Exodus

1984 - Firebird Software Ltd.

ügyességi, lövöldözős

Spectrum (48k)

Bár a játék jogi okokból más nevet kapott, a képre pillantva rögtön egyértelmű a tény: ez bizony Tempest-klón. Az eredeti játék kezdetleges vektorgrafikája helyett ez a változat azonban "hagyományosabb" grafikát kínál: sprite-okat. A történet helyszíne ezúttal nem a világűr, hanem egy furcsa gödör, melyből mesebeli lények akarják elözönleni világunkat. A feladat egyértelmű: a gödör szegélyén körbe-körbe rohangálva kell lődöznünk aranyos nyuszikra, virágcserepekre. Na jó, azért nem csak "aranyos" lények másznak felfelé, van itt boszorkány, földönkívüli élőlény, repülő csészealj is. A sprite-ok használatának előnye éppen az, hogy sokféle lény van a játékban, ami némileg megkeveri a játékot. A pontszámtábla:

    

A játék folyamán megadott időn belül kell elegendő számú (50 darab) ellenséget lelőni. Ez az idő az órák lelövésével meghosszabbítható (ld. fenti ponttáblázat). A programban háromféle alakú "gödör" váltogatja egymást. Elveszítjük egy életünket, ha:

  • egy mutáns láma kijut a gödörből (ha más lény kijut az nem baj, csak ne ütközzünk nekik),
  • bármely a gödörből kimászó lénnyel összeütközünk,
  • véletlenül lelőjük egy a gödörből kimászó Spud-ot, akik viszont a barátaink,
  • letelik az idő, mielőtt elegendő ellenfelet lelőttünk volna.

A program méri fegyverünk hőmérsékletét (LASERSTATUS), de ez inkább csak jelképes funkció: nagyon bőszen kellene lövöldözni, hogy túlhevüljön a fegyverünk. Ha ez mégis bekövetkezik, nem tudjuk használni, amíg kicsit visszahűl.
Irányítás:

  • Billentyűzet (szabadon definiálható),
  • CURSOR vagy KEMPSTON botkormány-illesztő.