Mercenary 1987 -Novagen akció |
Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
"Azonnal rohanj le a legközelebbi Computer Shop-ba, hogy beszerezd ezt a programot!" Ilyen, és hasonló kijelentéseket olvashattunk a nyugati software-kritikusok tollából 1987 karácsonya táján. Az egyöntetű elismerés nem a véletlen műve. Ez a program egyesíti magában szinte valamennyi játékstílus: a repülésszimuláció, a kalandjáték és az ügyességi játék elemeit. A játékot azoknak ajánljuk, akik ismerik, és esetleg végigjátszották
a BAT MAN, vagy az ELITE c. Játékot, hiszen a MERCENARY
(zsoldos katona) grafikailag, és a logikai feladatot tekintve is méltó párjuk,
sőt, az alkotók humorérzéke is "előjött' az ATARI, és COMMODORE emblémák
esetében, melyeket ha szétlőjük, a "GOOD SHOW" üzenetet kapjuk. Ha betöltöttük s programot, ki kell választanunk a botkormány illesztőt (úgy véljük, vagyunk olyan nagy / kisfiúk-kislányok, hogy ez már magunktól is megy. Ezek után szépen tegyük le a botkormányt, és figyeljük, hogy mi történik! Ugyanis űrladikunk sérülése miatt kényszerleszállást hajtunk végre a TARG bolygón. Ezen folyamat alatt Benson (a fedélzeti computer) "mondja a magáét"! Az üzenet lényege: "Szerencsésen leszálltál a TARG-ra, aholis a Palyards Mechanoid háború közepébe csöppentél. A leszállópályán lévő sikló eladó, az ára 5000, neked 9000-ed van. Meg akarod venni?" A válasz természetesen igen, ugyanis ha nemet ütünk,
akkor majd meglátjuk, mit ír ki a gépi Az angolul tudók valószínűleg jókat szórakoznak
majd azokon az üzeneteken, amiket akkor kapnak, ha a "DO YOU WANT A BUY?"
után nem nyúlnak a géphez egy darabig!
A válasz "Y"! Sétáljunk tehát a géphez. Valószínűleg már korábban
is feltűnt a műszerfal, mely az égvilágon semmit sem mutatott. Nos ez azért
volt, mert ez a szerkezet a sikló adatait mutatja. Tekintsük át a műszerek rendeltetését,
de előtte szálljunk be a gépbe, úgy, hogy "belesétálunk" és megnyomjuk
a "B" billentyűt. Kiszállni az "L" billentyűvel
lehet. Az
irányítás ugyanolyan módon történik, mint amikor sétáltunk. Ha a "SPACE"
billentyűt (EP-n "ALT") lenyomjuk, akkor a hajtóművek leállnak,
és a gép lebegni kezd. Ha már "sebességben" vagyunk, akkor a "+/-"
billentyűkkel finoman változtathatjuk a sebességünket (EP-n "J/K"). Már említettük a bázisokat. Ezek az építmények egy kivételével a föld alatt
helyezkednek el. A felszínen csak egy három oldalról elkerített négyzet látszik
belőlük. Erre kell leszállnunk, vagy a gépből kiszállva ráállnunk, és az "E"
billentyű lenyomásával a liftet aktivizálnunk. Ekkor lejutunk a bázis hangárába.
Itt muszáj a gépet elhagynunk, nyugodjunk meg, nem viszik el! |
LARGE BOX | RAKTÁR (STORE) |
35 000
|
crd. |
CATERING PROVISION | KONYHA (KITCHEN) |
60 000
|
crd. |
GOLD | KINCSTÁR (EXCHEOUER) |
100 000
|
crd. |
ENERGY CRYSTAL | ENERGIAFEJLESZTŐ (POWER ROOM) |
100 000
|
crd. |
MEDICAL SUPPLIES | KÓRTEREM (INFIRMARY) |
40 000
|
crd. |
NEUTRON FUEL | GÉPTEREM (ENGINE ROOM) |
200 000
|
crd. |
MECHANOID DEMANDS | TÁRGYALÓ (INTERVIEW ROOM) |
250 000
|
crd. |
12839 ESSENC (PEPSI) | TANÁCSTEREM (CONFERENCE ROOM) |
50 000
|
crd. |
WINCHESTER | LABORATÓRIUM (LABORATORY) |
100 000
|
crd. |
DATABANK | VEZÉRLŐ TEREM (CONTROL ROOM) |
100 000
|
crd. |
USEFUL ARMANENT | FEGYVERTÁR (ARMOURY) |
65 000
|
crd. |
összesen:
|
1 100 000
|
crd. |
Ha
a felsorolt tárgyakat a 08-08-on 64997 magasan lévő űrállomás felsorolt helyiségeiben
letesszük, akkor a kapott pénzekből már vehetünk egy új űrhajót, de előbb meg
kell javítani a rádiót, hogy a HERTZ űrhajó kereskedő céggel az üzletet létrehozzuk.
