|
Dr. David Livingstone skót misszionárius orvos, a Londoni Misszionárius Társaság tagja, Közép-Afrika kutató. Ő volt az első európai, aki megpillantotta a Viktória-vízesést, melyet a brit uralkodóról, Viktória királynőről nevezett el. Megszállott kutatóként a Nílus forrását kereste, 1866 januárjában e céllal indult Zanzibárba. Ezután Livingstone kapcsolata a külvilággal hat évre teljesen megszakadt. Henry Morton Stanley, akit a New York Herald újság küldött felkutatására 1869-ben, a Tanganyika-tó partján fekvő Ujiji városában talált Livingstone-ra 1871. november 10-én. Ekkor hangzott el a híres mondat: "Dr Livingstone, nemdebár?"
A játékban Henry Morton Stanleyt irányítjuk, feladatunk, hogy áthatoljunk veszélyekkel teli őserőn, hogy Ujiji szent templomán megtaláljuk a hős felfedezőt.
Főhősünk alaposan felszerelkezve vág neki az egyszemélyes expedíciónak. Négy, igen hasznos eszköz áll rendelkezésére, kimeríthetetlen forrásban:
- Bumeráng: hajítófegyver: miután elhajítjuk, felfelé kanyarodva visszatér hozzánk. Remekül használható a lila kapcsolók működtetésére is!
- Tőr: Egyenesen hajítjuk előre, lefelé hajló pályán.
- Gránát: a földet érés helyén felrobban.
- Rúd: parádés rúdugró mutatványokat bemutatására szolgál. Elképesztő távolságukat és magasságokat tudunk segítségével átugrani!
A kívánt eszközt a hozzá tartozó számbillentyű megnyomásával választhatjuk ki (a jobb alsó sarokban az aktuális eszköz ikonja inverzben látszik). Valamennyi eszközt nagyon változatosan tudjuk felhasználni: a tűz gomb nyomvatartásával tudjuk a hajítás, ugrás erejét növelni (ld. bal alsó sarokban - legfelső piros sáv, POWER / FUERZA kijelzők). Pl. ha a tűz gombot csak egy pillanatig nyomjuk meg, a gránátot szinte magunk elé ejtjük - ilyenkor vigyázni kell, nehogy beleszaladjunk a robbanásra, míg maximális erővel tüzérséget megszégyenítő röppályát ír le a gránát. Ráadásul ugrás / zuhanás közben is tudunk eszközt használni!
Utunk a vadállatoktól hemzsegő dzsungelben kezdődik, majd egy vízesésekkel tarkított folyó túlpartján vad bennszülöttek faluján majd egy bányán kell átjutnunk, hogy aztán egy csapdákkal teli templom kertjének kútjába ugorva egy titkos földalatti rejtekhelyre ereszkedjünk le. Eközben bármi megölhet, ami mozog (vadállatok, lövöldöző bennszülöttek, katonák, de még a mozdulatlan pókokat karókat, sárga futóhomokot is kerülnünk kell. Az ellenségek nagyrészt egyetlen találattal elpusztíthatjuk, azonban amikor legközelebb visszatérünk a helyszínre, újra a helyükön lesznek. A folyónál egy ott járőröző sas is rendszeresen megjelenik a légtérben, aki ha felkap (apró öröm: nem öl meg), elrepít a fészkébe, és onnan kell folytatni a kalandot. A bányában meg csillék száguldoznak... Ha ez még nem lenne elég: mindeközben még a folyamatos kalória- és folyadékbevitelre is gondolnunk kell (ld. FOOD / VIVERES és WATER / AGUA kijelzők a bal alsó sarokban). Éhhalál ellen a különböző élelmiszerek elfogyasztásával védekezhetünk, míg a szomjhalált a kancsók tartalmának felhörpintésével kerülhetjük el. Bezzeg az étel ital nem jelenik meg újra, ha már egyszer felvettük (be kell osztani)!
A játéktér nem túl nagy, mégsem tudunk rajta "egyszerűen" végigrohanni. Egyrészt azért mert a pálya nem lineáris, számtalan titkos / kevésbé titkos elágazást lehet választani. Másrészt a templomon nem tudunk átjutni a bejáratot őrző istenség kiengesztelése nélkül! Öt értékes kincset (elvileg drágakő, de kinézetre fekvő piros henger) kell összegyűjtenünk, hogy ezeket majd odaadhassunk az istenségnek. Nem túl felhasználóbarát módon a megszerzett kincseknek nincs számlálója a "műszerfalon". A játékos majd fejben tartja, mennyit talált eddig meg...
Az elmondottakból talán már sejthető, hogy a nehézségi szint alig marad el az Abu Simbel Profanation gyöngyszemben megtapasztalt "élményektől", itt bizony minden képernyőt alaposan ki kell ismerni, minden ugrást meg kell fontolni, minden mozdulatsort be kell tanulni...
Pár tipp:
- A vermekbe könnyű beleesni, de nehéz belőlük kikászálódni.
- Ruganyos lábú főhősünk jól bírja a nagyobb magasságokból való leesést is.
- Főhősünk e 'le' billentyű nyomvatartásakor lehajol. Ez hasznos lehet, ha lőnek ránk.
- A sas fészkében van az egyik kincs, tehát legalább egyszer hagynunk kell, hogy elkapjon a sas.
- A kapcsolókat ne habozzuk átkapcsolni... Ajtót nyitnak ki, csapdát kapcsolnak ki.
- A legfelső vízesés mögé be lehet menni!
Irányítás: billentyűzet (O - balra, P - jobbra, Q - ugrás, A - guggolás, SPACE),
1-4 - eszköz kiválasztása,
G - játék megszakítása, visszatérés a menübe,
H - játék szüneteltetése, folytatása.
Az Enterprise verzióban a külső botkormányok is működnek. A 'G' és 'H' helyett a STOP és HOLD/PAUSE billentyűk használatosak.
Térkép |