Kyd Cadet III.
The Eyeburx Plee

2014 - Paul Jenkinson

akció, mászkálós

Spectrum (48k)

Az Eyeburx bolygót megtámadta egy eddig ismeretlen faj. Miután a földi tudósok meghatározták a Driodand-nak elnevezett faj szülőbolygójának pozícióját, egy felderítő küldetést szerveztek a bolygóra. A feladatra a legrátermettebb, legképzettebb, legvakmerőbb embert szemelték ki: Kyd űrkadétot! (Nem tudni pontosan, hogy a leendő űrakadémia hány évfolyamos lesz, de Kyd első kalandja még 2010-ben esett meg...) Kyd felfedezte, hogy az agresszív faj az egész galaxis lerohanását szervezi, az invázió már a küszöbön van. Az összehangolt inváziót egy központi számítógép irányítja. Nincs idő erősítést kérni, Kyd-nek egyedül kell eljutnia a központi számítógéphez és megsemmisítenie azt.
Az idegenek bázisa erősen védett, rögtön földet érés után hősünket körbeveszik az idegen robotok. A nemzetközi helyzet fokozódásra tekintettel most már Kyd is magához vett egy lézerpisztolyt. Ennek energiája végtelen, de tűzereje véges: csak a repkedő robotok ellen hatásos. (A robotok azonban sosem fogynak el, ha egyet szétlövünk, hamarosan újabb jelenik meg helyette.) Az erősebben páncélozott, földön portyázó robotokat, rakétákat és az ágyúk lövedékeit át kell ugornunk. Űrruhánk oxigénpalackja viszont véges mennyiségű levegőt raktároz (ld. OXYGEn kijelző): ezt folyamatosan pótolnunk kell, a landolás előtt elszórt oxigéntartályok felvételével. Szerencsére az utánpótlás igen bőséges, még azt is megtehetjük, hogy nem vesszük fel az összeset. Ha elfogy az oxigén, természetesen -1 életet könyvelhetünk el.)
A játékmenet gyakorlatilag teljesen lineáris: folyamatosan jobbra haladva kell eljutnunk a számítógépig (tudunk visszafelé is haladni, pl. egy oxigéntartályért). A célig hátralévő távolságot a DISTANCE kijelző jelzi, de ez nem képernyőszámot mutat. A számítógépteremben (2. kép) a fehér közepén ülő zöld kezelőt kell párszor eltalálni.

Irányítás:
Billentyűzet (Q - ugrás, O - balra, P - jobbra, SPACE - tűz), KEMPSTON, SINCLAIR ilelsztő.

Térkép