2022 - Zosya Entertainment

autóverseny

Spectrum (48k)

A játék az autóversenyzés hőskorába visz minket, ránézésre az 1930-as években. A lelkes pilóta, Rubinho Cucaracha tucatnyi riválissal verseng a győzelemért az újonnan alakult Európa-bajnokságon. Az egymást követő 16 futamon kell legalább az előírt helyezésben végezni. Apró nehézség, hogy minden versenyen a legutolsó, azaz a 13. helyről indulunk. A 12 ellenfeleink mind saját egyéniség, akik kétféleképpen viselkedhetnek, attól függően, hogy milyen napjuk van... A versenyzők alapvetően sportszerűen viselik, ha megelőzzük őket, azonban minden versenyen "bekattan" pár sporttársunk, akik rájuk jellemző eszközökkel (ezek közös jellemzője, hogy abszolút szabálytalan), igyekszik megakadályozni, hogy megelőzzük őket. Ha a közelükbe érünk, jelzésképpen megjelenik a jobb felső sarokban a portréjuk, és karddal, baseballütővel, dinamittal stb. hadonászva akadályozzák az előzést. Ilyenkor elő kell vennünk a Chase HQ-ban betanultakat: kétszer-háromszor nekik kell menni hátulról. Ez észhez téríti őket (amit hangjelzés is kísér), ezután már meg tudjuk őket is előzni.
A pályák nem túl bonyolultak, általában erősebb fékezésre nem kényszerülünk. A pálya szélére sodródva lassulunk, de ha terepakadálynak ütközünk, autónk megpördül. Szerencsére minimális időveszteséggel folytathatjuk a versenyt. Az autó váltója négy fokozatú, de nincs gondunk a váltással, teljesen automata. A tűz nyomva tartásával a turbót használhatjuk, amitől rövid időre megnő autónk végsebessége. Előzéseknél érdemes használni.
A műszerfalon, jobb oldalon a pillanatnyi helyezésünk (POS) és az elvárt helyezés (TARG) látható. Ha ezt a verseny végére nem sikerül elérni, egy életünk elvesztése árán újra ugyanezzel a futammal próbálkozhatunk. Utolsó életünk elvesztése esetén vége a játéknak. Az utolsó, 16. futamon "természetesen" már csak az első hely az elfogadható! Középen egy analóg sebességmérő látható, de mivel nincsenek rajta számok, rejtély milyen sebességgel haladunk... Jobb oldalon - a sebességi fokozat (GEAR) mellett - egy sérülésjelző (sárga sáv) is van, de ennek gyakorlatilag nincs funkciója, hiszen a sérülések menet közben olyan gyorsan "gyógyulnak", hogy lehetetlen összetörni a kocsit.
A programmal kapcsolatban megjegyzendő, amellett, hogy szépen néz ki, kellőképpen gyors is a program, ami a Travel Through Time után annyira nem is meglepő.

Irányítás:
SINCLAIR, CURSOR, KEMPSTON botkormány-illesztő, vagy billentyűzet (O, P, Q, A, SPACE). A billentyűzet szabadon definiálható.