A 09-05-bőI az antennát át kell vinni a 09-08 COMMUNICATION ROOM-ba. Itt kell
megkötni az üzletet, majd az űrhajóval elrepülni. Az űrhajó ára 999999 crd.,
ami alig több, mint egy TRABANT. A már említett másik módszer, hogy lopunk egy űrhajót, azonban ehhez először is be kell jutni a csillagközi flotta bázisára, majd az űrhajót ki kell hozni a bázisról. Ezután kell szerezni egy NOVA hajtóművet, mivel az űrhajót a jól bevált MERKUR recept szerint kissé hiányos állapotban tárolják. Szerencsére a színválasztással nincs gondunk, mert szín nincs. Ezután a motorral beszállunk az űrhajóba is elrepülünk. A játék így túl egyszerűnek tűnik, ezért most jön a dolgok bonyolítása: Mint már jeleztük, egyszerre csak 10 tárgy lehet nálunk. Azonban ahhoz, hogy eredményesen ténykedjünk, néhány dolgot tudni kell. |
Ha elkezdjük a játékot, első utunk a 09-06-os bázisra vezet.
Itt meglátogathatjuk a BREEFING ROOM-ot, de sok értelme nincs. Az összegyűjtött
adag felszerelést vagy felvisszük az űrbázisra, vagy ha még nincs kulcsunk,
az űrbázis ajtajához, ezért a hangárban rakodunk le, majd innen visszük tovább
a felszerelést, esetleg a hangárból kivisszük a felszerelést és az út mellett
rakjuk le. Ez utóbbi azén célszerű, mert az esetleges lelövés esetén a felszerelésnek
ez a része nem szóródik szét. Most menjünk viasza abba a szobába, ahol az orvosi
felszerelést találtuk, és az itt lévő kétirányú teleport segítségévet mentünk
a 09-05-ös bázisra, ahol abba a szobába jutunk, ahol a "zseblámpát"
találjuk (PHOTON EMITTER). Ezt felvesszük, és vissza teleportálunk, mivel nincs
háromszög alakú kulcsunk, hogy a szobából kijussunk. Ha szerencsénk van, akkor
a kiindulási helyünkre jutunk vissza. A következő utunk a 09-05-ös bázis ismételt
felkeresése, akár gyalog a folyosókon keresztül, akár a siklónkkal. Itt Jegyezzük
meg, hogy a sikló a föld felszínén (0 magasság) úgy vezethető, mint egy autó.
A 09-05-ön a felszerelés egy része most még nem érhető el, mivel a szabályos
ötszög alakú kulcs az űrbázison található, ide pedig csak a 81-35-ös bázison
található kulccsal tehet bejutni. A 81-35-ös bázis nehezen észlelhető a levegőből,
ezért a legcélszerűbb a 09-05-ről teleporttal menni. A további utakra nem adunk
tippeket. Sajnos előfordulhat, hogy végzetes helyzetbe kerülünk, pl. betévedünk
a börtönbe (09-05), ilyenkor a CAPS SHIFT + Q (EP bal SHIFT + Q) segítségévet
új siklót kérhetünk, de a tárgyaink szétszóródnak.
Amennyiben sikeresen elhagyjuk a TARG-ot, megjelenik a csillagos űr, valamint
a PALYAR parancsnok meleg gratulációja, illetve a felirat, hogy mentsük ki az
állást, majd töltsük vissza a MERCENARY 2-be.
A történet szinte kimeríthetetlen, érdekességképpen lehet említeni, hogy a Novagen megjelentetett egy segédeszközcsomagot (MERCENARY Targ Survivor Kit), amely segítségünkre lehet abban, hogy "túléljük" az űrkalandot. A készletben megtalálhatjuk Targ bolygó Központi Városának térképét és főbb nevezetességeit. Tanulmányozhatjuk a földalatti erődítményrendszert, és az Orbitális Komplexumot is. A készletben megtalálhatjuk a bolygó közlekedési eszközeit, s azok legfontosabb technikai adatait. A Túlélési Csomag legizgalmasabb darabja az Interlude on Targ (Közjáték a Targon) címet viselő sci-fi novella.
Térkép 1. része, Térlép 2. része |