Kendo Warrior

1989 - Byte Back

akció, mászkálós

Spectrum (128k)

Enterprise

 

 

A Byte Back mindössze három kiadott játéka közül a legértelmesebb próbálkozás a legjobb helyről merít ötletet. Egy Kendó harcos - a betöltőképre rácáfolva - a bambusz gyakorlókardot igazira cserélve indul veszélyes küldetésre indul: az ellenség csúcstechnológiás biztonsági rendszerekkel telepakolt főhadiszállására kell behatolnunk, hogy egy páncélszekrényből fontos dokumentumokat lopjon el. Ezután fel kell jutnia a tetőre, ahonnan helikopterrel menekülhetünk el. Bár a történet sok hasonlóságot mutat a Saboteur-rel, a kivitelezés, pláne a hangulat elmarad attól, de azért el lehet vele szórakozni.
Hőstetteink helyszíne egy hat emeletes (hét szintes) épület. Mi a földszintről indulunk, a dokumentumok megszerzése után pedig a tetőre kell feljutni. Lépcsőt azonban hiába keresünk az épületben, az emelet közötti közlekedés ennél sokkal "modernebben" van megoldva: A mennyezeten lévő világoskék csövek alá, vagy a padlón lévő lyukara állva tudunk a "légliftekben" le-fel repkedni két emelet között.
A kardot bizonyosan használni fogjuk, hiszen az épületben számos biztonsági őr mászkál. (Megjegyzendő, elég "furcsán" mutat mint biztonsági őr, a punk, és a bőgatyás baltás gyilkos is inkább bőgatyás baltás gyilkosnak néz ki...) Az őrök egy részét ki lehet kerülni, de sok esetben kell megküzdeni velük. A műszerfalon a világoskék sáv a mi, a lila sáv ellenfelünk energiáját jelzi. Akinek elfogy az veszít (mi egy életet az ötből). A harc szüneteiben energiánk lassan visszatöltődik, de igazságos módon az ellenségé is! Kevésbé igazságos módon néhány őr kést, dobócsillagot vagy kézigránátot(!) hajigál felénk.
Az őrökön kívül a másik jelentős gátló tényezők a különböző részecskesugaras ajtók. Ezeken csak a megfelelő részecskepajzsokkal "feltöltődve" lehet átjutni. Ezeknek olyan parádés neve van, mint Urán (zöld), Kobalt (világoskék), Rubídium (lila) pajzs. Ez utóbbi ajtóból egyetlen egy van a létesítményben. Lényeg a lényeg: ha belesétálunk a földön heverő, különböző színű "részecskekupacokba", feltöltődünk a megfelelő energiával, és amíg le nem merül a hatása, sértetlenül átjuthatunk a megfelelő színű sugarakon. Emellett van néhány olyan fizikai akadály, amit csak a bázis területén fellelhető eszköz segítségével háríthatunk el:
  • A törött csővezetéken át kicsapó lángcsóvát a földszinten, a falra szerelt gázcsapnál lehet elfolytani a csőkulcs (PIPE WRENCH) használatával.
  • A riasztórendszert a drótvágóval (WIRE CUTTERS) lehet hatástalanítani.
  • A páncélszekrényt az AUTO DIGITAL SEQUENCER segítségével lehet kinyitni.
  • A feljáratot a tetőre - méretéből következtetve - a "nagyfőnök" őrzi. Amikor ide érünk, az elektromos hálózat túlterhelése miatt a főbiztosíték lekapcsol, az épület sötétbe borul. Bár a nagyfőnököt sötétben is le tudjuk győzni (mert a szeme világít a sötétben) a tetőre vezető "léglift" nem működik. A műszaki problémát a nagyfőnök előtti szobában található kapcsolószekrénynél tudjuk elhárítani, három biztosíték (5 AMP FUSE WIRE, 15 AMP FUSE WIRE, 30 AMP FUSE WIRE) használatával.

Egyszerre több tárgy is lehet nálunk, melyekről bármikor tárgylistát kérhetünk ('I' billentyű).
Az akadályok között kell még megemlíteni, a mennyezetről lelógó ágyúkat. Ezek kikapcsolni nem lehet, de nem sok vizet zavarnak. Néha lőnek egyet felénk.
A tetőre érve már csak ki kell tartanunk a helikopter megérkezéséig. Ez nem is lesz olyan könnyű, mert közben folyamatosan érkeznek az újabb és újabb ellenségek az épületből. Ha megjelenik a kötélhágcsó, fel kell rá ugorni.

A harc lényegesen nehezebb, mint akár a Saboteur második részében. Ellenfélből ötféle van: kutya, fegyvertelen punk, a "baltás gyilkos", a copfos késdobáló, no meg persze a nagyfőnök. Mindegyikhez ki kell ismerni a megfelelő harcmodort. Támadó és egyéb mozdulatból is többféle van:

  • jobbra-balra - séta,
  • fel - ugrás, liftben fel,
  • le - guggolás, liftben le,
  • balra-fel, jobbra-fel - szaltó,
  • balra-le, jobbra-le - bukfencezve lábsöprés
  • tűz + fel - felugorva fúgás fejre,
  • tűz + le - leguggolva rúgás lápra,
  • tűz + jobbra-balra - alsó kardvágás
  • tűz + balra-fel, tűz + jobbra-fel - felső kardvágás

A leghasznosabb taktika talán a sok gurulás, lábsöprés és alsó kardvágás. A lábsöprés persze a kutya ellen nem működik.
A műszerfalon, sárga keretben jelennek meg a program üzenetei. Ezeket érdemes olvasgatni, mert kimondottan informatívak, sokat segítenek!

Irányítás: Billentyűzet (O, P, Q, A, SPACE, I - tárgylista), vagy SINCLAIR INTERFACE II. botkormány illesztő.
A billentyűzet szabadon beállítható.

255 élet : POKE 37126,255

Térkép