Saboteur

1985 - Durell

akció, mászkálós, verekedős

Forrás:
Sinclair Spectrum játék és program 2

Spectrum (48k)

Enterprise


Nagyon jó minőségű akció program. A program sikere elsősorban annak köszönhető, hogy a játék egyesíti a hagyományos akció játék elemeit a verekedős programokéval, így hosszú távon is jó szórakozást nyújt.
Beállítható vezérlések:

  • Billentyűzet. (Alapértelmezés: A, Z, M, N, SPACE) Definiálható:
    • fel: felugorva mászás fel,
    • le: leguggolás vagy mászás le,
    • jobbra: haladás jobbra,
    • balra: haladás balra,
    • tűz: fegyverfelvétel és használat,
    • tűz+fel: dobás felfelé,
    • tűz+le: dobás lefelé
  • Kempston joystick
  • Protek joystick

Az Interface II. az 1 2 3 4 5 vagy a 6 7 8 9 és 0 megfelelő definiált billentyűkkel választható ki.
A program az "S" billentyűvel indítható. Be kell állítani a nehézségi okozatot 1-9 között, majd a játék automatikusan elindul. A nehézségi szint határozza meg az őrök számát és a feladat teljesítésére fordítható időt.

Egy titkos, raktárnak álcázott épületbe kell behatolnunk ninjának öltözve, felfegyverkezve. Az a célunk, hogy megszerezzünk egy mágneslemezt, amely egy felkelés vezetőinek nevét tartalmazza.
Az érkezés a tenger felől történik motorcsónakon. A behatolásunkat észlelték, ezért igyekezni kell megtalálni a lemezt, különben elfogy az idő. A riasztórendszer lezárt több biztonsági ajtót, ezeket csak a megfelelő számítógép terminálnál tudjuk kinyitni. A megszerzendő floppy-lemezt a bázis legmélyebb, földalatti részlegében szintén egy számítógép terminálnál találhatjuk meg. Ha sikerül megszerezni, megáll a visszaszámlálás. A feladat sikeres teljesítéséhez ezután egy időzített bombát kell megtalálni (egy pincejáratban van elrejtve) és elhelyezni az épület központi részén, ott, ahol a lemezt megtaláltuk. A visszaszámlálás ekkor újraindul, ezután már menekülni kell, fel a tetőre, és az ott lévő helikopterrel lehet elrepülni. Ha a feljáratot nem találjuk meg, a bomba felrobban, és a ninja is meghal, a felkelők listája ezáltal megsemmisül. A bomba elhelyezése előtt javasolt kinyitni a zárt ajtókat és nem rögtön magunkkal vinni a bombát a floppy-lemezt is őrző központi terminálhoz! Megjegyzendő, a helikopterrel el lehet menekülni a küldetés teljesítése nélkül is. Ahhoz, hogy eljussunk a számítóközpontba, az épület alagsorában az 1. és 2. jelű motorkocsikkal is utaznunk kell.
Az épületbe érkezve őrök, kutyák és a mennyezetről tüzelő szerkezetek között kell folyamatosan átmenni. Mindezek fogyasztják az energiát, ami a kép alatti széles vörös diagramon látható. Az energiafelvételhez meg kell pihenni bárhol, ahol nem fenyegetnek az előbb felsorolt veszélyek. Az őröket rúgással, vagy a nálunk lévő dobófegyver segítségével ártalmatlanná tehetjük. Kutyák ellen hasznos a tűz+le - dobás lefelé, érzékelőkkel felszerelt géppuskák ellen pedig célszerű a tűz+fel - dobás felfelé funkciókat alkalmazni. Főhősünk egy tárgyat magánál tarthat, a játék kezdetekor egy dobócsillag van nálunk. A nálunk lévő tárgy képe a HELD ablakban jelenik meg. A legtöbb tárgyat a tűz megnyomásával hozzávághatjuk ellenfelünkhöz, ilyenkor a tárgy és az "áldozat" is eltűnik. A küldetéshez kapcsolódó tárgyakat (bomba, lemez) nem lehet eldobni. A berendezési tárgyak mögött további tárgyakat is találunk. Ha a bútor, ami előtt állunk, egy tárgyat rejt, annak képe a NEAR ablakban jelenik meg. Ilyenkor a tűz gomb megnyomásával felvesszük a tárgyat, vagy ha van már nálunk valami, felcseréljük a kezünkben lévő tárggyal.
Az energiajelző feletti összeg a sikeres akció után kapható pénzt jelzi. Mivel a játékos egy bérelt bandita, az értékelés nem pontszámban, hanem dollárban jelenik meg. A "tarifák":

  • 100$ - őr megölése fegyverrel,
  • 500$ - őr megölése ütéssel vagy rúgással,
  • 5000$ - floppylemez megszerzése,
  • 5000$ - bomba élesítése,
  • 1000$ - sikeres menekülés
  • 5000$ - sikeres menekülés floppylemezzel,
  • 10000$ - sikeres menekülés floppylemezzel, a bomba élesítése után

POKE 46998,0 - megállítja az órát
POKE 46558,0 - végtelen energia

Térkép, Térkép2