1989 - Players Premier

akció, mászkálós

Spectrum (128k)

Enterprise

A Joe Blade sorozat legizgalmasabb, legösszetettebb, legnehezebb részéhez érkeztünk. A lázadó fegyencek, és az utcai bandák után most a terroristákkal gyűlik meg a bajunk. Crax Bloodfinger "tapasztalt" bűnöző. Kábítószer-kereskedelemből származó bevételei elegendő tőkét jelentettek a Crax-művek megalapításához, majd felépítette a Crax plaza-t. A 28 emeletes épület a legmodernebb biztonsági berendezésekkel van felszerelve.Crax ördögi tervet eszelt ki: hat prominens személyt ejtett túszul, és a Crax plaza-ban tartja foglyul őket. Az épületet számos hű zsoldosa őrzi. A túszok szabadon bocsátásáért cserébe mindössze 100 milliárd Dollár átutalását kéri egy svájci bankszámlára. Joe Blade (azaz a mi) feladatunk a helyzet "megoldása".

Feladatunk összetett:
Először a hat túszt kell megtalálnunk, és kiszabadítanunk.
Ezt követően Crax Bloodfingert kell elkapnunk, aki szintén az épületben tartózkodik.
Végül fel kell robbantanunk az épületet, és a robbanás bekövetkezte előtt, el kell menekülnünk az épület tetején várakozó helikopterrel.

Az irányítás történhet Kempston, Sinclair botkormánnyal, vagy billentyűzettel. A billentyűzet kiosztása átdefiniálható. Az irányítás az első részhez hasonlóan történik: jobbra-balra: mozgás, fel: ugrás, le: ajtón átjutás, terminál aktiválás, tűz:- egyértelmű.

Feladatunk teljesítésére a csatorna-rendszeren bejutva az épület alagsorából indulunk. Az épületben való közlekedés egy lift segítségével lehetséges, azonban ezzel kezdetben még nem juthatunk el valamennyi emeletre. A veszélyes helyzetre tekintettel, ezúttal lőfegyvert is viszünk magunkkal. Ehhez a fegyverhez szerencsére több lőszer tartozik, mint az első részben megismert fegyverünkhöz. A lőszert azonban így is be kell osztani, mivel a toronyházban igen nagy a "népsűrűség". Ha ellenféllel érintkezünk, -az első részhez hasonlóan- fogy az energiánk. A felsőbb emeleteken egyre több ellenféllel találkozunk, akik ráadásul egyre agresszívebbek (követnek minket, az egyenruhába öltözött terroristák egyre sűrűbben fognak visszalőni).
Természetesen most is számos tárgyat találhatunk, amelyek a segítségünkre lehetnek:

A képernyőn a következő információkat láthatjuk:

  • SCORE: pontszámuk.
  • Piros szívekből álló sáv (bal oldalon, SCORE alatt): energiánkat jelzi. (Ha elfogy, vége a játéknak.)
  • Az energia alatti vonalakból álló sáv: muníciónkat jelzi. Ha elfogy nem tudunk lőni. Ez gyakorlatilag a játék végét jelenti.
  • TIMER: az elő bomba élesítésekor kezd visszaszámlálni. 10 percünk van a többi 5 bomba élesítésére, és az épület elhagyására.
  • Kulcs: a nálunk lévő kulcsok száma.
  • Kézigránát: A nálunk lévő gránátok.
  • Bomba: az élesített bombák száma.
  • Floppy lemez: a nálunk lévő lemezek.
  • Túsz: a kiszabadított túszok.
  • Detonátor: a megszerzett detonátorok.

