk le. Itt újabb szerzeményünk egy halom kő (pite of stones), amit -tovább haladva jobbra- D2-őn Rocky-nak mindjárt oda is adhatunk. Szemlátomást nagyon ízlik neki, nagy nyámmogás közepette befalja az egészet, jólakva nem minket fog megenni. D1-re visszalépve a pislákoló csillagokon át ugráljunk fel C1-re. Itt vegyük fel a jobboldali vödröt, amit odaadva Frazzle-nek, felvehetünk még egy vödröt. Ezt C3-on adjuk át Snort-nak, aki ezáltal annyira boldog lesz, hogy egyből begyújt a kandallóba. Látogassuk meg C5-ön (ezt lehetőleg B4-B5-ön keresztül próbáljuk meg) Sir Rustalot-ot, aki fölé állva tegyük le a mágnest. Mágnesünk magához vonzza a lovag melletti szeget (pin). Ezzel menjünk el Rocky-hoz vissza D2-re (útközben nem árt átugrani a kandalló tüzét, különben kissé megégünk!). Mivel sziklás haverunk hasa már tele, nyugodtan a fejére állhatunk, ahonnan a felfénylő csillagokon át felugrunk a fahídra. Itt a szöggel, kipukkaszthatjuk az eddig fel-le mozgó buborék. Most már felvehetjük C2 bal alsó sarkában a varázspálcát. Menjünk vissza D1-re, itt vegyük fel a koponyát (skill). Sétáljunk el vele egészen B5-ig, ahol tegyük zsebre a rémisztő varázslatot (fright spell). Ugráljunk el a tartóléceken át C2-re, ahol a varázskódexre ugorva életre kel varázspálcánk, s egyből vegyíti is a rémisztő varázslatot a koponyával. Most ugorjunk vissza C3-on át B3-ra, ahol tegyük le első varázslásunkat. A kísértetek úgy látszik eléggé ijedősek, mert itt hagytak csapot-papot. Menjünk el C1-re, ahol vegyük fel a hangszórót (megapone), majd Hic-nél a bolha nyakörvet (flea collar). Slattyogjunk el B3-ra, s kapjuk fel a hallás varázslatot (hearing spell). Ugráljunk onnan C2-őn át A2-re és tegyük le a varázst. Az eddig süket ikrek, Herbert és Hubert, hallásuk feljavul, így már átengednek bennünket A1-re. Innen ugorjunk fel vissza A2-re a csillagokért. Összeszedve mindet menjünk jobbra és kapjuk fel a bolhavarázst (flea spell). Szerzeményünkkel potyogjunk vissza C2-re, ahol jobbra felugorva D5-ön jussunk Nagy Brian feje mögé. Itt kipakolva zsebünket bolhává változunk, s most már szembe tudunk nézni az óriással. Essünk bele a várárokba, ahol jobbra menve vegyük fel E2-őn az ollót (pair of scissors). Ezt vigyük egyelőre vissza E5-re. Menjünk balra, ugorjunk át a banánhéjat, amit egyik bajtársunk hagyhatott itt (a kis rendetlen!), és vegyük magunkhoz a vizes kannát (watering can), majd jobbra haladva a halvarázst (fish spell). Mindezekkel térjünk vissza az árok aljára (csak jobbra kőrbemenve tudunk visszajutni), s tegyük le a növényi hajtásnál a kannát. Szempillantás alatt kinő egy virág a száraz árok talajából, amin felugrálva tegyük le D6-on a halvarázst. Menjünk vissza a kannáért és az ollóért. Vegyük utunkat keletnek, s nézzük meg Cheshire-t, a macskát, aki idétlen yoyo-jávai utunkat állja. Vágjuk el az ollóval ócska kis játékát, s vegyük fel az aranyhalas akváriumot (goldfish bowl). Menjünk vissza D6-ra a halvarázsért, s visszafelé jövet tegyük le D7-en a két fa közé a kannát, miáltal egy kis patakkal találjuk szembe magunkat. Használjuk most fel a halvarázst (use the spell), s ereszkedjünk bele a vízbe. Korinek Sándor |
|