Mercenary 2
The Second City

1988 - Novagen

akció

Forrás:
Spectrum Világ 20. rész

Spectrum (48k)

Enterprise

A Mercenery folytatása -mely nem túl találóan a "Second City" elnevezést kapta- sok újdonságot nem tartalmaz. Sőt, talán nem túlzás, hogy ez a nehezített változat. A program teljesen megegyezik addig, hogy egy nem túl sikeres kényszerleszállás után ott állunk talpig roncsban. Feladatunk ebben a játékban is az, hogy minél gyorsabban és békességben elmeneküljünk a TARG-ról. Eddig ismerős a játék meg a tájék, innentől aztán semmi nem megy simán. A program írói beleadtak minden rafinációt, ami csak eszükbe jutott (pedig az első rész sem volt sétagalopp).

A 08-08-as ponton állunk 9000 cr. Pénzzel a zsebünkben. Megvesszük a siklót. Megjelenik az üzenet, hogy menjünk a 08-01-es bázis parancsnoki szobájába, mert üzenet vár. Ez az üzenet azonos a Mercenary 1-ben közöltekkel: szedjük össze az elhagyott javakat és magas összeget kapunk érte. Addig fogadjunk szót, hogy elmegyünk a bázisra, de nem csevegni, hanem teleportálni a 03-04-es bázishoz, mert innen tovább kell teleportálnunk a zseblámpa megszerzéséhez. Ez egy kicsit nehéz lesz, mert nem mindig sikerül elsőre a megfelelő helyre kerülni. Ha sikerült, akkor már csak a Photon Emitter-hez kell eljutnunk. Az odaút nem is probléma, de amint megérkeztünk azt látjuk, hogy a szobából a teleport visszafelé nem működik, háromszögletű kulcs nincs nálunk. Marad a halálfejes ajtó. Vegyük fel a Photon- és essünk ki az ajtón. Érdekes módon a Photon nálunk maradt. Most már csak vissza kell mennünk a 13-08-as bázishoz és teleportálnunk a térfordító teleport szobába. Itt felvesszük a hatszögletű kulcsot, és távozzunk a szemközti teleporton. A teleport háromszor villog, és a tér átfordul. Pontosabban a jobb és a bal irányok felcserélődnek. Igyekezzünk visszajutni a 13-08-as bázishoz és ugyanezt az utat bejárva a tér iránya helyre áll.
Ez volt a programozók egyik dobása!
A többi hasonló csínyük:

A játék lejátszása során minden kulcsot megtaláltunk a háromszög kulcs kivételével, az a gyanúnk, hogy nincs is. Ha valaki mégis megtalálná, örülnénk, ha a lelőhelyet közölné velünk. Erre a játékra is érvényes a MERCENARY 1-ben leírt megoldás, vagyis az, hogy az űrhajót ellopni is lehet! Nagy valószínűséggel ez a megoldás vezet a gyorsabb szabaduláshoz. A bázisokban található tárgyakat a térkép szerint szedhetjük össze. Az antennát és a sajtot a 08-08 bázis parancsnoki szoba helyére kerülő teremben találjuk. A bökkenő csak az, hogy kijutni nem tudunk, mivel nincs háromszög kulcsunk.
A játék vége ugyanaz mint a Mercenary 1-nél. Amint megjelenik a GAME OVER felirat, nyomjuk meg a SHIFT+Q-t! Érdekes dolog történik, hogy mi, azt most nem áruljuk el.
Az irányítás megegyező a Mercenary 1-ben leírtakkal.

Térkép