|
A Darius tagadhatatlanul az R-Type babérjaira
pályázik! A programon látszik, hogy igen sok figyelmet fordítottak a
grafikai megvalósításra. A játék vitathatatlanul nagyon szépen néz ki,
azonban a készítők a grafikai megvalósítás mellett, már lényegesen kevesebb
energiát fordítottak a játszhatóság kérdésére. A játékban
hét egyre nehezedő nehézségi szinten kell utat törnünk az ellenségen
keresztül. Érdekesség, hogy a játékmenet nem lineáris, minden szint
után választanunk kell, mely -betűvel jelzett- pályán kívánjuk folytatni
ténykedésünket. Így a programban 28 (!) különböző pálya van összesen,
ami (elvileg) garancia a változatos játékmenetre, de ez a gyakorlatban
nem igazán jött össze a programozóknak...
Az R-Type-on edződött játékosoknak a program semmi újdonságot nem tartalmaz.
Megyünk jobbra, és lövünk mindenre. Némi csodálkozást esetleg ellenfeleink
kinézete okozhat: igen érdekes formájú lények támadnak ránk. A legtöbb
ellenség valamilye állatot formál: repülő haltól a légyig teljes a választék
(tisztára állatkertben érzi magát az ember...) Fegyverzetünk lőtávolsága
mindössze fél képernyőni!
Természetesen a felvehető extrák sem hiányoznak a programból. A szemből
érkező repülő korongokat felvéve különböző hasznos dolgok történhetnek
velünk. A fehér korongot felvételét melegen tudom ajánlani mindenkinek:
rövid ideig sérthetetlenséget biztosít! A tűzerőt fokozó extrák másik
csoportja felülről, hátunk mögül érkezik a képbe. Felvéve ezeket sorban
a következő fegyvereket kapjuk:
-
Dupla tűzerő
- Tripla tűzerő, amellyel előre, három irányba tudunk lőni.
-
Nagy teljesítményű ágyú, amellyel előre tudunk
lőni, de letarol mindent az útjában. Használata az R-Type-hoz hasonlóan
történik: ha nem lövünk egy rövid ideig, a tűz gomb következő megnyomására
nagyobbat tudunk lőni. (Ez az egyetlen fegyver, amelynek lőtávolsága
az egész képernyőt eléri.)
Űrhajónk elég jól bírja a gyűrődést, ha eltalálnak vagy ütközünk, csak
az energiánk fogyatkozik. Ha elfogy, elvész egy életünk. Ilyenkor (szerencsére)
a megsemmisülésünk helyétől folytathatjuk a játékot (a tűz gomb megnyomása
után), viszont a megszerzett fegyvereink elvesznek.
Minden szint végén "természetesen" egy nagyobbra nőtt ellenfél
fogad minket, amelyet csak úgy semmisíthetünk meg, ha sorban -több lövéssel-
kilőjük azok gyenge pontjait. (Ha jó helyre célzunk, onnan tudjuk, hogy
a soron következő célpont találatkor villog.) Ebbéli próbálkozásunk
némi akadályba fog ütközni: ellenfelünk össze-vissza repked, és közben
ő is veszettül lő ránk.
A játékképernyő felett, bal oldalon a pontszámunk látható. Középen az
energiánk, ez alatt az utolsó fegyver energiája látható (na nem lövünk,
folyamatosan töltődik). Jobb oldalon az életeink száma, és a megszerzett
fegyverek láthatók. Az ENTER megnyomásával szüneteltethetjük a játékot.
(Folytatás: tűz gomb.) A CAPS SHIFT + SPACE megnyomásával kiléphetünk
a játékból.
A letölthető verzió az izgalmak fokozása érdekében megkérdezi kívánunk-e
végtelen energiát vagy örökéletet.
|