Rockford

1987 - Mastertronic Added Dimension

logikai, ügyességi

Spectrum (48k)

A Boulder Dash főhősének - Rockfordnak - újabb kalandjaiba csöppentünk! A nagy elődöt valószínűleg senkinek nem kell bemutatni (főleg a hajdani C64 tulajdonosoknak sem). A játékmenet természetesen ugyanaz, mint az elődben, a grafika viszont más. 5 különböző korban kell ténykednünk:

  • Az első világban, egyiptomi kincsvadászatra indulunk, ahol fáraók halotti maszkjait kell gyűjtenünk. Kígyók, denevérek és majmok kergetnek minket. A mágikus falak vízszintesen terjeszkednek, ha utat nyitunk nekik!
  • A második világban konyhai munkára osztanak be: az örök fiatalság almáit kell gyűjtenünk. Kígyók, hamburgerek üldöznek.
  • A harmadik világban a vadnyugatra látogatunk el, ahol indián aranyérméket kell begyűjteni. Repkedő tomahawkok, pisztolyok, és vonat (robog a sarkunkban).
  • A negyedik világban a jövőbe utazunk: asztronautának öltözünk, és csillagokat kell gyűjteni. Apró galaxisok, madarak repkednek a légtérben.
  • Az ötödik világban Frankenstein doktor laboratóriumában kell megpróbálni helyrerakni a félresikerült kísérleteket. Szíveket kell gyűjteni, miközben megvadult testrészek kergetnek. A megnyitott csapokból (csak neki kell menni) lángnyelvek, vagy vízcseppek indulnak útjukra, melyek ha találkoznak heves reakcióba lépnek, amely még a közelben álló falat is képes kibontani.

Minden "világ" 4 nehézségi szintből áll. Hogy mely világot szeretnénk játszani, a menüben állíthatjuk be, a játék indítása után. A játék egyébként jóval nehezebb, mint a Boulder Dash, lényegesen több ügyességet igényel, és a fejtörők is sokkal nehezebbek. Ne feledjük, ha egy ellenfélre ráejtünk valamit, "felrobban", ami utat nyithat nekünk (Ezt sokszor kell alkalmaznunk).
Nem kell a pályán található valamennyi értéket összegyűjtenünk, A játékképernyő alatt láthatjuk, mennyit kell még megszereznünk (JEWELS). Ha megvan a kellő számú tárgy, azt a kép felvillanása is jelzi. Ekkor mehetünk a kijárathoz, ami egy ember nagyságú piramishoz hasonlít. Sok nézelődésre nincs időnk, mert a feladatot megadott idő alatt kell teljesíteni, és sok időt nem kaptunk a programozóktól.
Aki kellő elszántságot érez magában, annak érdemes több időt szánni a játékra! (Kezdetben sok sikerélményünk nem lesz.)

Térkép