1988 -

űrhajós, lövöldözős

Spectrum (48k)

Phillipus Sunset, a TERRA konföderáció csillagközi "megapilótája" kapta a megbízást, hogy lopjon el a "szörnyű" Drowhar birodalomból egy szupertitkos űrhajót. Sikerül is a Meganova bolygó egyik hangárába beszivárogni, és elkötni az űrhajót. Persze a rászedett drowhariánok hazáig - a TERRA-1 bolygóig - üldöznek, mindent megtesznek, hogy lelőjenek. A Dinamic Software játéka harmatgyenge klónja az R-Type-nak, némi hasonlóságot mutat a kiadó egy másik - még gyengébb - programjával, a Delfox-szal. A nem túl változatos hajsza 5 szinten keresztül zajlik, ezek közül a 1-2. 3-4. és 5. szinteket külön tölti be a gép. Ettől függetlenül a grafika, és a hangok is felejthetőek. Egyetlen pozitívum, hogy 2. és 4. szint után kapunk egy-egy kódot, amit a menüben megadva (SKIP PHASE menüpont) kihagyhatjuk a korábbi szinteket a későbbi játékokban.
  • Első fázis: a Meganova bolygó felszínén harcolunk a a Droehar birodalom csapatait, amíg meg nem találod a földalatti bejáratot. A szint végén egy föld alatti lejáratba menekülünk.
  • Második fázis: A bolygót átszelő Sanmuloc kiépített csatornán kell átjutnunk. Üldözőink persze a sarkunkban vannak... A szint végén a kijáratot egy kapu zárja el, párat bele kell lőni a közepébe. Ha kijutunk, megkapjuk a 3. szint kódját: 26719
  • Harmadik fázis: egy kiépített labirintuson kell átjutnunk. Utunkat szűk árjárók és előre nem látható zsákutcák is nehezítik. Ha a szint végén szétlőjük az ajtót, elhagyhatjuk a bolygót.
  • Negyedik fázis: az űrben egy csillagközi hajón és az öt védelmező flottán kell áttörni a hazafelé vezető úton. Megkapjuk az ötödik szint kódját: 16640
  • Az ötödik fázis már a Terra-1 bolygó felszínén játszódik. Úgy tűnik az ellenség itt is háborítatlanul vegzálhat minket...

Űrhajónk meglehetősen lassan mozog az amúgy apró játékképernyőn, így sok hely, vagy lehetőség nincs az ellenség elkerülésére. A pályák kismerése alapvető a sikerhez. Az sem mindenhol egyértelmű, mi tartozik a háttérhez, és mi a kikerülendő terepakadály. Az biztos, hogy amiben elakad a lövedékünk, annak nem szabad nekiütközni. A hátteret amúgy néhol túlzásba vitték a készítők, a kék háttér előtt repülő kék űrhajók, meg az apró lövedékek még a mai monitorokon sem nagyon látszanak, pláne a korabeli TV-ken...
Űrhajónk - szerény - képességeit a (szétlőhetetlen) korongok felvételével fejleszthetjük. A fejlesztések a következők lehetnek:

  • Lomha űrhajónk kicsit fürgébb lesz.
  • POWER SHOT-1 és POWER SHOT-2 erősebb fegyverek.
  • POWER SHIELD: az ellenséges lövedékeket elhárítja, az ütközést nem.
  • Plusz élet.

Irányítás:
A menüben KEMPSTON botkormány-illesztőt, vagy billentyűzetet választhatunk.
Billentyűzetkiosztás: O, P, Q, A, SPACE
A billentyűzet definiálható.

Örökélet: POKE 32382,0