1984 - Atarisoft

ügyességi

Spectrum (48k)

A Spectrum sok szempontból nevezhető különlegesnek a számítógépek között. Például abban is, hogy egy felmérés szerint a Spectrum tulajdonosok 98%-a férfi volt! Ezen az arányon még a Pac-Man "női változata" sem tudott segíteni, pedig az egyik legjobb Pac-Man játéknak számít Spectrumon (a Classic Muncher mellett). A játékban leginkább az érdekes, ahogy megszületett. Az első játéktermi slágerek után egy amerikai cég, a General Computer Corporation a nyolcvanas évek elején hardveres modokat kezdett gyártani a sikerjátékokhoz, amire az Atari perrel válaszolt. Végül megegyeztek, és a GCC elkezdett az Atarinak dolgozni. Viszont nem hagyták veszni az egyik, közben elkészült modkitet, ami Crazy Otto néven futott, és a Pac-Manhoz készült. A Pac-Man amerikai forgalmazója, a Midway felkarolta a Crazy Ottót, és ebből a modkitből lett a Ms. Pac-Man 1982 elején, vagyis szűk egy évvel azután, hogy a Pac-Man megjelent.

A játékban tehát a főszereplő most Pac-Manné (csak rajzolni kellett egy copfot a jól ismert figurára). A játék immár négy különböző labirintusban játszódik, minden labirintusban egymás után kétszer kell felfalni a - "természetesen" - diétás pontokat. Némi jutalompont reményében most is van lehetőségünk a pályán repkedő gyümölcsök összegyűjtésére. Minden második szint után rövid intermezzo következik, melyben a "szerelmi szál" bontakozik ki szemünk előtt. Ezektől az apróságokltól eltekintve a játékmenet szinte változatlan maradt.

A menüben immár kiválaszthatunk, hogy egy vagy két játékos kíván játszani, és joystick-illesztőből is többfélét választhatunk (KEMPSTON, CURSOR, INTERFACE II.). A billentyűzetkiosztás a szokásos Q, A, O, P.
CAPS SHIF + SPACE - játék megszakítása, visszalépés a menübe,
H - játék szüneteltetése.

Örökélet az 1. játékosnak: POKE 56997,0
Örökélet a 2. játékosnak:   POKE 57106,0