The Hit Squad

1988 - Code Masters Ltd.

akció

Spectrum (48k)

Enterprise

 

 

 

2125-ben játszódik a Code Masters poszt-apokaliptikus hangvételű játéka. A Háborúban elpusztult Los Angeles romjai között a gonosz Emilio Bocker tör hatalomra. Követeléseinek robothadserege ad nyomatékot, mely ellenőrzi a város és Emilio föld alatti bázisának teljes területét. De vajon ki képes arra, hogy elkapja az önjelölt diktátort, így letörve hatalomátvételi ambícióit? A válasz a játék címében foglaltatik: a Hit Squad néven elhíresült kommandó tagjaira vár a feladat, kiket Xena, Ace, Stak, és Zara fedőnéven ismerhetünk. Hogy ki indul a veszélyes feladatra, az csupán a játékos választásán múlik.
Feladatunk egyszerűnek tűnik: a teleport-korong begyűjtése után be kell lépnünk a következő szintre eljuttató teleportba. Ezt tizenkétszer kell végrehajtanunk, az alig pár szobából álló szinteken. Sajnos azonban a különböző típusú robotok végeláthatatlan sorban rontanak ránk, akik pillanatok alatt elszívják energiánkat. (A fehér, nyíllal jelzett mezőkből "kelnek ki".) A robotok közül a legegyszerűbb gyakorlatilag egy óriási rugó, ami csak függőlegesen pattog, míg a nagy, pápaszemű robotot mindenki utálni fogja, ő követ minket. Szerencsére némi segítséget is találunk utunk során, melyek túlélési esélyeinket növelik.

Az ominózus teleport-korong, ami a teleport működtetéséhez szükséges. Ha felvettük, a felső információs sorban az életeink száma mellett, egy T betű villogni fog.
Egy jóízű hamburger elfogyasztásától bármelyik amerikai hős visszanyeri teljes energiáját! A rendszeres étkezés nagyon fontos, mert a teleportálás során sem nyerjük vissza energiánkat!
A sültkrumpli a hamburgerhez hasonlóan igen laktató étel.
A fegyver-korongok felvételével főhősünk fegyverét cserélhetjük "nagyobbra". A négy főhős fegyver-repertoárja különbözik, de ennek különösebb jelentősége nincs. A játékképernyő felett, a jobb felső sarokban látható fehér színnel, épp melyik fegyver van nálunk. Az erősebb fegyvereknek szimpatikus tulajdonsága, hogy egyszerre több irányba is szórják a lövedéket. (A legimpozánsabb tűzerejű fegyver a BRUST.) Extra kiszúrás, hogy a legerősebb fegyvert újra a leggyengébbre fogjuk "fejleszteni" (javasolt tehát a B szinten lévő korongot NEM felvenni, mert a C szinten nem tudjuk kikerülni)...
A jégkocka felvételével 20 másodpercre lebénítjuk a robotokat.
Az ugrócsizma segítségével nagyobbat tudunk ugrani. Néhány teleportot, vagy teleport-korongot csak úgy lehet megközelíteni, ha előbb felvesszük a csizmát!
Jutalom élet! Sajnos igen ritka darab...
Pajzs. 20 másodpercig megóv minket a robotok okozta energiaveszteségtől.

A játék egyébként sok gondolkozást nem igényel (eltévedni sem nagyon fogunk), de annyira debil, hogy az már jó. Sajnos nagyon nehéz játék, a siker titka, ha egy pillanatra sem állunk meg és folyamatosan lövünk. Egyszóval eszetlen lövöldözés és rohanás fog belőle kisülni... Megállni már csak azért sem érdemes, mert az energiánk az idő múlásával is fogyatkozik (ettől a pajzs sem véd meg)!
Említést érdemel a kivitelezés: a grafikusok remek munkát végeztek: sikerült az attribútum képernyő korlátait elrejteni, előnyeit kihasználni, emellett az irányítás is remekül sikerült. Sajnos az elérhető Spectrum-verzió snapshot-mentés így a fergeteges végkifejletről lemaradunk (azt külön töltené be a gép). Példaértékű (lehetett volna) az is, hogy a játék indítása előtt kérhetünk segítséget (ON SCREEN HELP), ami a játék folyamán ellát a szükséges instrukciókkal.

Irányítás: a menüben választhatunk KEMPSTON, CURSOR, INTERFACE 2 illesztőt, vagy definiálhatjuk a billentyűzetet (alapértelmezés: O, P, Q, A, M). A botkormány használata értelemszerű, annyit lehet hozzáfűzni, hogy a botkormány lefelé döntésével leguggolunk és így tüzelhetünk, bár ennek sok értelme nincs.

Az Enterprise verzió igazi "fullextrás" átirat lett! Itt tetszőleges botkormányt választhatunk, a STOP megnyomásával megszakíthatjuk a játékot. Betöltés közben kérhetünk örökéletet (az 'M' megnyomásával), vagy végtelen energiát (a '.' megnyomásával). Van még egy könnyítési lehetőség: a ',' megnyomása után jóval lassabban fogy (de nem végtelen) az energia; a lassulás mértéke az életek számától is függ: ha már nincs több, akkor csak 25% sebességgel fogy az energia, 2 életnél viszont például ez 31.25%. Így még élvezetesebb, játszhatóbb lesz a játék!
További módosítás, hogy nincs "stop the tape" üzenet indításkor (illetve van, csak azonnal el is tűnik). A program nem fagy le az utolsó pálya végén (a hiányzó, eredetileg külön betöltendő képnél), hanem gratulál (az Amstrad CPC verzióban olvasható üzenetet jeleníti meg), majd eredményünktől függően feliratkozhatunk a pontszámtáblára.

Örökélet: POKE 51550,0

Térkép