HunchBack

1984 - Ocean Software Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

 

Quasimodo-t bizonyára sokan ismerik. Jóképűnek egyáltalán nem nevezhető barátunknak komoly kihívással kell szembenéznie! Egy hosszú és veszélyes várfalon kell eljutni szerelméhez, ahol rengeteg ellenség és akadály állja az utunkat, helyenként komoly akrobata mutatványt kell előadni... A játék a közhiedelemmel ellentétben nem eredeti ötlet, a Huncy című programnak egy fokkal jobb változata.
A várfal egyre nehezedő képernyőkre van felosztva. Mi a képernyő bal oldaláról indulunk, és el kell jutnunk a jobb oldalon látható lila "akasztófához" Az akadályok legegyszerűbbike a különböző méretű gödrök, amiket átugorhatjuk, vagy kötélen átlendülhetünk felette. Lényegesen több gondot okoznak, az elölről-hátulról berepülő nyílvesszők, és egyéb repkedő "ketyerék". Minden képernyőn a bal oldalon, egy katona igyekszik fel a várfalon, aki, miután felért a nyomunkba ered, ezzel sarkalva nagyobb sietségre minket. (Ha elkap nem közös sörözésre invitál...) Ez a katona nagyon ügyes, minden akadályt áttörve ered a nyomunkba, szerencsére nem túl gyorsan. Minden teljesített képernyőért pontszám üti a markunkat. Fontos tudni, hogy a ugrás közben, a levegőben tudunk irányt változtatni, így szabályozhatjuk az urgás méretét, és a leérkezés helyét.
A képernyő bal oldalán, felül láthatjuk, hogy az adott élettel hány képernyőt sikerült teljesíteni. Amennyiben sikerült öt képernyőt teljesíteni, úgy hogy közben nem veszítettünk életet, bonusz-pontot kapunk. A játéktér alatt bal oldalon látható várfalat ábrázoló rajzon a kis pont jelöli, hogy hol vagyunk éppen, vagyis lemérhetjük, mennyi van még a célig. Középen életeink számát láthatjuk, jobb oldalon pedig a pontszámunkat.
A menüben eldönthetjük, hogy milyen irányítással akarjuk indítani a játékot. A billentyűzet mellett választhatunk Kempston, Protek, Sinclair II. botkormányt is. A játék indítása előtt javasolt a menüben az '5'-ös gomb megnyomásával megnézni a demo-t. Itt a pontszámtábla megtekintése után a gép megmutatja nekünk az egyes képernyőket.
Bár a játék alapműnek számít, megmondom őszintén, nekem ez a típusú játék sohasem jött be. A lényeg, hogy a végletekig kicentizett ugrásokat a megfelelő időpontban hajtsuk végre. Nos ez eléggé egyszerűnek hangzik, de egy idő után idegesítő... Az alábbi örökélethez mellé csak mérhetetlen türelmet tudok kívánni!

Örökélet: POKE 26888,0

Térkép