Monty is Innocent

1985 - Gremlin Graphics Software Ltd

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

Enterprise

Szegény Monty elítélték, mert korábbi kalandjai során begyűjtött néhány olyan tárgyat, melyek nem az ő tulajdonát képezte (ha pontosak akarunk lenni: egyik sem volt a sajátja...). Öt évet kellene lehúznia a Scudmore börtönben igazi "nehézfiúk" között. Mivel vakondunk nem tud igazán beilleszkedni ebbe a társaságba, nagyon el van keseredve. Egyetlen reménye barátja Sam Stoat a cickány, akivel már eltervelték a szökést!
Rendhagyó módon tehát ebben a Monty-játékban a címszereplő csak passzív szereplő lesz, Sam-et irányítjuk, aki a börtön külső fala előtt kezdi meg a szabadító akciót. A falra kifeszített kötélen juthatunk be a börtön területére. Mivel "tilosban járunk", nem csak a mogorva börtönlakók, de a börtönőrök is üldöznek, sőt még szellemek is kergetni fognak minket! Mivel igen sokan vannak a nyomunkban, a tényleges szabadítás előtt célszerű ellátogatni a fegyverraktárba, ahová bármikor belépve újabb fegyvert vételezhetünk magunkhoz. A töltött fegyver megvéd minket minden ellenségtől, ha azok elkapnának, azonban mindössze öt lőszer van bennük! (Amikor töltött fegyver van nálunk, a játékképernyő alatt a "GUN" felirat mellett egy pisztoly látható.)
A börtönben 8 bezárt cella található, nyilvánvalóan az egyikben sínylődik Monty. Az ajtót azonban nem tudjuk kinyitni, a börtönigazgató irodájában lévő páncélszekrényből kell kulcsot szereznünk. A nyolc cellához nyolc kulcs tartozik, a kulcsok tehát egyszer használatosak. Talán mondani sem kell, hogy egyszerre csak egy kulcs lehet nálunk, tehát ha pechesek vagyunk nyolcszor kell visszatérni újabb kulcsért. (Ha épp van nálunk kulcs, a játékképernyő alatt, a "KEY" felirtat mellett egy kulcs látható.) Ha megtaláljuk Monty-t, a program ezt egy "MONTY IS HERE!" üzenettel konstatálja, ettől kezdve barátunk szorosan a nyomunkban követni fog mindenhova. Ideje tehát a távozáson gondolkozni...
Sajnos nem tudunk lelépni az udvaron keresztül, ahol bemásztunk, a két jóbarát a pincén keresztül tervezte a szökést. Ezért itt előzőleg Monty egy varázsitalt rejtett el, amit elfogyasztva rövid ideig láthatatlanok leszünk, vagyis nem tudnak elkapni (amíg tart a hatása, a játékképernyő alatt, a "POTION" felirat mellett látható az üvegcse). Megjegyzendő, a pincében mindenképpen szükségünk lesz a varázsitalra, vagy egy megtöltött fegyverre, mert nem tudjuk kikerülni ellenfeleinket.
Miután a két jóbarát a felszínre érve távozik a közeli erdőn át, már csak a program gratulációját kell fogadnunk, valamint megtudhatjuk, mennyi időbe tellett az akció. lehet újra próbálkozni, hátha gyorsabban sikerül!

A börtön területe nem túl nagy, azonban meglehetősen kacifántos a közlekedés (ember legyen a talpán, aki kiigazodik a térképen...), ellenfeleink is mindig a legrosszabb helyen jelennek meg, így a játék igen nehéz. A sikerhez elengedhetetlen, hogy alaposan kiismerjük magunkat a börtönben. A grafikai kivitelezés is egyedinek számít a Monty-sorozaton belül, de szépnek mondható.

Irányítás:
Billentyűzet (Q - balra, W - jobbra, O - fel, K - le, P - felvétel)
KEMPSTON, SINCLAIR illesztő.

Örökélet: POKE 56473,18

Térkép