Call Me Psycho

1987 - Pirate Software Ltd.

akció

Spectrum (48k)

A gonosz Hans De Jaberwocky professzor meglehetősen elvetemült módon igyekszik gondoskodni nyugdíjas éveinek anyagi fedezetéről: hét nukleáris töltettel felszerelt rakétája csak a kilövésre vár. Ilyen kondíciók kíséretében zsarolja a világ nagyhatalmait, nem kisebb tételben, mint százmillió dollár és 20 db BMX bicikli (???). Hogy a biciklik hogy kerültek képbe az eredeti kazettához mellékelt leírásban, az nyitott kérdés marad, ugyanakkor - ha a baloldali képekre pillantunk - joggal vetődhet fel a gyanú, hogy eredetileg más körítéssel készült a játék, csak a kiadó kérésére változtattak rajta.
A lényeg a lényeg: 7 rakétát kell hatástalanítanunk. Ez 7 nehézségi szintet jelent, melynek helyszínei valamiféle katonai támaszpontok: minden szinten egy rakétát kell hatástalanítanunk (csak oda kell rohannunk hozzá), majd a szint végét jelentő tengerparton (folyamatosan jobbra haladva) a ránk várakozó tengeralattjáró eljuttat a következő támaszpontra. Apró malőr folytán a küldetést egy szál TÖLTETLEN pisztollyal kezdjük, de szerencsére a sárga-fehér töltényeket felvéve megtölthetjük fegyverünket. (Figyelem! A második szint elején a hordó mögött van a páncélököl! Nem látjuk, takarásban van, de fel tudjuk venni!) Más tárgyakat is találhatunk a támaszpontok területén, melynek hasznossága megkérdőjelezhető:

  • Páncélököl, M-16 gépkarabély, lángszóró: Pontosan ugyanolyan tűzerővel rendelkeznek mint a pisztolyunk. Valószínűleg csak "választékbővítésként" szerepelnek a programban, igaz több lőszer van bennük, mint a pisztolyban. (A pisztolyba csak 6 darab lőszer fér).
  • Különféle ehető készítmények: sültkrumpli, hamburger, dobozos sör, turmix. Mivel bármiféle sérülés hatására azonnal elvész egy életünk, pusztán pontszerzés végett vehetjük fel ezeket.

Bár a történet semmit nem említ túszokról, vagy hadifoglyokról, a 3 szinten lehetőségünk nyílik ketrecbe zárt foglyok kiszabadítására is. Kiszabadításukért természetesen jutalom pont jár, ami azért örvendetes, mert 5000 pontonként jutalom életet kapunk. (A harmadik képen a küldetésünk tárgyát jelentő sárga rakéta és pár fogoly láthatóak).

Mind a hét támaszpont természetesen hemzseg az ellenségektől, akik a történet szerint a professzor robot hadseregét képezik, tehát "pusztán a véletlen műve", hogy orosz katonának néznek ki... Összesen négyféle ellenség van, melyeknek neve is van: Edgar (fegyvertelen), Grez Bret (M-16-ossal hadonászik. Nem csak hadonászik...), Bazooka Fred (vajon mi lehet a kezében?) és Chris. Megjegyzendő, hogy az ellenséges katonák (akarom mondani robotok), szó szerint az égből potyognak, alaposan ki kell tehát tapasztalni, mikor érkeznek, nehogy a nyakunkba essenek. Talán nem árulok el nagy titkot ha elárulom: a siker titka a folyamatos rohanás, és a pályát betanulni sem árt. Sietni azért is célszerű, mert az ellenségek folyamatosan érkeznek. Ha túl sokat időztünk egy képernyőn, inkább menjünk vissza balra és újra jöjjünk jobbra, a katonák eltűnnek.
A katonák mellett más csapdák is leselkednek ránk: fehér rakéták, sárga harckocsik, fehér aknák, piros bomba (csak a 7. szinten) veszélyt jelentenek ránk nézve, nem szabad rájuk ugornunk. Ez nem túl logikus, mert pl. a helikopterre ráugorhatunk.

Bár a grafika akár még szépnek is mondható, a körítés mégsem áll össze egésszé. És bár a korabeli szaksajtó eléggé lehordta a játékot, a szerzőpáros (Martyn Hartley és Paul Scrivin) egy évvel később, a Code Masters gondozásában megjelent Hit Squad című játékukban megmutatták, mit lehet kihozni az ötletből.

Irányítás:
A menüben billentyűzetet (O - balra, P - jobbra, Q - ugrás, N vagy M - tűz), vagy KEMPSTON, CURSOR, INTERFACE II. illesztőt választhatunk.

Örökélet: POKE 48050,0

Térkép