1987 - CRL Group ügyességi |
Spectrum (128k) Enterprise |
Az Arkanoid 1987-es megjelenése után rengeteg hasonló játék készült Spectrumra. Ezek inkább csak kivitelezésben különböztek egymástól, azonban a BallBreaker mégis újat tudott mutatni a "falbontás" megszállottjainak. Első pillanatra vad ötletnek tűnik a 3 dimenziós falbontó játék, azonban a kivitelezés kimondottan jóra sikerült, a térbeli ábrázolás ellenére időnként el tudjuk találni a labdát is.
A program betöltés után egy billentyű megnyomására indul. Ekkor a főmenübe jutunk, ahol egy pointert mozgatva tudjuk a kívánt opciót kiválasztani:
A menüben az A - Z billentyűkkel tudunk le-fel mozogni, a SPACE billentyűvel tudjuk az aktuális menüpontot kiválasztani. A bontani vágyók indítsák el a játékot! Az irányítás rendkívül egyszerű: a le-fel billentyűvel tudunk mozogni, a tűz gombbal ellövünk egy rakétát (csak a készlet erejéig tudunk lövöldözni, készleteink végesek). Az S billentyűvel szüneteltethetjük a játékot. Célunk természetesen a pályán látható összes tégla eltüntetése, vagy a labda, vagy egy rakéta segítségével. A játékmenet a kétdimenziós falbontó játékoknál már megszokott módon zajlik. A különböző mintájú téglákért más-más pontszámot kapunk, míg a hengeres alakú téglát eltalálva rakéta-készletünket gyarapíthatjuk. Ha belejöttünk a játékba, célozhatunk is a labdával, azzal, hogy az ütő melyik részével találjuk el. Ha jó eredményt értünk el, a játék végén feliratkozhatunk a legjobb eredmények listájára. |
|