Blind Panic 1988 - Your Sinclair akció, mászkálós |
Spectrum (48k) |
Bár a játékhoz nincs háttértörténet, valami okból főhősünket fogságba ejtették, és most egy űrbéli komplexum legalsó szintjén raboskodik. Kézenfekvő megoldás, hogy a meneküléshez a bázis legfelső emeletén - a felszínen - "parkoló" űrhajót vegyük igénybe. Ide kell tehát eljutnunk, ezt azonban számtalan körülmény nehezíti...
A bázis maga is egy hatalmas labirintus, de emellett számtalan robot is járőrözik benne. Tiszta szerencse, hogy végtelen energiával rendelkező fegyverünket nem vették el, így lövöldözhetünk kedvünkre! "Persze", akkor már a robotok is végtelen élettel játszanak, ha lelövünk egyet, hamarosan újabb jelenik meg... De legalább pontot kapunk érte! A komplexum három szektorra tagolódik, mi a legalsó, harmadik szektor legalján raboskodunk. Az egyes szektorok el vannak zárva egymástól, egyetlen feljutási lehetőség a szektor jobb felső sarkában található (sötétkék) páncélajtóval gondosan lezárt feljárat. Kulcsunk persze nincs, marad a robbantás, kész szerencse, hogy a harmadik és második szektorban található egy-egy (zöld) bomba is... A legfelső - felszínen lévő - első szektorban értelemszerűen se páncélajtó, se bomba nincs. Persze az egyes szektorokon belüli közlekedés sem egyszerű. Felfelé-lefelé persze a sárga létrákon mászhatunk, a vízszintes továbbhaladást azonban kétféle ajtó nehezíti:
A játékképernyő alatt pár számláló látható: balra (a program címe mellett) a sisak energiánkat jelzi (ugyanis a sérülések csak az energiánkat csökkentik, amúgy egy életünk van), a bomba számláló a bázis kialakítása miatt csak 0 vagy 1 lehet, mellett a kulcs-számláló van. A jobb alsó sarokban a pontunkat számolja a program. Bármilyen magasból leeshetünk, attól nem fogy az energiánk. Szimpatikus, hogy a létrán állva is tudunk jobbra vagy balra lőni. Valószínűleg programhiba, hogy a létrákban elakad a lövedékünk, ahogy természetesen az ajtókban is. Végtelen energia: POKE 40596,201 |
|