1990 - Infogrames ügyességi | Spectrum (128k) Enterprise |
Az Infogrames mindig is híres volt újszerű, ötletes (és talán előbbiekből következően) sikeres játékairól. Bár a Light Corridor nem tartozik a legismertebb játékaik közé, mindenképpen újszerű, szórakoztató játékkal lehetünk gazdagabbak. Alapvetően ügyességi játékról van szó, igazán nem lehet hasonlítani egy játékhoz sem, bár némi hasonlóság felfedezhető az Arkanoid játékokkal. Feladatunk egy négyszögletes, függőleges csatornában egy labda lefelé juttatása. Mi ebben a nehéz? Gondolhatnánk logikusan, hisz ha leejtjük a labdát, előbb-utóbb legalulra kerül... Igen, ám, de ez egy igen különleges labda: csak akkor változtat irányt, ha valamihez hozzápattan! Nincs más hátra: egy ütővel kell lefelé tessékelni a csatornában lévő akadályokról visszapattanó labdát.
A remek ötlethez jó színvonalú kivitelezés párosul: a 3D-s grafika nem nevezhető kiemelkedően látványosnak, de mindenképpen ötletesnek számít. A hangok -főleg a játék 128K-s változatában hozzák az elvárható színvonalat. (A 128K-s változatban játék közben is igen jó zenéket hallgathatunk.) Élvezet játszani a programmal, egyedül az szólhat ellene, hogy nagyon nehéz. Az már csak hab a tortán, hogy a játékban lehetőségünk nyílik tetszőleges pályát tervezni magunknak, így a játék aligha válik egyhamar unalmassá. (Valószínűleg a játékban szereplő 50 nehézségi szint kitart egy darabig.)
Betöltés után kellemes zene csendül fel, a SPACE megnyomásával léphetünk a menübe. Itt a játékkal kapcsolatos apró részleteket is beállíthatjuk. A következő menüpontok között válogathatunk (az iránybillentyűk és a tűz megnyomásával):
A játék irányítása egyértelmű: az iránybillentyűkkel mozgathatjuk az ütőnket, a tűz megnyomásával indíthatjuk a labdát, illetve a tűz nyomva tartásával haladhatunk az ütőnkkel lefele. Célozni oly módon tudunk, hogy a labdát nem pont az ütő közepével találjuk el, hanem a szélével (mint az Arkanoid-ban). A programnak van egy komoly hibája: előfordul, hogy beszorul a labda egy sarokba. Ilyenkor csak egy éltünk elvesztése árán juthatunk tovább. (Tipp: előfordul, hogy a labda végeláthatatlanul pattog egy sarokban, a program látszólag végtelen ciklusba kerül. Az emulátort használók ilyenkor állítsák a processzor sebességét maximumra, egy idő után "kiszabadul" a labda.) Az akadályokon természetesen az ütőnk sem tud átjutni! Az akadályoknak alapvetően három fajtája létezik:
Az akadályok mérete természetesen különböző lehet. Minden nehézségi szint elejét egy "tábla" jelzi. (LVL x). A következő táblán pedig a szinthez tartozó négyjegyű kódot olvashatjuk, amivel hivatkozhatunk rá. Segítséget is találhatunk a csatornában, ezeken a labda megpattan, az ütővel kell felvenni őket! (Ilyen felvehető tárgyat láthatunk a jobb oldali képen.) Minden tárgyon jelölések vannak, melyek a tárgy hatására utalnak:
A felvehető extrák egy életünk elvesztéséig maradnak a birtokunkban. Egyszerre több extrát is begyűjthetünk! Akkor veszítjük el egy életünket ha a felfele haladó labdát nem tudjuk visszaütni, és az elrepül melettünk.
A játéktér alatti kijelzőkhöz sok kommentár nem szükséges: a labdák életeinket, a zöld szám pontszámunkat, a sárga szám az aktuális rekordot jelzi. Pontszámunk a csatornában lefelé haladva gyarapodik. |
|
A pályatervezésről érdemes még röviden szólni. Szerencsére igen könnyen szerkeszthetünk pályákat. A képernyő alatti ikonok jelentése a következő:
Az ikonok alatt -mint már említettem- az elhelyezhető objektumokat láthatjuk. A kívánt objektumot kiválasztva és a tűz gombot megnyomva az objektumot elhelyezzük a csatornában az aktuális mélységben. Az aktuális mélységet a menü alatt kijelzi a program (DEPTH). |
Szint | Kód | Szint | Kód | |
1 | 0000 | 26 | 8215 | |
2 | 5400 | 27 | 5116 | |
3 | 0101 | 28 | 0117 | |
4 | 3901 | 29 | 7017 | |
5 | 2602 | 30 | 5518 | |
6 | 9902 | 31 | 2819 | |
7 | 4303 | 32 | 9919 | |
8 | 9003 | 33 | 7320 | |
9 | 6904 | 34 | 2521 | |
10 | 3305 | 35 | 0622 | |
11 | 9305 | 36 | 3722 | |
12 | 3406 | 37 | 1223 | |
13 | 0407 | 38 | 4523 | |
14 | 6407 | 39 | 4124 | |
15 | 2008 | 40 | 1825 | |
16 | 7408 | 41 | 1926 | |
17 | 4709 | 42 | 9726 | |
18 | 3810 | 43 | 5927 | |
19 | 0511 | 44 | 0528 | |
20 | 6811 | 45 | 7328 | |
21 | 3212 | 46 | 3929 | |
22 | 0213 | 47 | 3030 | |
23 | 8213 | 48 | 0531 | |
24 | 5014 | 49 | 8431 | |
25 | 1015 | 50 | 9932 |
Örökélet: POKE 40750,0