|
Quasimodo-t bizonyára sokan ismerik. Jóképűnek egyáltalán nem nevezhető barátunknak
komoly kihívással kell szembenéznie! Egy hosszú és veszélyes várfalon kell eljutni
szerelméhez, ahol rengeteg ellenség és akadály állja az utunkat, helyenként
komoly akrobata mutatványt kell előadni... A játék a közhiedelemmel ellentétben nem eredeti ötlet, a Huncy című programnak egy fokkal jobb változata.
A várfal egyre nehezedő képernyőkre van felosztva. Mi a képernyő bal oldaláról
indulunk, és el kell jutnunk a jobb oldalon látható lila "akasztófához"
Az akadályok legegyszerűbbike a különböző méretű gödrök, amiket átugorhatjuk,
vagy kötélen átlendülhetünk felette. Lényegesen több gondot okoznak, az elölről-hátulról
berepülő nyílvesszők, és egyéb repkedő "ketyerék". Minden képernyőn
a bal oldalon, egy katona igyekszik fel a várfalon, aki, miután felért a nyomunkba
ered, ezzel sarkalva nagyobb sietségre minket. (Ha elkap nem közös sörözésre
invitál...) Ez a katona nagyon ügyes, minden akadályt áttörve ered a nyomunkba,
szerencsére nem túl gyorsan. Minden teljesített képernyőért pontszám üti a markunkat.
Fontos tudni, hogy a ugrás közben, a levegőben tudunk irányt változtatni, így
szabályozhatjuk az urgás méretét, és a leérkezés helyét.
A képernyő bal oldalán, felül láthatjuk, hogy az adott élettel hány képernyőt
sikerült teljesíteni. Amennyiben sikerült öt képernyőt teljesíteni, úgy hogy
közben nem veszítettünk életet, bonusz-pontot kapunk. A játéktér alatt bal oldalon
látható várfalat ábrázoló rajzon a kis pont jelöli, hogy hol vagyunk éppen,
vagyis lemérhetjük, mennyi van még a célig. Középen életeink számát láthatjuk,
jobb oldalon pedig a pontszámunkat.
A menüben eldönthetjük, hogy milyen irányítással akarjuk indítani a játékot.
A billentyűzet mellett választhatunk Kempston, Protek, Sinclair II. botkormányt
is. A játék indítása előtt javasolt a menüben az '5'-ös gomb megnyomásával megnézni
a demo-t. Itt a pontszámtábla megtekintése után a gép megmutatja nekünk az egyes
képernyőket.
Bár a játék alapműnek számít, megmondom őszintén, nekem ez a típusú játék sohasem
jött be. A lényeg, hogy a végletekig kicentizett ugrásokat a megfelelő időpontban
hajtsuk végre. Nos ez eléggé egyszerűnek hangzik, de egy idő után idegesítő...
Az alábbi örökélethez mellé csak mérhetetlen türelmet tudok kívánni!
Örökélet: POKE 26888,0
Térkép |