Ghost Castle

2010 - CodenameV

logikai, ügyességi

Spectrum (48k)

Egy aranyos kísértet irányítva kell elmenekülni a csúf kísértetek által sűrűn rakott kastélyból. Ez annyiból áll, hogy minden emeleten össze kell gyűjteni az összes kincset, majd a kijáraton át távozni. Akárcsak a Chip's Challenge... Az utolsó, 20. emeletről (ami valószínűleg a földszint), már a szabadba vezet a kijárat. Utunk addig nem lesz bonyodalommentes...
Sajnos kísértetünk még kezdő a "szakmában", nem tud falakon zárt ajtókon átrepülni, márpedig ezekből van sok a kastélyban. A különböző színű ajtókat csak az azonos színű kulccsal nyithatjuk ki, ráadásul a kulcsok csak egyszer használatos darabok. A játékot végigkísérő probléma, hogy megtaláljuk, hogy milyen sorrendben nyissuk ki az ajtókat, hogy mindenhova jusson kulcs. Az ajtók másik - nyilakkal jelzett -fajtája csak kapcsolóval mozdíthatók - a nyíllal jelzett irányban. A víz felet nem tudunk átlebegni, a tologatható világoskék mezőket kell beletolni a vízbe, hogy hidat építsünk belőlük. A már említett kísértetek megadott útvonalon járőröznek, ha elkapnak elvész egy életünk, akárcsak, ha vízbe esünk. Időlimit viszont nincs.
A kincseknek többféle alakja van, de ez a lényegen nem változtat, a darabszám a lényeg. A játékképernyő alatt folyamatosan láthatjuk, a nehézségi szint nevét, a megszerzendő kincsek (NEEDED) és az eddig összegyűjtött (COLLECTED) kincsek számát. Bal oldalon a piros mezőkben a nálunk lévő kulcsok, jobb oldalon az életeinket jelképező szellemek láthatók. A befejezett szintek után néha érmefeldobással dől el, kapunk-e jutalom életet.

Irányítás: Billentyűzet (O, P, Q, A) vagy KEMPSTON botkormány
A SPACE megnyomásával újraindíthatjuk a szintet (ha pl. beragadtunk). Az érmefeldobáskor előtt is a SPACE megnyomásával választhatjuk ki az érme oldalát.

Térkép