Afterburner 1988 -Activision / Sega akció, lövöldözős |
Forrás: Spectrum (48k) |
Az AFTERBURNER a SEGA cég egyik legsikeresebb coin op (pénzbedobós) játéka volt 1988-ban, tehát egyáltalán nem meglepő, hogy a játékot mikroszámítógépes feldolgozásra is kiadták régi jó üzletfelüknek, az Activision-nak. Természetesen a feldolgozások közül az eredetit a 16 bites gépekre (Amiga, Atari ST) készült változatok közelítik meg, de a (lehetőségekhez képest igazán jól sikerült a Spectrum-verzió is. A játékban egy F 14 Toracat típusú amerikai vadászgép pilótájának szerepét játsszuk.
Az AFTERBURNER tehát egy repülőgép-szimuláció, amely megvalósításában
számos rokon vonást mutat a későbbiekben bemutatásra kerülő ATF-el
- például abban is, hogy a játékképernyőt nem - a szimulációknál megszokott
módon - a pilótaülésből vizsgáljuk, hanem a gépünket hátulról láthatjuk.
A küldetés egy nagyon szépen megrajzolt anyahajó fedélzetéről indul. A
játékban a több hullámban támadó, rakétákkal és gépágyúkkal felszerelt
ellenséges gépekkel kell szembenéznünk. A mi gépünk végtelen számú tölténnyel,
viszont korlátozott mennyiségű rakétával van felszerelve. A rakéták egyébként
nagyon kellemes szerszámok, ugyanis automatikus irányításúak. Ha egy ellenséges
repülőgép körül egy keret jelenik meg, befogta a számítógép a célpontot,
indíthatjuk a rakétát. Újabb rakétákat akkor vehetünk fel, ha landolunk
vagy pedig az utánunk küldött repülőgépből a levegőben vételezünk üzemanyagot.
További felszerelés még a 'SPACE' gombbal aktívátható uránégető, amiről
a játék a nevét kapta. Ennek bekapcsolásával hirtelen növelhetjük sebességünket.
A játékban 23 szintet kell teljesítenünk, amelyek - az eredeti változatban
- hármasával töltődnek be. A menüben KEMPSTON vagy SINCLAIR illesztőt választhatunk, vagy kétféle billentyűkiosztást: Örök rakéta és élet: POKE 36739,119; POKE 40084,120; POKE 40098,120 |
|