International Karate +

1987 - System 3 Software Ltd.

ügyességi, verekedős

Spectrum (128k)

Enterprise

Az International Karate+ elsősorban C64-es felhasználók körében lehet ismerős, pedig a Spectrum változat is nagyon jól sikerült! Az egyik legjobb minőségű verekedős program, amely mind technikailag, mind kivitelezésében leginkább az Exploding Fist-re hasonlít. A játék hevét nagyon jó minőségű 128K-s zene fokozza, de bekapcsolhatunk hanghatásokat is. A program egyedülálló jellemzője, hogy egyszerre 3 versenyző küzdhet egymás ellen, ebből egyet, vagy kettőt az 1., 2. játékos irányíthat, a harmadik versenyzőt a gép mozgatja. A fehér versenyzőt az 1. játékos irányítja, a szürkét a 2. játékos (vagy ha nincs, akkor a gép), a fekete harcost a gép mozgatja.
A program tetszőleges billentyű megnyomására indul. Ekkor először az első játékosnak kell megnyomni a tűz gombot, majd a második játékosnak. Ha nincs második játékos, az "N" billentyűt kell megnyomnunk. Ilyenkor mindkét ellenfelünket a gép irányítja.
A játék célja, hogy egy 25 fordulóból álló küzdelemsorozatot megnyerjünk. Egy forduló 30 másodpercig tart, vagy ameddig valamelyik harcos 6 pontot nem szerez. A győztes a megmaradt idő után jutalompontot kap. A küzdelem végén a leggyengébben szereplő versenyző kiesik a küzdelemből. Amennyiben mi vagyunk azok, a játéknak vége. Ha a 2-3. helyen döntetlen a küzdelem két harcos között (ugyanannyi pontjuk van), egyik sem esik ki. Minden, valamelyik ellenfélen elért találat 1 vagy 2 pontot ér, attól függően, mennyire "tiszta" a találat (a megfelelő távolságból értünk el találatot, nem voltunk az ellenfélhez sem túl közel, sem túl távol). A két gép által irányított játékos egymást is püföli, nemcsak minket, így, ha túl passzívak vagyunk, a másik két játékos egymáson pillanatok alatt annyi találatot összeszedhet, hogy mi kiesünk a további versenyből.
A játéktér felett látható kijelzőn a három játékos pontszámát láthatjuk, valamint efelett az aktuális fordulóban elért pontjaikat láthatjuk (a hat körből az elszíneződöttek jelzik a találatokat) A TIME a fordulóból hátralévő időnket jelzi, ezalatt láthatjuk, hogy hányadik fordulót játszuk. A villogó ököl a játékos által irányított harcost jelöli.
Minden második küzdelem után egy ügyességi feladatot kapunk: egy pajzzsal kell a pattogó golyókat elhárítanunk, amelyek két oldalról, különböző magasságban "támadnak ránk". Minden elhárított labdáért 100 pontot kapunk. A labdák fokozatosan gyorsulnak. Ez a feladat csak a pontszámunk gyarapítására szolgál, nem tudunk kiesni a versenyből, akkor sem, ha a labdák "kiütnek", ilyenkor csak a feladat teljesítése esetén kapható jutalom pontoktól (5000 pont) esünk el.

A játékosok irányítása (ha jobbra nézünk):
fel - urgás fel tűz+fel - felugorva rúgás fejre
le - legugolva lábsöprés tűz+le - legugolva lábsöprés hátrafelé, megfordulással
jobbra - lépés előre tűz+jobbra - rúgás mellkasra
balra - lépés hátra, védés tűz+balra - szaltó hátra
jobbra-fel - ütés fejre tűz+jobbra-fel - lefejelés
balra-fel - ütés fejre hátrafelé, megfodulással tűz+balra-fel - felugorva rúgás fejre előre-hátra
jobbra-le - rúgás lábra tűz+jobbra-le - rúgás fejre
balra-le - legugolva ütés hasra tűz+balra-le - rúgás fejre hátrafelé, megfordulással

Ha megfordulunk az irányítás is értelemszerűen megfordul.
Játék közben használható egyéb billentyűk:

Az Enterprise verziót Geco készítette. Ez a változat némi optikai tuningon ment keresztül, használható sebességgel fut Ep64-en is és az irányítás is valamivel kényelmesebb:

  • Bármelyik játékos választhatja a billentyűzetet (Q, A, O, P, SPACE), beépített botkormány (ALT - tűz), vagy EXT1, EXT2 botkormányt.
  • F1 - játék indítása / újraindítása egyjátékos módban.
  • F2 - játék indítása / újraindítása kétjátékos módban.
  • F4 - hangok ki/be.
  • F8 - zene ki/be.
  • HOLD / játék szüneteltetése.