1987 - CRL Group

ügyességi

Spectrum (128k)

Enterprise

Az Arkanoid 1987-es megjelenése után rengeteg hasonló játék készült Spectrumra. Ezek inkább csak kivitelezésben különböztek egymástól, azonban a BallBreaker mégis újat tudott mutatni a "falbontás" megszállottjainak. Első pillanatra vad ötletnek tűnik a 3 dimenziós falbontó játék, azonban a kivitelezés kimondottan jóra sikerült, a térbeli ábrázolás ellenére időnként el tudjuk találni a labdát is.

A program betöltés után egy billentyű megnyomására indul. Ekkor a főmenübe jutunk, ahol egy pointert mozgatva tudjuk a kívánt opciót kiválasztani:

  • PLAY GAME - játék indítása
  • REDEFINE KEYS - az irányítást tudjuk kiválasztani. A menü elnevezése ellenére választhatunk Cursor, Kempston, Sinclair botkormányt is. Akik ragaszkodnak a billentyűzethez át is definiálhatják azt. (Az Ep-sek csak a botkormányok között tudnak választani.)
  • LIST KEYS - A kiválasztott irányításnak megfelelő vezérlőbillentyűket nézhetjük át.
  • LIST HI-SCORES - A legjobb eredmények listáját tekinthetjük meg.
  • INSTRUCTIOS - A játékban előforduló faldarabok és egyéb szereplők listáját nézhetjük végig.
  • SOUND FX / MUSIC - kiválaszthatjuk, hogy játék közben zenéz, vagy hangeffekteket akarunk hallgatni.

A menüben az A - Z billentyűkkel tudunk le-fel mozogni, a SPACE billentyűvel tudjuk az aktuális menüpontot kiválasztani. A bontani vágyók indítsák el a játékot! Az irányítás rendkívül egyszerű: a le-fel billentyűvel tudunk mozogni, a tűz gombbal ellövünk egy rakétát (csak a készlet erejéig tudunk lövöldözni, készleteink végesek). Az S billentyűvel szüneteltethetjük a játékot. Célunk természetesen a pályán látható összes tégla eltüntetése, vagy a labda, vagy egy rakéta segítségével. A játékmenet a kétdimenziós falbontó játékoknál már megszokott módon zajlik. A különböző mintájú téglákért más-más pontszámot kapunk, míg a hengeres alakú téglát eltalálva rakéta-készletünket gyarapíthatjuk. Ha belejöttünk a játékba, célozhatunk is a labdával, azzal, hogy az ütő melyik részével találjuk el. Ha jó eredményt értünk el, a játék végén feliratkozhatunk a legjobb eredmények listájára.
A játékképernyő alatt, középen a három, kezdetben sárga négyzet jelzi az életeinket. Ha elvesztünk egy golyót, az egyik pirosra változik. A SCORE a pontszámunkat jelzi (nem várt fordulat...), a MISSILES pedig a rakétáink számát jelzi. A játék kivitelezése jól sikerült, bár a háromdimenziós megvalósításból adódóan némileg nehezebb lett. Mind a hangok, mind a zene jól sikerült, kár, hogy a játék nem színes. Az Enterprise tulajdonosok viszont egészen alternatív zenét halhatnak játék közben. (Feltételezhetően a program átírója nem egészen ilyenre tervezte a zenét...) Jobban járunk, ha inkább a hanghatásokat kapcsoljuk be.
Aki sikerélményeit végtelen számú golyóval szeretné növelni, az a bejelentkező képernyőn, a kép alján látható felszólításnak eleget téve a T billentyűt nyomja meg!