HunchBack II:
Quasimodo's Revenge

1985 - Ocean Software Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Miután Esmeraldát - Quasimodo szíve hölgyét - (ismét) elrabolták, főhősünk (ismét) szabadítóexpedícióra indul. Esmeralda egy erőd bástyájában raboskodik, nekünk vakmerő mutatványokat bemutatva kell feljutnunk a vár fokára, ahol viszontláthatjuk szerelmünket. Az események 7 képernyőn keresztül zajlódnak:

  • 1. képernyő: a sáraga harangokat kell összeszednünk. Közben át kell ugranunk a repkedő nyílvesszőket, ki kell kerülnünk a középen átrepülő tűzgolyót. Az emeletek között a képernyő két szélén le-fel mozgó kötelekbe kapaszkodva tudunk közlekedni. Ha megvan az összes harang, a jobb felső sarokban lógó nagyobb harangot kell meghúzni.

  • 2. képernyő: haranggyűjtés. A vízen egy úszó ugródeszka úszkál, ez segít a vízen való átkelésen. A jobb oldalon látható kötélen tudunk felmászni a felső emeletre.

  • 3. szint: egy szakadékon kell átjutnunk a le-fel mozgó köteleken ugrálva. Az ugrándozás közben a denevéreket is el kell kerülni. Ha egy kötél teljesen felemelkedik, nem tudunk megkapaszkodni benne, így ha ekkor rajta lógunk, a mélybe esünk.

  • 4. szint: haranggyűjtés: középkori "retro" hangulatnak megfelelően patkányokat is kerülgetni kell, akik a kötélen is tudnak mászkálni.

  • 5. szint: Az első szinthez hasonló haranggyűjtés, de ez jóval nehezebb, mert csak a mozgó platókon tudunk közlekedni.

  • 6. szint: A négy harangot kell a magasba emelnünk. Ez csak úgy lehetséges, ha a harang felöli oldalon felkapaszkodunk a kötél tetejéig, majd az emelő csiga túloldalára átlendülve súlyunkkal felemeljük a harangot. Életünket denevérek keserítik meg.

  • 7. szint: feljutottunk a várfalra, jobb oldalon megpillantjuk az Esmeraldát. A harangokat összegyűjtve teljesítettük a feladatot!

Ezután kezdődik elölről a játék, de a pályák nehezebbek lesznek: több ellenséget kell kerülgetnünk. Megjegyzendő, hogy főhősünk elég rosszul bírja a zuhanást, kisebb magasságokból sem eshetünk le!
A játék kétség kívül összetettebb, mint az első rész, és talán jobb is. Viszont most is nagyon nehéz dolgunk van, az örökélet sem sokat segít a helyzeten, mert ha elveszítjük egy életünket, elölről kell kezdenünk az adott szinten elénk tornyosuló feladatot!

Irányítás:
A menüben találunk mindent, mi szem-szájnak, ujjaknak ingere: billentyűzet, Kempston, Protek, Sinclair Interface II. A billentyűzetet szabadon definiálhatjuk. A demót választva egyesével megnézhetjük mind a 7 képernyőt.
CAPS SHIFT + A - kilépés a játékból
CAPS SHIFT + H - játék szüneteltetése.

Örökélet: POKE 30147,183; POKE 34634,0; POKE 35888,183; POKE 37954,183; POKE 38905,0