International Karate + 1987 - System 3 Software Ltd. ügyességi, verekedős |
Spectrum (128k) Enterprise |
Az International Karate+ elsősorban C64-es felhasználók
körében lehet ismerős, pedig a Spectrum változat is nagyon jól sikerült!
Az egyik legjobb minőségű verekedős program, amely mind technikailag,
mind kivitelezésében leginkább az Exploding
Fist-re hasonlít. A játék hevét nagyon jó minőségű 128K-s zene fokozza,
de bekapcsolhatunk hanghatásokat is. A program egyedülálló jellemzője,
hogy egyszerre 3 versenyző küzdhet egymás ellen, ebből egyet, vagy kettőt
az 1., 2. játékos irányíthat, a harmadik versenyzőt a gép mozgatja. A
fehér versenyzőt az 1. játékos irányítja, a szürkét a 2. játékos (vagy
ha nincs, akkor a gép), a fekete harcost a gép mozgatja. A program tetszőleges billentyű megnyomására indul. Ekkor először az első játékosnak kell megnyomni a tűz gombot, majd a második játékosnak. Ha nincs második játékos, az "N" billentyűt kell megnyomnunk. Ilyenkor mindkét ellenfelünket a gép irányítja. A játék célja, hogy egy 25 fordulóból álló küzdelemsorozatot megnyerjünk. Egy forduló 30 másodpercig tart, vagy ameddig valamelyik harcos 6 pontot nem szerez. A győztes a megmaradt idő után jutalompontot kap. A küzdelem végén a leggyengébben szereplő versenyző kiesik a küzdelemből. Amennyiben mi vagyunk azok, a játéknak vége. Ha a 2-3. helyen döntetlen a küzdelem két harcos között (ugyanannyi pontjuk van), egyik sem esik ki. Minden, valamelyik ellenfélen elért találat 1 vagy 2 pontot ér, attól függően, mennyire "tiszta" a találat (a megfelelő távolságból értünk el találatot, nem voltunk az ellenfélhez sem túl közel, sem túl távol). A két gép által irányított játékos egymást is püföli, nemcsak minket, így, ha túl passzívak vagyunk, a másik két játékos egymáson pillanatok alatt annyi találatot összeszedhet, hogy mi kiesünk a további versenyből. A játéktér felett látható kijelzőn a három játékos pontszámát láthatjuk, valamint efelett az aktuális fordulóban elért pontjaikat láthatjuk (a hat körből az elszíneződöttek jelzik a találatokat) A TIME a fordulóból hátralévő időnket jelzi, ezalatt láthatjuk, hogy hányadik fordulót játszuk. A villogó ököl a játékos által irányított harcost jelöli. Minden második küzdelem után egy ügyességi feladatot kapunk: egy pajzzsal kell a pattogó golyókat elhárítanunk, amelyek két oldalról, különböző magasságban "támadnak ránk". Minden elhárított labdáért 100 pontot kapunk. A labdák fokozatosan gyorsulnak. Ez a feladat csak a pontszámunk gyarapítására szolgál, nem tudunk kiesni a versenyből, akkor sem, ha a labdák "kiütnek", ilyenkor csak a feladat teljesítése esetén kapható jutalom pontoktól (5000 pont) esünk el. |
A játékosok irányítása (ha jobbra nézünk):
fel | - urgás fel | tűz+fel | - felugorva rúgás fejre |
le | - legugolva lábsöprés | tűz+le | - legugolva lábsöprés hátrafelé, megfordulással |
jobbra | - lépés előre | tűz+jobbra | - rúgás mellkasra |
balra | - lépés hátra, védés | tűz+balra | - szaltó hátra |
jobbra-fel | - ütés fejre | tűz+jobbra-fel | - lefejelés |
balra-fel | - ütés fejre hátrafelé, megfodulással | tűz+balra-fel | - felugorva rúgás fejre előre-hátra |
jobbra-le | - rúgás lábra | tűz+jobbra-le | - rúgás fejre |
balra-le | - legugolva ütés hasra | tűz+balra-le | - rúgás fejre hátrafelé, megfordulással |
Ha megfordulunk az irányítás is értelemszerűen megfordul.
Játék közben használható egyéb billentyűk:
|
Az Enterprise verziót Geco készítette. Ez a változat némi optikai tuningon ment keresztül, használható sebességgel fut Ep64-en is és az irányítás is valamivel kényelmesebb:
|