| Az Afterburner, újszerű, látványos grafikájával elindított egy játékdömpinget, annak ellenére, hogy a játszhatóság igencsak háttérbe szorult a grafikával szemben. Ráadásul a SPECTRUM attribútum grafikája nem igazán felel meg ennek a kivitelezésnek, így ez a játékdömping gyengébbnél-gyengébb játékokat szült, melyeket alig lehet egymástól megkülönböztetni: MIG Busters, F16 Fighting Falcon, és az alább bemutatásra kerülő MIG-29 Soviet Fighter. A játékban az akkori legkorszerűbb szovjet elfogó-vadászrepülőgép, a MIG-29 pilótájaként indulunk harci bevetésre. Célunk: keresztülrepülni az ellenséges terület felett, és megsemmisíteni minél több légi és szárazföldi egységet (pedig a MIG-29 csak korlátozottan alkalmas földi célpontok támadására). Küldetésünk egy határ közeli repülőtérről felszállva kezdjük meg, és egy másik repülőtérre megérkezve fejeződik be. A le- és felszállás automatikus. (Hogy kötözködjünk is egy kicsit: betöltés után szemmel láthatóan egy F14-et csodálhatunk meg - jó nagyban-, még a NAVY felirat is rajta van...) Sok újdonságot nem fogunk tapasztalni az F16 Fighting Falcon-hoz képest (mondhatni kísértetiesen hasonlít egymásra a két program!). Újítás viszont, hogy nény különböző fegyverrendszert vethetünk be: Géppuska: elsősorban légi célpontok ellen használhatjuk sikerrel, de a föld felszín felett repülve földi célpontok ellen is használhatjuk. Kezdetben 10 sorozatra elég lőszerünk van! Nem irányított rakéta: az alattunk elsuhanó földi célpontok ellen ideális, de az alattunk elszáguldó repülőgépeket is eltalálhatjuk vele. Kezdetben 10 darab van a gépünkre aggatva. Levegő-levegő rakéta: minden szinten találkozhatunk egy-két masszívabb ellenféllel is (egy óriási helikopterrel). Ezek ellen vethetjük be ezt a nagy tűzerejű fegyvert, melyből mindössze egyetlen darab fér a gépre! Bomba: szabadesésű bomba földi célpontok ellen. Bizony nagy mázli kell hozzá, hogy eltaláljunk vele bármit is... A repülőtéren 5 darabot aggatnak belőle a gépre.
Nemcsak a fegyverekből, de az üzemanyagból is véges készlettel rendelkezünk. A szűkös készleteket a köldetés közben folyamatosan pótolni kell: ezt az ejtőernyőn ledobott utánpótlási csomagok elkapásával tehetjük meg. Általában olyan csomag érkezik, amiből éppen kifogytunk. A jobb alsó sarokban láthatjuk négy különböző fegyverből meglévő készleteinket (az aktuális fegyver ikonja fehér), a FUEL feliratú sáv üzemanyagunkat jelzi. Ha eltalálnak, vagy elfogy az üzemanyagunk, lezuhanunk, elvész egy életünk. Ilyenkor szerencsére a kezdeti lőszer és üzemanyag javadalmazással folytathatjuk a játékot. A muníció sajnos nagyon szűkre szabott, pillanatok alatt ellövöldözzük, tehát a játék inkább a kerülgetésből áll. Megállni amúgy sem érdemes egy helyben, mert azonnal eltalálnak. A legalul látható sávon lemérhetjük, milyen messze van még a cél. A második szinttől kezdve, minden sikeres küldetés után bonusz-játék következik, mely abból áll, hogy ejtőernyőn érkező bonusz-csomagokat kell elkapnunk. A játék összesen csak 4 szintet tartalmaz, utána kezdődik az egész elölről. Külön érdemes megemlíteni, hogy a 4. szint tenger felett zajlik, a vízfelszínen pedig a hajók mellett harckocsik is lövöldöznek ránk... Irányítás: A játékot irányíthatjuk billentyűzettel, vagy KEMPSTON, SINCLAIR botkormányillesztővel. A billentyűzet szabadon definiálható. Bármit is választunk, minden esetben a SPACE megnyomásával választhatunk fegyverrendszert. CAPS SHIFT + SPACE (BREAK) - játék szüneteltetése, játék megszakítása. Örökélet: POKE 42965,183 Végtelen lőszer: POKE 40884,0 Végtelen bomba: POKE 38634,0 Végtelen rakéta: POKE 39256,0 Végtelen levegő-levegő rakéta: POKE 41216,0 Végtelen üzemanyag: 52449,0
|