Double Dragon

1989 - Melbourne House

akció, verekedős

Spectrum (48k)

Enterprise

 

 

A Dupla Sárkány két ikertestvér, Billy és Jimmy Lee története. Bár a küzdősportokban járatos ikerpár egy veszélyes nagyváros legsötétebb negyedében nő fel, most talán életük legnagyobb kihívásával állnak szemben: Billy lányát, Mariant elrabolta a Shadow Boss néven közismert alvilági nagyfőnők rettegett bandája, amit Black Warriors néven emlegetnek a városban. A két ikerpárnak vállvetve kell harcolnia, miközben nyomornegyedeken, ipartelepeken, és a város peremterületein üldözik az emberrablókat, míg végül a banda búvóhelyén szembekerülnek magával Shadow Boss-sal, és viszontlátják Mariant.
A történetből is kiderül, hogy egyszerre akár ketten is játszhatunk Billy-t és Jimmy-t irányítva. Sőt ajánlatos is így játszani, mert egyedül nagyon nehéz dolgunk lesz! A két ikerpár azonos mozdulatokat tud eszközölni támadóikon:

  • Tűz: öklözés, vagy fegyver felvétele / használata.
  • Tűz + jobbra-balra: ha abba az irányba döntjük a botkormányt, amerre nézünk, álló helyzetben nyújtott lábbal rúgunk. Ha a hátunk felé döntjük a botkormányt, a hátunk mögött álló delikvens arcába könyökölhetünk.
  • Tűz + le: lefejeljük ellenfelünket.
  • Tűz + balra-fel, tűz + fel, tűz + jobbra-fel: ugrás az adott irányba.
  • Tűz + jobbra-le, tűz + balra-le: felugorva rúgás jobbra vagy balra. Az egyik leghasznosabb támadási mód, mert nem tudnak bekeríteni.

Megjegyzendő, hogy a pálya nem mindenhol vízszintes. A párkányokra csak ugorva tudunk feljutni,a létrákon pedig fel tudunk mászni. Sőt, néhány helyen arra is figyelnünk kell, nehogy beleessünk egy szakadékba.
Bár a játék a fegyver nélküli verekedésről szól, néhány támadónk fegyverrel hadonászik (bunkósbot, baseball ütő, vagy épp egy hatalmas hordót vág hozzánk), melyeket egy pofon/rúgás hatására elejtenek. A földre került fegyvereket akár mi is felvehetjük, mielőtt ezt ellenfeleink szerzik meg újra! A hordót hozzávághatjuk ellenfeleinket, míg a ütőfegyverekkel könnyebben tudjuk csépelni támadóinkat. Persze, ha mi kapunk be egy nagy sallert, mi is elejtjük a fegyvereket. A fegyverek felvétele és használata a tűzgomb megnyomásával lehetséges.
A játékképernyő alatt látható a két főhős energiája. Hasonlóan ellenfeleinkhez, többször is földre kerülhetünk, mielőtt elfogy az energiánk és elvész egy életünk. A játék folyamán versenyt futunk Marian életéért, így igen szoros időlimiten belül kell péppé vernünk a bandatagokat!

A küzdelem 5 nehézségi szinten keresztül zajlik, melyeket külön tölt be a gép (a 3. és 5. szint két részből áll). A betöltés nagyon rosszul van megoldva: ha véletlenül tűz gombot nyomunk, a már betöltött szint indul újra! Ha tényleg tovább akarunk haladni a történetben a CAPS SHIFT (ENTERPRISE verzióban: bal SHIFT) megnyomásával tölthetjük a következő szintet.

Összességében a program lényegesen gyengébb, mint a TARGET RENEGADE. A grafika helyenként kimondottan ronda, sem a hangok terén, sem játszhatóságban nem éri el a "nagy elődöt". A zenét nem említem, mert az nincs. Az 5/a. pályán pedig lefagy a program, ha főhősünkkel nem megyünk lefelé, és nem scrolloztatjuk lefelé a képernyőt, mielőtt jobbra indulnánk!

Az ENTERPRISE verzióban örökélet aktiválódik, ha betöltés után az INS gombot nyomjuk meg, a program működik EP64-en is.

Térkép