1989 - Players Premier akció, mászkálós | Spectrum (128k) Enterprise |
A Joe Blade sorozat legizgalmasabb, legösszetettebb, legnehezebb részéhez érkeztünk. A lázadó fegyencek, és az utcai bandák után most a terroristákkal gyűlik meg a bajunk. Crax Bloodfinger "tapasztalt" bűnöző. Kábítószer-kereskedelemből származó bevételei elegendő tőkét jelentettek a Crax-művek megalapításához, majd felépítette a Crax plaza-t. A 28 emeletes épület a legmodernebb biztonsági berendezésekkel van felszerelve.Crax ördögi tervet eszelt ki: hat prominens személyt ejtett túszul, és a Crax plaza-ban tartja foglyul őket. Az épületet számos hű zsoldosa őrzi. A túszok szabadon bocsátásáért cserébe mindössze 100 milliárd Dollár átutalását kéri egy svájci bankszámlára. Joe Blade (azaz a mi) feladatunk a helyzet "megoldása". Feladatunk összetett: |
Az irányítás történhet Kempston, Sinclair botkormánnyal, vagy billentyűzettel. A billentyűzet kiosztása átdefiniálható. Az irányítás az első részhez hasonlóan történik: jobbra-balra: mozgás, fel: ugrás, le: ajtón átjutás, terminál aktiválás, tűz:- egyértelmű.
Feladatunk teljesítésére a csatorna-rendszeren bejutva az épület alagsorából indulunk. Az épületben való közlekedés egy lift segítségével lehetséges, azonban ezzel kezdetben még nem juthatunk el valamennyi emeletre. A veszélyes helyzetre tekintettel, ezúttal lőfegyvert is viszünk magunkkal. Ehhez a fegyverhez szerencsére több lőszer tartozik, mint az első részben megismert fegyverünkhöz. A lőszert azonban így is be kell osztani, mivel a toronyházban igen nagy a "népsűrűség". Ha ellenféllel érintkezünk, -az első részhez hasonlóan- fogy az energiánk. A felsőbb emeleteken egyre több ellenféllel találkozunk, akik ráadásul egyre agresszívebbek (követnek minket, az egyenruhába öltözött terroristák egyre sűrűbben fognak visszalőni).
Természetesen most is számos tárgyat találhatunk, amelyek a segítségünkre lehetnek:
A képernyőn a következő információkat láthatjuk:
Az első feladat teljesítése elég "egyszerű": keressük meg a túszokat. Javasolt az épületet alulról felfelé szisztematikusan átfésülni. A lift használata egyértelmű: egy menüből kell kiválasztanunk a fel - le irányokkal, melyik emeletre akarunk jutni. A tetőre nem visz fel a lift, oda másképp kell feljutni. A későbbi feladatunk megkönnyítése érdekében jegyezzük meg, mely szinteken, hol található bomba. Szerencsére a "toronyház-rendszerben" nem fogunk reménytelenül eltévedni, egy idő után átlátható lesz, merre járunk éppen. Az emeletek felépítése hasonló, egy pár változat van csak a 28 emeletre. Tartalékoljunk némi lőszert, és élelmiszert a bombák élesítésére is! Már számtalanszor említettem egy bizonyos "problémamegoldást". Aki vette a "fáradságot", hogy játszon a második résszel, talán egyből kitalálja mit takar e rejtélyes kifejezés... Sajnos semmi jót, ezúttal 4 számjegyből álló számsorokat kell növekvő sorrendbe helyezni. A feladat teljesítésére 60 másodpercünk van. Ha nem sikerül a problémát megoldani, a játék végetér. (Szerintem nem ez a játék "legnépszerűbb" pillanata...) Három aljátékkal találkozhatunk: |
|
A játék kivitelezésén sokat nem változtattak. A grafika a "szokásos", a zeneírók talán egy kicsit kifogytak az ötletekből (az első két rész magasra állította a mércét!), de csalódást nem fog okozni. A játékmenet viszont izgalmasabb!
Örökélet, végtelen lőszer: POKE 37899,0Térkép |