1985 - Mastertronic Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Jasnon a vakmerő asztronauta nem ismert lehetetlent, ha ember nagyságú drágakőről van szó! Veszélyt nem ismerve merül le egy szörnyektől hemzsegő föld alatti barlangba, hogy megszerezze az univerzum legnagyobb drágakövét. Első feladata, hogy űrhajójával landoljon egy nem túl stabil aszteroidán, mely meglehetősen kiszámíthatatlanul repked. Űrhajónk folyamatosan süllyed, mi csak jobbra-balra kormányozhatunk.
A felszínt elérve egy barlangba kell lemerülnünk, és landolnunk a legmélyebb pontján. Űrhajónk megállíthatatlanul süllyed, mi továbbra is csak jobbra-balra tudunk navigálni, illetve lefelé lőni. Az utat több helyen kövek zárják el (meglehetősen érdekes, színes kövek vannak ezen a kisbolygón), ezek ellen tökéletesen használható a fegyverünk! Egyetlen lövéssel eltüntethetünk egy szikladarabot, így biztosítva a szabad utat. Végtelen lőszerünk van, de időnk annál kevesebb, jól fontoljuk meg, hol bontjuk ki az akadályokat! A képernyő jobb oldalán látható magasságjelzőn (ALT) láthatjuk, milyen magasan vagyunk még a barlang fenekétől. Ez öt képernyőnyi merülést jelent. Vigyázzunk, a negyedik képernyőn a bal oldal felé tartsunk, mert ha a jobb oldalon merülünk a következő képernyőre, beakadunk a falba, ami a játék végét jelenti! Az ötödik képernyőn a villogó mezőre kell leszállnunk.
A sikeres landolás után elhagyjuk űrhajónkat, és immár szkafanderben, gyalogosan folytatjuk utunkat jobbra haladva. Feladatunk, hogy 10 barlangtermen áthaladva eljussunk az ominózus drágakőhöz. Ebben a furcsa világban azonban számos meglepő alakú élőlény és egyéb akadály nehezíti továbbhaladásunkat, melyeket ki kell kerülnünk (Mondjuk a repkedő tv kicsit meglepő ebben a világban...). Emberkénk az alacsony gravitációban jól bírja az esést, de elég egyetlen rossz ugrás, és olyan csapdába eshetünk, melyből nem tudunk kijutni, csak egy életünk elvesztése árán. Minden képernyőn a jobb oldalon látható villogó mezőbe kell eljutnunk. A célt meghatározott idő alatt kell elérni (BONUS), ha ez nem sikerül, elveszítjük egy életünket. A gyorsabbak természetesen több jutalompontot kapnak a cél elérésekor. Az utolsó, 10. pályán már a drágakő vár ránk, amit felvéve megjelenik űrhajónk, majd egy lézersugárral kijáratot vágunk a mennyezeten, ami után elhagyhatjuk a kisbolygót.

Bára a program kivitelezése nem kiemelkedő, a grafika is inkább "bájos", a játék sok kihívást rejt, Manic Miner rajongóknak kellemes perceket szerezhet. A játék első része (a leszállás) inkább bemelegítő jellegű, de a gyalogos túránk annál több kihívást jelent! Igaz, a 10 terem kevésnek mondható, azok sok gyakorlást (és némi szerencsét) igényelnek!

Irányítás:
Billentyűzet (Z - balra, X - jobbra, SPACE - tűz / ugrás, Q - kilépés a játékból)
KEMPSTON, PROTEK, SINCLAIR interface.