Kong Strikes Back

1985 - Ocean Software Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

A Nintendo 1981-es, Donkey Kong c. coin-op játéka hamar sikert aratott, és klasszikussá vált. Sorra készültek a 8-bites konverziók, jobb-rosszabb kivitelezésben (pl. Killer Kong). 1984-ben az Universal egy nagyon hasonló játékkal próbálta kiaknázni a játék sikerét: Mr. Do's Wild Ride. (A játék jogi problémák miatt természetesen más nevet kapott). Az Ocean azonban Kong Strikes Back néven készíthette el a Spectrum változatot, ami így a Donkey Kong folytatásaként került a köztudatba. (Annak ellenére, hogy a "második rész" előbb jelent meg, mint az "első rész"...)
Szívünk választottját ismét elrabolta az óriásgorilla. Az óriásmajom egy vidámparkba hurcolta kedvesünket, és felmászott vele a legmagasabb pontra, a hullámvasútra. A feladatunk hasonló, mint az "első részben": fel kell mászni a hullámvasútra, és el kell jutni kedvesünkhöz (a legmagasabb pontra). Mi csak a hullámvasút sínein tudunk előre-hátra haladni, vagy épp le-fel mászni. A gorilla eközben - rendszeres sűrűséggel - kocsikat gurít felénk, amik körbe-körbe gurulnak a pályán - örökmozgó módjára. Ugorni nem tudunk, a szemben felénk robogó kocsikat a pályán látható létrákra felmászva tudjuk kikerülni. Korlátozott számban bombákat is viszünk magunkkal, ezeket a kocsiknak gurítva felrobbanthatjuk azt (a gorilla rövidesen új kocsit indít). A feladatot meghatározott idő alatt kell teljesíteni (TIME).
Egyes létrák tetején felvehető (piros) tárgyakat (szívek, számítógépek, rádiósmagnók) várják, hogy a BONUS szó kirakása céljából megszerezzük (a feladat teljesítése szempontjából nem szükséges ezeket megszerezni). Ennek módja a következő: a BONUS szón egy inverz karakter vándorol körbe-körbe. Ha felveszünk egy bonusz-tárgyat, az éppen inverz karakter elkezd pörögni. A bonusz-tárgyakat a megfelelő időpontban felvéve, az összes karaktert meg kell pörgetni. Ha ez sikerül, jutalom életet és bombát kapunk.
Sajnos a játék összesen négy képernyőt tartalmaz, utána több kerülendő ellenféllel kezdhetjük elölről a feladatot. A játék korántsem olyan élvezetes mint a Donkey Kong, és talán túl könnyű is...

Irányítás:
A menüben az 'R' megnyomásával definiálhatjuk a billentyűzetet,
a 'J' megnyomásával választhatunk botkormányt (KEMPSTON, SINCLAIR, INTERFACE II, CURSOR illesztőt választhatunk),
az 'I' megnyomásával angol nyelvű instrukciókat kérhetünk,
az 'S' megnyomásával indíthatjuk a játékot.