1991 - Code Masters

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

Dizzy-t, a Code Masters híres tojásemberét (?!?), megannyi kalandja után meglehetősen furcsa "munkakörben" látjuk ismét viszont. Dizzy barátunk ezúttal nem egy távoli Meseországba, vagy Kincses szigetre vetődött, csak ide a sarki játékgyárba, ahol munkaidejét azzal tölti, hogy különböző formájú (és színű) tárgyakat kell csoportosítania. Feladata, hogy az alul elhelyezkedő gép nyílásait úgy állítsa be, hogy a fentről eső tárgyak, a megfelelő alakú (és színű) rekeszekbe pottyanjanak. Kalandorunk a képernyő középen áll, és egy karral tudja jobbra-balra mozgatni a gépsort. A képernyő felső részén 4 cső látható, amelyből folyamatosan potyognak - véletlenszerű sorrendben - a különböző alakú tárgyak. Nehezíti a faladatunkat, hogy a csövek folyamatosan ereszkednek lefelé, így egyre kevesebb időnk marad, hogy a gépet a megfelelő állásba helyezzük. Szerencsére a csövek elszíneződése jelzi, hogy milyen színű tárgy fog hamarosan kiesni belőle.
Ha véletlenül egy tárgy rossz alakú lyukba esik, összetörik, és a csövek lejjebb ereszkednek. Ugyanez történik, ha egy test eléri a gépsort, és az eközben mozgásban van, hiába a megfelelő alakú lyuk van a tárgy alatt!
Ha beállítottuk a gépsort, a tűz gombot megnyomva az összes test leesik, amelyik alatt a megfelelő lyuk van beállítva. Az a test, amelyik alatt nem a hozzá tartozó lyuk van nem esik le! Ha ezzel a megoldással több testet tüntetünk el egyszerre, több pontot is kapunk értük, mintha egyenként tettük volna ezt. Ha egyszerre legalább három test tűnik el a "süllyesztőben" a csövek feljebb emelkednek. A játék addig tart, amíg a csövek le nem ereszkednek egészen az általunk irányított gépsorig.
A képernyő tetején a LEVEL az aktuális nehézségi szintet jelzi, a SCORE a pontszámunkat mutatja, míg a SHAPES jelzi, hogy hány testet kell eltüntetnünk, a következő nehézségi szintig. A nehezebb szinteken a gépsor nyílásai egyre jobban összekeverednek, egyre többféle test esik lefelé, valamint a csövek is gyorsulnak.

A menüben a kívánt irányítási mód után a tűz gomb megnyomásával indíthatjuk a játékot. Ilyenkor először még ki kell választani az induló nehézségi szintet.
Billentyűzetkiosztás: O, Z, N - balra, P, X, M - jobbra, ENTER, SPACE - tűz.
A 'H' billentyű megnyomásával bármikor szüneteltethetjük a játékot, a CAPS SHIFT + SPACE megnyomásával visszaléphetünk a menübe.

A csövek nem ereszkednek lefelé:
POKE 35993,0