Quetzalcoatl

1983 - Virgin Games Ltd.

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

A játék főhőse egy balul sikerült dél-amerikai expedíció egyetlen életben maradt tagja. Az expedíciót a dzsungelben banditák támadták meg, társainkat megölték. A mi életünket azonban (egyelőre) megkímélték, egy azték templomba hurcoltak minket. Hamarosan az is kiderül, hogy Ketzalkóatl templomában raboskodunk, jelenlétünkkel feldühítve az isteneket... A játék címadója Ketzalkóatl, az azték mitológiában a tudás és tanulás istene, az első istenpár harmadszülött fia.
A játék egy jelentősen kibővített labirintusos játék: célunk hogy kijussunk a templomból. Ehhez természetesen meg kell találnunk a kijáratot. A templom 4 szintes, minket a templom tetejéről dobtak bele egy lyukba, azaz a játék kezdetén a legfelső, 3. emeleten bolyongunk. A kijárat természetesen a földszinten van, de ahhoz, hogy kiengeszteljük az isteneket és kiengedjenek, meghatározott számú gyöngyöt is össze kell gyűjtenünk (az összegyűjtendő gyöngyök száma a nehézségi szinttől függ).
A szintekről a kék lejáraton lehet lejutni. Sajnos azonban minél többet bolyongunk a romos templomban, annál több omlás keletkezik a labirintusban, ezek fekete mezők, melyeken keresztül az alattunk lévő szintre zuhanunk. Ilyenkor sajnos pár gyöngy mindenképen eltörik, rosszabb esetben a nálunk lévő iránytű is (ld. később). A legalsó szinten értelemszerűen nincsenek fekete mezők. Arra is figyelnünk kell, hogy ha ötször a falba ütközünk, annyira felbosszantjuk az isteneket, hogy véget vetnek az életünknek és a játéknak.
A templom minden szintjén egy-egy isten ténfereg, akikkel ha összetalálkozunk, vagy segítenek, vagy ártanak nekünk:

  • 3. szint: Huitzilopochtli. A játék kezdete után nem sokkal találkozunk vele. Egy térképet és egy iránytűt ad. Az iránytű a bal alsó sarokban jelenik meg, a nyíl jelzi, hogy éppen merre nézünk. A térképen mindig azon szint térképe látszik, amin éppen tartózkodunk, sajnos azonban minél tovább nézzük, egyre jobban gyűrődik, elhasználódik (a következő szint térképe kezdetben mindíg sértetlen). A térképen a villogó kép mező a mi, a sárga mező a lejárat helyét jelöli.
  • 2. szint: Tlaloc. 4 korsót kínál, ezek közül kell kiválasztani a jót. Ha sikerül elenged, különben végünk van.
  • 1. szint: Quetzalcoatl. Ad egy furulyát és megtanít egy dallamra.
  • 0. szint: Tezcatlipoca: Ha találkozunk vele, megöl. Az egyetlen esélyünk, ha van furulyánk és hibátlanul eljátsszuk a dallamot. A furulyát viszont ezután elveszi, így a következő találkozásnál már nincs menekvés.

A labirintust minden játékban változatlan, a gyöngyöket viszont véletlenszerűen rakja ki a program (a gyöngyök a földön hevernek). Így az is megoldás, ha egy hosszabb folyosón ide-oda mászkálunk...
Nehézségi szintek:

szint gyöngy
1 100
2 120
3 130
4 150
5 150
6 150

Az ötödik nehézségi szinten nincs térkép, a 6. nehézségi szinten pedig iránytű nincsen. Ráadásul nehezebb szinteken egyre gyorsabban használódik el a térkép.

Irányítás:

'1' - balra, '3' - jobbra, '2' - előre,
'M' - térkép megtekintése (folytatás: 'C')
'H' - segítség.
'E' - háték megszakítása.