Saboteur

1985 - Durell

akció, mászkálós, verekedős

Forrás:
Sinclair Spectrum játék és program 2

Spectrum (48k)

Enterprise


Nagyon jó minőségű akció program. A program sikere elsősorban annak köszönhető, hogy a játék egyesíti a hagyományos akció játék elemeit a verekedős programokéval, így hosszú távon is jó szórakozást nyújt.
Beállítható vezérlések:

  • Definiálható:
    • fel: felugorva mászás fel,
    • le: leguggolás vagy mászás le,
    • jobbra: haladás jobbra,
    • balra: haladás balra,
    • tűz: fegyverfelvétel és használat,
    • tűz+fel: dobás felfelé,
    • tűz+le: dobás lefelé
  • Kempston joystick
  • Protek joystick

Az Interface II. az 1 2 3 4 5 vagy a 6 7 8 9 és 0 megfelelő definiált billentyűkkel választható ki.

A program az "S" billentyűvel indítható. Be kell állítani a nehézségi okozatot 1-9 között, majd a játék automatikusan elindul a motorcsónakkal... (A nehézségi szint határozza meg az őrök számát és a feladat teljesítésére rendelkezésre álló időt.)

Egy titkos, raktárnak álcázott épületbe kell behatolnunk ninjának öltözve, felfegyverkezve. Az a célunk, hogy megszerezzünk egy mágneslemezt, amely egy felkelés vezetőinek nevét tartalmazza.
Az érkezés a tenger felől történik motorcsónakon. A behatolásunkat élelték, ezért igyekezni kell megtalálni a lemezt, különben elfogy az idő. A feladat sikeres teljesítéséhez egy időzített bombát kell elhelyezni az épület központi részén, csak akkor tudjuk megszerezni a lemezt. Ezután már menekülni kell, fel kell jutni a tetőre, és az ott lévő helikopterrel lehet elrepülni. Ha a feljáratot nem találjuk meg, a bomba felrobban, és a ninja is meghal.
A bomba elhelyezése újraindítja az idő visszaszámlálást. Az épületbe érkezve őrök, kutyák és a mennyezetről tüzelő szerkezetek között kell folyamatosan átmenni. Mindezek fogyasztják az energiát, ami a kép alatti széles vörös diagramon látható. Az energiafelvételhez meg kell pihenni bárhol, ahol nem fenyegetnek az előbb felsorolt veszélyek. A pályán elszórva terminálokkal találkozhatunk ami a közelben lévő valamelyik zárt ajtó kinyitására szolgál. (A bomba elhelyezése előtt javasolt kinyitni a zárt ajtókat!)
Az őröket rúgással, vagy a bal alsó sarokban éppen látható fegyver segítségével ártalmatlanná tehetjük. Ha nincs éppen ilyen eszköz keresni kell egyet. Ha megtaláljuk, az megjelenik a jobb alsó sarokban, és felvehető a tűz gombbal. Kutyák ellen hasznos a tűz+le -dobás lefelé, érzékelőkkel felszerelt géppuskák ellen pedig célszerű a tűz+fel -dobás felfelé funkciókat alkalmazni. Az energiajelző feletti összeg a sikeres akció után kapható pénzt jelzi. Mivel a játékos egy bérelt bandita, az értékelés nem pontszámban, hanem dollárban jelenik meg.

POKE 46998,0 - megállítja az órát
POKE 46558,0 - végtelen energia

Térkép, Térkép2