Boulder Dash 1984 - First Star logikai, ügyességi |
Spectrum (48k) Enterprise |
Talán senkinek se kell bemutatni a kis emberkét, akinek kristályokat kell összegyűjtenie egy labirintusban, hogy kijusson onnan. A játékot két kanadai, Chris Gray és Peter Liepa készítették. Az ötletszerző elsősorban Gray (bár voltak már hasonló játékok, az 1982-es Dig Dug és The Pit), ő készítette el a játék alapjait BASIC-ben, Liepa készítette el a végleges változatot fél év alatt Atari 400/800-ra úgy, hogy egy ponton komolyabban is át kellett tervezni a játékot: Az eredeti játéktérben ugyanis egy pályaelem (illetve a főhős, Rockford maga) egy karakter magas volt. Így ugyan 40 x 24 elem is kifért a képernyőre, de a nyolc pixel magas elemek túl aprók voltak. A játékot kiadó First Star Software-nek ez nem tetszett, ezért Liepa bevezette a 2x2 karakternyi elemeket és ezzel együtt a pálya scrollozódását. Természetesen rengeteg platformra átültették a játékot. Ezek közül a legismertebb a C64 változat, de az is ritka és nevezetes eset, hogy egy otthoni gépre készült játékot portolnak játéktermi gépre (fordítva gyakoribb eset...) Betöltés után első dolgunk az irányítás kiválasztása. Gyakorlatilag az összes elképzelhető joystick interface-el, és billentyűzetről is játszhatunk. A tűz gomb megnyomásával juthatunk a kezdő képernyőhöz. Itt a 'J' megnyomásával visszajuthatunk a menübe, 'P' megnyomásával beállíthatjuk a játékosok számát, 'S' megnyomásával indíthatjuk a játékot, de a játék indulása előtt még be kell állítanunk (a joy vízszintes - függőleges mozgatásával), hogy hányadik nehézségi szint, melyik labirintusában akarunk bolyongani. Miután kirajzolódik a játékképernyő, láthatjuk emberkénket, körülötte szikladarabokat, és a kristályokat. Feladatunk meghatározott mennyiségű kristály megszerzése, majd megtalálni a kijáratot, mindezt adott időn belül! Hogy mennyi kristályt kell megszereznünk a bal felső sarokban láthatjuk, ettől jobbra, hogy hány kristályt szedtünk eddig össze, középen az időnk fogyását követhetjük nyomon, jobb oldalon pedig a pontszámunk látható. A First Star három részt készített a programból (ha egy üzlet egyszer beindul...). Liepa 1985-ben még besegített a Boulder Dash II-be, aztán kiszállt a sorozatból. A második rész csak új pályákat tartalmaz, a harmadik részen azonban sikerült rontani: szinte monokróm grafika, újszerűnek szánt, de gagyi űrkörnyezet borzolja a játékosok idegeit. Sajnos a scroll-hibája sokat levon a játszhatóságból. Ferro Enterprise konverziója elvileg működik Ep64-en, sajnos azonban lassan. A korábbi Attus átirathoz képest ebben újra lett írva a vezérlés a menü tábla és az attribútumok. A színek szép élénkek, néhol jelentősen eltér a Spectrum verziótól, de ez csak jót tett a látványnak. Egy cheat is be lett építve: ha a zene alatt lenyomjuk az F8-at akkor nem csökken az életünk az F7 esetén az idő áll meg. Bár ehhez a programhoz teljesen felesleges, de íme egy kis segítség az első részhez: A második részhez örökélet: |
|