|
A Code Masters - kicsit megkésett - játéka vitathatatlanul Gauntlet klón, ezúttal nindzsás köntösben. Semmi pluszt nem ad a Gauntlet játékmenetéhez képest, sőt itt karakter választásra nincs lehetőség. Marad a nindzsás karakter, akivel végig kell szaladni 50 nehézségi szinten, miközben a lehető legtöbb kincset szerzi meg.
Nindzsánk dobócsillagokat hajigál ellenfeleire, mégpedig végtelen mennyiségben, elképesztő tűzgyorsasággal: mihelyst beleáll egy ellenségbe, a falba, vagy eltűnik a képernyő szélén az elhajított dobócsillag, újat dobhatunk. Javasolt a tűz gomb folyamatos nyomva tartása, bár ilyenkor nem tudunk haladni, csak forgolódni (nyolc irányban lőhetünk), Nem elég azonban az ellenséget hajigálni, a csapóajtókat is szét kell lőni, amiből - döbbenetes gyorsasággal - másznak elő a szörnyek. Dobócsillagaink a bontható falak és a terjeszkedő massza ellen is használható, igaz ez utóbbiba elég sokat kell lőni.
Hősünk nem csak ellenfeleivel hadakozik, de az idővel is, energiánk ugyanis nem csak akkor csökken, ha ellenséggel érintkezünk, hanem az idő múlásával is fogyatkozik!
A játék nem csak egyedül, de akár négyes társaságban is játszható (két játékos játszik egyszerre, felváltva).
A pályákon található tárgyak:
- Kincsesládák (nyitott vagy zárt), piros színű.
- Kulcs (sárga): az ajtókat vagy a zárt kincsesládákat nyithatjuk ki vele. Egyszer használatos darab viszont bármelyik kulcsot bármihez fel tudjuk használni.
- Varázstekercs (fehér): felhasználásával varázsolhatunk egyet. Egyetlen varázslatot ismerünk, ez elpusztítja a látható pályarészen az összes ellenséget. A világoskék varázslószerű ellenség csak varázslattal pusztítható el!
- Szőlő (piros): energiát ad.
- Csésze tea (sárga): energiát ad. Vigyázzunk, ha eltaláljuk, eltörik!
- Tál rizs (lila): energiát ad.
- Bálvány (sötétkék szobrocska): rövid ideig félnek tőlünk az ellenségek. Azaz nem támadnak, hanem menekülnek.
- Lópatkó (sötétkék): ha szerencsénk van, az elpusztított ellenségek után kincsesláda marad. Különösen praktikus varázslat alkalmazása esetén...
- Óra (sárga): rövid időre megállítja az ellenségeket.
- Pajzs (zöld): védelem.
- Csillag (sárga): ???
- Szív (piros): rövid időre sérthetetlenséget ad.
- Labda (fehér): erősebb fegyver. Visszapattan a falakról.
- Kapcsoló (világoskék): Nem kulcsra nyíló ajtót nyit ki.
- Teleport (világoskék, kerek mező): Ha rálépünk, a pálya más részére jutunk.
- Pokol kapuja (sötétkék): folyamatosan özönlenek ki belőle mindenféle ellenségek, mint egy csapóajtóból. Elpusztíthatatlan, ha megpróbálunk rálépni, meghalunk!
- Szikla (fehér): Akadály. Szét lehet lőni, vagy ha nincs mögötte semmi, arrébb tolni.
- Apró kapcsolók, melyekre ha rálépünk, mögöttünk elpusztíthatatlan ajtó zárja el au utat.
Minden 5. nehézségi szint után egy kódot kapunk. Ezt a kódot a menüben beírva (ENTER PASSWORD) nem kell mindig elölről kezdeni a játékot:
- 05. SNOW,
- 10. EASY,
- 15. RACK,
- 20. BLUE,
- 25. STAG,
- 30. HULL,
- 35. BEER,
- 40. CARD
Irányítás:
A billentyűzetet minden játékosnak külön-külön szabadon definiálható, tehát a SINCLAIR Interface is működik.
CAPS SHIFT + SYMBOL SHIFT + Q - kilépés a játékból,
CAPS SHIFT + SYMBOL SHIFT + P - játék szüneteltetése / folytatása,
CAPS SHIFT + SYMBOL SHIFT + T - zene ki- bekapcsolása (128K módban).
Végtelen energia az 1. játékosnakP POKE 49365,0: POKE 55993,0
Végtelen energia a 2. játékosnakP POKE 49403,0: POKE 56071,0
Térkép |