1985 - Ocean

Kaland, szöveges

Spectrum (128k)

Enterprise

Az Ocean 1985-ben tőle szokatlan stílusú játékkal jelentkezett: A Neverending Story egy szöveges kalandjáték. Szokatlan a játék kivitelezése is: A képernyő két részre van osztva: az alsó része a szövegnek van fenntartva, míg felső részén a képek jelennek meg. A képernyőn apró rajzok jelenítik meg a helyszínen található szereplőket, felvett tárgyakat. A játék ugyanarra a "motorra" épül, mint az Ocean másik kalandjátéka a HunchBack the Adventure. Bár ebben nincs annyi rajz, a játék sikert aratott. Ez főleg az ugyanilyen című (Végtelen Történet), aranyos mesefilmnek köszönhető (amely az ugyanilyen című meseregényből készült - ígérem, hogy nem fogom tovább ragozni...). A játék a film történetére épül:
A meseregény színhelye Fantázia, amely könyvünk főhősét Bastian-t hatalmas képzelőerővel megáldott és ezért társai által hazugnak tartott tizenegynehány éves könyvmoly kisfiút előbb csak képzeletben, később szó szerint is - magával ragadja. Fantázia úrnője, a Kislány Királynő halálos veszélyben forog: az emberek megfeledkeznek róla és ha nem akad valaki, hogy képzeletével táplálja, minden lakójával együtt bekebelezi a Semmi. Elindul hát Atreyu, - a könyv a könyben Bastian-nal egykorú hőse-, hogy számos próbatételt leküzdve felkutassa és az embervilágból felhozza azt, aki a Kislány Királynőnek újra "nevet tudna adni". Ez pedig nem más, mint Bastian, aki egyre inkább beleéli magát a "végtelen történetbe", annyira, hogy végül magába szippantja az a másik világ.

A játékot beöltés után a SPACE megnyomásával indíthatjuk. Ekkor mindössze egy kérdésre kell válaszolnunk: kívánunk-e egy korábban kimentett játékállást visszatölteni. A parancsok begépelésénél a főneveket az első négy karakterrel rövidíthetjük. Mozgásnál nem csak négy, hanem nyolc irányba mozoghatunk (pl. észak-nyugat), ezenkívül lépcsőn-létrán mozoghatunk le-fel (UP-DOWN). A mozgási parancsok az irány első betűjével rövidíthetők. A játékállást a SAVE paranccsal bármikor elmenthetjük, LOAD paranccsal visszatölthetjük.

A használható igék listája:
GO NORTH NORTH EAST EAST
SOUTH EAST SOUTH SOUTH WEST WEST
NORTH WEST UP DOWN DROP
ATTACK LIGHT ENTER IN
PULL LOOK GET TAKE
INVENTORY EAT FLY CLIMB
BLOW RIDE SMASH HIT
OUT READ REMOVE OPEN
CUT UNLOCK LOCK CLOSE
TIE FASTIEN SAY  

Speciális parancsok:
WAIT - várakozni egy helyszínen egy ideig, hátha történik valami
PAUSE - Szüneteltethetjük a játékot (folytatás: SPACE)
QUIT - Kilépés az aktuális játékból.

A történet három részre van osztva, de a 128K-s verzió egyszerre betölti az összes részt. A 128K-s változat érdekessége az igen jó zene (szöveges kalandjátékoknál nem általános...), mely a film zenéjét dolgozza fel.
Végezetül következzen a megoldás:

I. rész:
NE, E, GET AURYN, SW, GET STONE, S, GET HORN, BLOW HORN (Falkor hozzánkrepül - rá szerintem mindenki emlékszik a filmből...), DROP HORN, W, N, GET BRANCH, S, E, N, NE, W, SW, LIGHT BRANCH, NE, E, E, E, E, E, E, LIGHT BUSH, D, SMASH BOX, DROP STONE, GET CRYSTAL, U, W, W, W, W, W, SW, S, GET FALKOR, W, SE, FLY SOUTH (Falkor átrepül a sivatagon), E, S, E, GIVE CRYSTAL, S, S, WAIT (amíg a szem becsukódik), S.

II. rész:
E, N, W, N, GET ROPE, E, S, E, GET GLOWGLOBE, W, N, N, REMOVE PLANKS (egy titkos lejáratot találtunk), D, SE, W, TIE ROPE, D, D, GET POUCH, DROP POUCH, GET COIN, D, U, E, S, GET KNIFE, N, E, E, SE, SW, D, CUT WEB, W, SW, W, DROP COIN, W, GET KEY, E, E, NE, E, U, NE, NW, W, W, NW, U, S, S, S, E, GET AURYN, GET FALKOR.

III. rész:
NE, E, UNLOCK DOOR, E, E, U, E, E, NE, U, W, W, W, SE, U, E, E, E, U, SAY PLEASE (az ajtó kinyílik), E, E