Riding the Rapids

1987 - Players

sport

Spectrum (48k)

Bár a hóbortos játékok TOP-listáját a horgász program (Jack Charlton's Match Fishing) elsöprő fölénnyel vezeti, más is igyekszik benevezni erre a címre. Gyermekkorunk vágya (???) teljesült: vadvizi evezést "sportolhatunk" a számítógép előtt...
Miután az ováció lassan elcsitult, rátérhetünk a tárgyalásra. Az irányítás kiválasztásával sok gondunk nem lesz (Billentyűzet, Kempston, Cursor, Sinclair) . Sokkal érdekesebb a menü 5. pontja (DESIGNER), ami várakozásunknak megfelelően a pályák átrajzolására szolgál, de erről egy kicsit később ejtünk szót.

A játék összesen négy pályát tartalmaz. Ha elindítjuk a játékot ('0' billentyűvel), ki kell választani a kívánt pályát. Célunk, a versenytávot a lehető leggyorsabban teljesíteni, lehetőleg úgy, hogy a kapuk kihagyásával nem szedünk össze túl sok büntetőidőt. Négy - sorban egyre nehezedő - pálya közül választhatunk.
Hajónk igen strapabíró, nem fog összetörni, de természetesen, ha a part szélére sodródunk, vagy sziklának ütközünk, elakadunk. A fehér bójákkal jelzett kapukat nem szabad kihagynunk, át kell haladni rajtuk. Ha ez nem sikerül, 5 másodperc büntetést kapunk. Amikor áthaladunk a kapun, a bója színe feketére vált, jelezve, hogy teljesítettük a kaput (ezt hangjelzés is kíséri). A szürke színű bójákkal jelzett "kapukat", viszont ki kell kerülni! (Ellenkező esetben szintén 5 másodperc büntetést kapunk.)
Hajónkat a jobbra-balra irányokkal tudjuk irányítani, a fel iránnyal evezni tudunk. Evezés közben energiánk folyamatosan fogy. (Ezt a képernyő jobb oldalán a piros ENERGY feliratú sáv jelzi). Ha az energiánk elfogy, egy kicsit pihenjünk (hagyjuk abba az evezést), ezalatt gyorsan kipihenjük magunkat. Ha mozgásban vagyunk, a lendületből még úszik egy darabig a hajó evezés nélkül is. Meglepő módon, a folyónak alig van sodrása... (érdekes egy vadvizi evezés ez!)
A kép jobb oldalán figyelemmel kísérhetjük az időnket (TIME), az eddig összegyűjtött büntetést (FAULTS), és a pályarekordot (COURSE RECORD). Első próbálkozásra mindenkinek sikerülni fog az új pályarekord beállítása, mivel ez kezdetben minden pályán 4 perc. Ha nagyon beakadtunk valahol, vagy úgy ítéljük, hogy időnk nagyon rossz lesz, a CAPS SHIFT + SPACE megnyomásával visszaléphetünk a menübe.

A menüben az '5' megnyomásával juthatunk a pályatervező-módba. Itt először szintén megkérdezi a program a kívánt pálya számát. Rajzolás közben a következő lehetőségeink vannak.

Kilépés után rögtön ki is próbálhatjuk művünket.