Leonard
(King Leonard)

1986 - Mind Games Espana S.A.

ügyességi, mászkálós

Spectrum (48k)

Enterprise

Leonard királynak komoly feladat jutott: egy föld alatti kincseskamrába kell eljutnia, hogy a birodalom kasszáját jelentősen gyarapítsa. A történet a kiráyi várban kezdődik, ahol nem épp idilli körülmények uralkodnak: szellemek, és a legkülönfélébb elvarázsolt tárgyak rohangásznak jobbra-balra, akikkel nem tanácsos találkozni. Az elrejtett kincseskamra a vár közelében, egy titkos föld alatti üregben található, így az első dolgunk a várból való kijutás. Ez némi bonyodalommal jár: egy zárt ajtó megakadályozza (lásd 2. kép), hogy a kastély alsóbb emeleteire lejussunk, és a várkapu is zárva van. Hogy ezeket kinyissuk, össze kell gyűjteni a megfelelő számú kulcsot (Objetos), amiket a várban találunk szétszórva. Az első ajtó kinyitásához 3, a várkapu kinyitásához 8 kulcs szükséges. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a várban található összes kulcsot be kell gyűjtenünk, egyet sem hagyhatunk ki, mivel pontosan ennyit találhatunk! Bár a játékmenet lineáris, rögtön a második képernyőn lehetőségünk nyílik, hogy egy árokba esve kihagyjuk egy kulcs felvételét. (Bármilyen magasból leeshetünk, nem törjük össze magunkat.) Szerencsére a kastély úgy van kialakítva, hogy a legtöbb helyen vissza tudunk menni a kifelejtett kulcsokért, ez az árokba esve viszont azt jelenti, hogy kerülnünk kell egyet (jobbra), hogy feljussunk a kihagyott kulcsért! Vigyázzunk, van olyan pont is, ahol már nem tudunk visszajutni!
Ha a várkapun kijutottunk az éjszakába, már nem kell kulcsokat gyűjtenünk, csak haladnunk kell az egyetlen lehetséges útvonalon a kincseskamráig. A szabadban zombik, szellemek, és különböző vadállatok keserítik életünket.

Bár a játékkal kapcsolatban a hangulatos, szép grafikát is megemlíthetnénk, a játék mégsem erről "hírhedt". A számítógépes játékok készítői sokszor esnek "túlzásba", ami a játékok nehézségét illeti - elkerülvén, hogy a játékot "bárki" ripsz-ropsz teljesíthesse. Nos ez jelen esetben odáig fajult, hogy a játék teljesen játszhatatlan, a nehézségi szint egyszerűen nonszensz. Minden egyes képernyő komoly gyakorlást igényel, így a 9 élet (VIDAS) koránt sem olyan sok. Bár örökélettel is reménytelen a helyzet... Sovány vigasz, hogy annyira azért nem durva a helyzet, mint a Abu Simbel Profanation esetében.

Irányítás:
A menüben billentyűzetet (TECLADO: O - balra, P - jobbra, SPACE - ugrás), vagy KEMPSTON botkormány illesztőt választhatunk.
Ha a menüben nem nyúlunk a billentyűzethez, a gép bemutatja nekünk a játék képernyőit.
A - kilépés a játékból.

Örökélet: POKE 64309,0
Sérthtetlenség: POKE 63690,0; POKE 63703,201

Térkép