Metalyx 1987 - Alternative Software Ltd. ügyességi | Spectrum (48k) Enterprise |
A XXIV. század elején az emberiségnek végre sikerült kapcsolatba lépnie egy idegen civilizációval. A kapcsolatfelvétel azonban nem volt örömteli, kiderült, hogy galaktikus szomszédaink még annyira sem békeszeretőek mint az emberiség. 2389-ben a Földet már automata katonai műholdak rendszere védelmezi. Egy, a Föld mellett elhaladó meteorraj azonban megrongált több felfegyverzett műholdat. Épp a legrosszabbkor, hisz a Metalyx névre keresztelt űrrepülőgép (mely kísértetiesen hasonlít XX. századi elődeire) épp most tér vissza a Jupiter holdaknál tett expedíciójáról. Mivel a meghibásodott műholdak nem lennének képesek azonosítani a Földhöz kötelező űrrepülőgépet, félő, hogy ellenségnek tekintenék és megsemmisítenék. A műholdakon rendszeresített távirányítású robotok segítségével tehát meg kell javítanunk a műholdakat. Robotunk a műhold "L" jelzésű zsilipajtaján keresztül jut a világűrbe. Az ezután következő feladatunk ismerős: meg kell ritkítanunk a műhold körül repkedő törmelékeket. Fegyverünkkel a nagyobb törmelékdarabokat apróbb darabokra robbanthatjuk szét, a kicsiket meg tudjuk semmisíteni. Arra azonban ne számítsunk, hogy a törmelék elfogy! Kitartó lövöldözés után megjelenik egy, a javításhoz szükséges kapszula (arról ismerhető fel, hogy pörög, ilyen látható a felső képen a robotunk alatt). Ezt a kapszulát kell eljuttatnunk a "P"-jelzésű modulra. Ez az 1-6 szinten még könnyű lesz, mert ha a kapszula közelébe repülünk, az közeledni fog felénk. Miután felszedjük, LASSAN oda kell repülnünk, PONTOSAN a "P" jelzésre. (Ha gyorsan megindulunk, leszakad rólunk a kapszula.) Kilőni nem szabad a kapszulát, mert lövöldözhetünk tovább az újabb kapszula érkezéséig! (Szerencsére a kapszula nem tud ütközni a törmelékekkel.) A kapszulát a megfelelő helyre juttatva a elkészültünk a javítással (ezt a jobb alsó sarokban villogó ACCESS felirat is jelzi. Már csak egyetlen dolgunk van, hogy robotunkkal visszatérjünk az "L" jelzésű zsilipajtóhoz és meg kell várnunk, hogy kinyíljon. Természetesen eközben figyelnünk kell a további törmelékekre, nehogy összeütközzünk. Szerencsére a műhold kiemelkedő alkatréseinek nem tudunk nekiütközni. A képernyő szélein kirepülve természetesen a túloldalra jutunk (ez igaz a törmelékre és a kapszulára is).
A 9. műhold megjavítása után a program némi jutalomponttal fejezi ki gratulációját, majd kezdődik elölről a "móka" gyorsabban repkedő törmelékekkel. Azért nem valószínű, hogy ezért a játékért bárki félredobta az Image Works Blasteroids c. remekét. Irányítás: Örökélet: POKE 44332,0 | |