1988 - Imagine

akció

Forrás:
Spectrum Világ 14. rész

Spectrum (128k)

Enterprise

 

RASTAN-t, Maradona hős királyát Rarg a gonosz varázsló elűzte trónjáról, ezt természetesen barátunk érthető módon zokon vette, s elegendő erőt érezve ahhoz, hogy szembeszálljon legfőbb ellenségével, bőr öltözékében és öt szál pallossal felfegyverkezve elindult, hogy a varázslónak tánc- ill. illemtanórákat adjon.
Mivel kedvenc mágusunk hányatott gyermekkora óta utálja a spenótot és a tanárokat, úgy döntött, hogy szabadon ereszti (jó)néhány teremtményét. A lélegzetelállító fellegvárak, meredek lépcsők, tüzes lávafolyamok között találkozunk Karg anyósának csontvázával (ez a legfélelmetesebb), ragadozó birkákkal (ez is azt tükrözi, hogy Karg sosem volt igazán jó biológiából), sőt, hogy Restinak kedveskedjen, még teremtményeinek felfegyverzésén túl a királyi palotát is egy labirintusrendszerré változtatta.
Ha előre haladunk, itt-ott különféle fegyvereket, gyógyszereket és egyéb tárgyakat is találhatunk (pl. hentesbárd, buzogány, sőt még Karg nagymamájának egykori báli legyezője is a felvehető tárgyak listáján szerepel). Ha éppen aktuális fegyverünkkel agyoncsaptunk valakit, reménykedjünk benne, hogy a megboldogult tartogatott magánál valamiféle tárgyat, mivel annak elhalálozását követően azt a tárgyat felvehetjük. A begyűjtött cuccok a játéktér alsó részén jelennek meg, így mindig tudjuk mi van nálunk, de van egy bibi, ezek a tárak is rendelkeznek a fegyverekhez hasonlóan azzal a rossz tulajdonsággal, hogy csak egy bizonyos ideig vannak a birtokunkban, mivel a nagy gyűrődésben hamar elhasználódnak.
A tárgyak neve és rendeltetése:

  • SHIELD (pajzs): némileg csökkenti a sérüléseket,
  • MANTLE (köpönyeg): felére csökkenti a sérüléseket,
  • ARMOUR (fegyverzet): RASTAN csak egy rövid ideig sérthetetlen,
  • MEDICINE (orvosság): elvesztett energiánkat pótolja,
  • GOLD SHEEP (aranybirka): teljesen feltölti az energiánkat,
  • POISON (méreg): csökkenti az energiánkat,
  • JEWELS (ékszerek): jutalom pont,
  • RING (gyűrű): fokozza a fegyverek erejét,
  • NECKLACE (nyaklánc): duplázza a pontok számát, és akkor is életben maradunk, ha már erről nem is álmodtunk,
  • ROD (pálca): kis tűzgolyókkal való lövöldözésre alkalmas.

Az egyes szintek mind egy igen erős ellenfél legyőzésével teljesíthetők. A játék összesen 6 nehézségi szintet tartalmaz, de a nehézségi szintek két részből állnak! (Minden rész külön töltődik be a memóriába.) A játék végén Karg megpróbál még 'rátenni egy lapáttal', s sárkány képében száll velünk harcba. Mi persze ettől sem rettenünk meg, legyőzzük a gonosz varázslót, akinek szelleme a fellegekbe repül, s Maradona népe hű szolgánk lesz mindörökké.
Egy tipp: ha előbb legugolunk, és úgy ugrunk, nagyobbat tudunk ugrani! Erre a nehezebb pályákon szükségünk is lesz.
A játékból a 'STOP' billentyű megnyomásával (Spectrumnál 'SPACE') léphetünk ki a menühöz a játék bármely pillanatában. A képernyő alsó részén elhelyezett sáv az energiánk mennyiségét jelzi, tőle balra a szívünk képe látható. Minél jobban dobog, annál inkább szükségünk lenne egy kis pihenésre.
A program magas színvonalú, a grafika szépen kivitelezett.

Egy kis csalási lehetőség Enterprise tulajdonosoknak: A program az egyes részeket külön tölti be, melynek file-nevei egy betűből állnak: A-tól L-ig. (Tehát a B nevű file az első szint második részét jelenti). Ha bármelyik részt átnevezzük A-ra, a program induláskor azt fogja betölteni az első szint első része helyett!
Ha elindítjuk a játékot, majd kilépünk a játékból a STOP megnyomásával, és újra elindítjuk, nem fog fogyni az energiánk, csak akkor, ha hátulról eltalálnak! (A tűz sajnos ilyenkor is ártalmas az egészségünkre.)

Végtelen energia: POKE 39710,0
Örökélet: POKE 40084,62

Térkép (Level 1), Térkép (teljes)