Cyrus 2 Chess 1986 - Alligata Software sakk | Spectrum (128k) |
Az Alligata Softrware-ház nevéhez nem fűződik számos említésre méltó program (talán csak a Jack Charlton's Match Fishing, de az inkább a "legelborultabb játékprogram-ötlet" címre pályázhat...), mégis nekik köszönhetjük az egyik Spectrumra készült legjobban kivitelezett sakkprogramot. A program szépen kivitelezett, és egyszerűen kezelhető.
Betöltés után egy szépen kidolgozott 3D-s sakktábla jelenik meg, és a gép rögtön a lépésünkre vár. Lépni úgy tudsz, hogy a bal-alsó sarokban a fehér bástyán villogó négyzetet arra a bábara viszed, amellyel lépni akarsz. Ha ezt megtetted, nyomd le az "ENTER" gombot! A gép a döntésedet figyelembe veszi (pityeg egyet). Ez a négyzet kimerevedik, s a joystick segítségével rávezeted arra a mezőre, ahová az előre kiválasztott bábuval lépni akarsz. Ezt újabb pityegés követi. Ha a gép mélyebben szólal meg, akkor rossz helyre léptél. (Nem tartottad be a sakkozás szabályait!)
| Bár említettem, hogy a program könnyen kezelhető, egy "gyenge pontja" azért van: a kurzormozgatás (ez sajnos nem vicc, bocs...) A villogó négyzet mozgatására két lehetőségünk van:
Javasolt a második megoldás használata. Ha azonban még nem merülünk bele a sakkozás örömeibe, hanam engedelmeskedünk a gép felszólításának, és megnyomjuk a SPACE billentyűt, egy menü tárul a szemünk elé, ahol a következő "látnivalók" akadnak:
Amikor a gép van lépésen, lényegesebb kevesebb beavatkozási lehetőségünk van:
A játék végeredményét az alábbi üzenetek formájában közli a számítógép a versenyzővel (a menü képernyőn): |