Black Tiger

1989 - Go!

akció

Spectrum (128k)

Enterprise

 

 

Réges-régen, három gonosz sárkány ereszkedett le az égből és sötétséget, rombolást hozott az egykor békés királyságnak. Sok-sok év után egy bátor harcos - kit mindenki csak Fekete Tigrisként hív - indul útnak, hogy legyőzze a sárkányok és démonok uralmát. 5 nehézségi szinten kell áttörnünk, hogy szembenézzünk a sárkányokkal, és megküzdjünk velük. Nem mondhatnánk, hogy nagyon túlbonyolították volna a történetet, pont olyan, amit egy coin-op (pénzbedobós) játéktól várhatunk.
Ebben a mesebeli világban hemzsegnek a szörnyek, akik mind az életünkre törnek. Még a föl alól is szörnyek ugranak elő, jól kell ismerni a pályát! Hősünk talpig páncélban és fegyverben indul küldetésére: a tűz gomb megnyomásával egyszerre hadonászunk egy hatalmas buzogánnyal, és dobálunk késeket. Sajnos a páncélunk nem túl strapabíró, a minket ért sérülések életerőnket (VITALITY) csökkentik. Utunk során sok helyen létrákon kell felmásznunk, azonban ezt körültekintően tegyük meg, mert a létrák alatt többnyire szakadék, karók vagy víz van. Ha elvétjük az ugrást, könnyen lezuhanhatunk, ami egy életünk elvesztését vonja maga után. További nehezítés, hogy a pályán megadott időn belül kell túljutni, ráadásul az időlimit elég szoros.
Segítséget is találunk azonban utunk során: az edényeket széttörve, illetve a legyőzött ellenfelek különböző értékű pénzdarabokat hagynak hátra. Emellett jutalom időt kulcsot (ld. később) vagy jutalompontszámot is kaphatunk így. A jobb felső sarokban látható a "pénztárcánk" tartalma. Pénzünket a kereskedőként praktizáló öreguraknál költhetjük el (az 1-2 szinten kettő-kettő, a 3-4 szinten egy-egy kereskedő kínálja portékáit:

  • A különböző értékű buzogány "egységcsomagok" megvásárlásával fegyverünk sebzését fejleszthetjük (a képernyő alatti ikonon leolvashatjuk fegyverünk sebzését). A fegyverzetet folyamatosan fejlesztenünk kell, mert ellenfeleink is erősödnek!
  • A páncél "egységcsomagok" megvásárlásával páncélunkat fejleszthetjük. A minket ért sérülések először a páncélunkat fogják elkoptatni.
  • Az üvegtégelyek tartalma a rendkívül unszimpatikus, minket kergető lángnyelvektől véd meg. (Egy tégely tartalma egy sérüléstől tud megvédeni a pajzshoz hasonlóan).
  • A kulcsokkal a kincsesládákat nyithatjuk meg némi jutalompontért cserébe. (Csak a ládához kell menni.) A kulcs egyszer használatos darab, célszerű többet venni.
  • A vásárlás menüből az EXIT ikon választásával léphetünk ki.

Az ellenségek közül már volt szó a minket üldöző mágikus lángnyelvről. Vigyázzunk a fülből előbújó húsevő virágokra: ha már kiismertük hol vannak (vagy megnézzük a térképet) nem okoznak gondot, mivel nem mozognak. Az előbbiek igazak a létrák mögött bujkáló kígyókra is. A Gobblinok sem túl veszélyesek, csak ne engedjük a közelünkbe őket. A gyorsan repkedő madarak viszont annál bosszantóak. Az első két szint végén találkozunk a sziklafejekkel, melyek ide-oda ugrálnak, de jó helyezkedéssel kikerülhetők. A tűzdémonok egy helyben állnak, és tűzlabdákat hajigálnak felénk, ha túl közel kerülünk hozzájuk. A pörgő koponyákat viszont nem tudjuk elpusztítani, ki kell őket kerülni!
Minden szint végén néhány "masszívabb" ellenséggel is meg kell küzdenünk. Az utolsó szinten pedig szembe kerülünk az arany sárkánnyal (Golden dragon). Itt kicsit "elszálltak a készítők", egy élet biztos nem elegendő a végső küzdelemhez.

Bár ez a Spectrum verzió grafikájában nem igazán érvényesül a mesebeli birodalom varázsa, valamint a coin-op forrásból eredendően erősen arcade jellege van a játéknak, a Rastan rajongók bizonyára el lesznek vele egy darabig.

Irányítás:
KEMPSTON, SINCLAIR botkormányillesztő, vagy billentyűzet. A billentyűzet tetszőlegesen deiniálható.

Örökélet: POKE 46065,0

Térkép