Galactic Mechanic

1986 - K'Soft Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Végre teljesülhet mindenki régóta dédelgetett álma! Ebből a programból megtudhatjuk, milyen lesz egy galaktikus szerelő munkája 2186-ban? Annyit előrebocsájthatunk, hogy minimum szürreális...
A képernyőn repkedő nagy kék "izé" - nevezzük mondjuk csészealjnak - lenne a járművünk. Feladatunk egy autó (miért nem űrhajó?) összeszerelése. Az alkatrészek egyenként, egymás után hullnak le az égből, ezeket vagy elkapjuk még a levegőben, vagy a talajról vesszük fel. A felvett alkatrészt azonban csak akkor tudjuk remekművünkbe beépíteni, ha egy vonósugárral felvesszük a felszín felett ide-oda csúszkáló szerszámosládát. Minden alkatrész megszerzése után tehát a szerszámosládát is fel kell vennünk. Vigyázzunk azonban! Lezuhanni ugyan nem tudunk, de a szerszámosládával nem szabad összeütközünk, ezt csak a vonósugárral vehetjük fel!
Ennél persze azért több nehézség is adódik: A jobbról balra vízszintesen repülő meteorok, és egy bosszantó madár. A madár először jobbról balra repül, és függőlegesen próbál követni minket, majd ha eléri a képernyő bal szélét, visszafordul. Csészealjunk (jobb oldalra tüzelő) lézerfegyverrel is fel van szerelve. Ezzel ugyan szétlőhetjük a meteorokat és a madarat, de hamarosan újabb jelenik meg helyettük. Azért ésszel kell lövöldöznünk, mert egyrészt fegyverünk energiája véges, másrészt csak akkor tudjuk használni, ha nincs nálunk alkatrész! Ha alkatrész van nálunk, a vonósugarat aktiválhatjuk. Ezzel értelemszerűen a szerszámosláda fölött érdemes próbálkozni. Bármilyen magasságból "felszippantatjuk" a ládát, de amíg a vonósugár működik, nem tudunk mozogni, és védtelenek vagyunk! Az autó készültségi fokával arányosa a légtér forgalma is növekszik, tehát célszerű az energiánkat inkább a szerelés végére tartogatni. Az utolsó alkatrész az indítókulcs, ezt már be sem kell szerelnünk, kezdődik elölről a móka egy korszerűbb autóval és gyorsabb ellenfelekkel.
Az autó elég sok alkatrészből áll, a játék folyamán a jobb alsó sarokban épül a XX századi tragacs. A bal oldali - kezdetben hosszú - piros sáv (LAZER FUEL) fegyverünk energiáját jelzi. Energia nélkül csészealjunk is megsemmisül! A játék egyébként nem pontot számol, hanem azt, mennyi ideig maradunk életben, ez alapján iratkozunk fel a pontszámtáblába! Pontért lövöldözni tehát felesleges.
A program tehát némileg hasonlít a Jetpac-re, a kivitelezés azonban sajnos még az 1983-as nagy előd színvonalát sem éri el. Sajnos (vagy szerencsére) a program eléggé belassul, amikor sok sprite mozog a képernyőn. Mindettől függetlenül elég jól el lehet szórakozni vele, arra a rövid időre, amíg el nem fogynak az életeink.

Irányítás:
A program betöltése után választhatunk SINCLAIR (ez nem akar működni), KEMPSTON botkormány illesztőt, vagy billentyűzetet (O, P, Q, A, SPACE)