Az első feladat teljesítése elég "egyszerű": keressük meg a túszokat. Javasolt az épületet alulról felfelé szisztematikusan átfésülni. A lift használata egyértelmű: egy menüből kell kiválasztanunk a fel - le irányokkal, melyik emeletre akarunk jutni. A tetőre nem visz fel a lift, oda másképp kell feljutni. A későbbi feladatunk megkönnyítése érdekében jegyezzük meg, mely szinteken, hol található bomba. Szerencsére a "toronyház-rendszerben" nem fogunk reménytelenül eltévedni, egy idő után átlátható lesz, merre járunk éppen. Az emeletek felépítése hasonló, egy pár változat van csak a 28 emeletre. Tartalékoljunk némi lőszert, és élelmiszert a bombák élesítésére is!
Miután kiszabadítottuk a hat túszt, Crax-ot kell elkapnunk. Menjünk egy számítógép-terminálhoz, ahol rövid "problémamegoldás" után lekérdezhetjük Crax tartózkodási helyét. Menjünk a megadott emeletre, ahol rövid keresgélés után rá is találhatunk. A balra lévő képen látható ballonkabátos úriembert kell keresnünk, aki persze menekül előlünk. Lelőni nem tudjuk, sarokba kell szorítani, és elkapni. Ekkor újabb "problémamegoldás" következik, amit sikeresen teljesítve áttérhetünk a játék harmadik fázisára.
Remélhetőleg mire idáig eljutottunk, megtaláltuk a hat detonátort. Ha nem, sajnos meg kell keresnünk őket. Ekkor el kell menni a hat bombához, amiket megérintve élesítjük azokat. Az első bomba után összesen 10 percünk van az épület elhagyására, tehát ezalatt kell élesítenünk a többi bombát, majd eljutni a helikopterhez. Mit már említettem, a lift nem visz fel a tetőre, oda a 28. emeletről, az egyik szobában található létrán tudunk feljutni. (A középső képen ez látható.) A tetőn jobbra szaladva elérünk a helikopterig, amit megközelítve a játék végetér (alsó kép).
A játék egyébként akkor is végetér ha nem teljesítettük az összes feladatot, de ilyenkor a gép finnyás megjegyzéseivel elveszi sikerélményünket.

Már számtalanszor említettem egy bizonyos "problémamegoldást". Aki vette a "fáradságot", hogy játszon a második résszel, talán egyből kitalálja mit takar e rejtélyes kifejezés... Sajnos semmi jót, ezúttal 4 számjegyből álló számsorokat kell növekvő sorrendbe helyezni. A feladat teljesítésére 60 másodpercünk van. Ha nem sikerül a problémát megoldani, a játék végetér. (Szerintem nem ez a játék "legnépszerűbb" pillanata...) Három aljátékkal találkozhatunk:

  • Amennyiben nem rendelkezünk biztonsági kártyával, és be akarunk lépni egy biztonsági zónába, a riasztó bekapcsol és nekünk a megadott idő alatt ki kell kapcsolnunk. Ellenkező esetben megszólal, és elkapnak minket. Bár a program nem jelzi, hány biztonsági kártyát vettünk fel, számolja!
    Két számsor látható, amelyeken a jobbra-balra irányában körbe tudjuk forgatni a számokat. A tűz megnyomásával a bal oldalsó két mező tartalmát tudjuk felcserélni.
  • Ha aktiválunk egy terminált, először fel kell törnünk annak biztonsági rendszerét. Itt egyszerre négy fehér mező látható (a fehér mezők folyamatosan változnak). A jobbra-balra irányokkal a négy fehér mező tartalmát forgathatjuk.
  • Crax-ot csak újabb aljáték után tudjuk elkapni. Az alsó sorban véletlenszerű számok jelennek meg. Mi két egymás feletti fehér mezőt tudunk jobbra-balra mozgatni, a tűz megnyomásával az első mező tartalmát felülre rakhatjuk.

A játék kivitelezésén sokat nem változtattak. A grafika a "szokásos", a zeneírók talán egy kicsit kifogytak az ötletekből (az első két rész magasra állította a mércét!), de csalódást nem fog okozni. A játékmenet viszont izgalmasabb!

Örökélet, végtelen lőszer: POKE 37899,0
Térkép