Automania

1984 -Mikro-Gen

Ügyességi

Forrás:
Sinclair Spectrum játék és program

Spectrum (48k)

Humoros, arcade jellegű játék. A MIKRO-GEN játékokból ismerős pocakos "Wally" bemutatkozó játéka. A program betöltése után rövid bevezető jelenik meg, majd demo-t mutat be a gép. Ha bármelyik billentyűt megnyomjuk, megjelenik a vezérlési menü.

  1. Zene bekapcsolás
  2. Zene kikapcsolás
  3. SINCLAIR Interface
  4. KEMPSTON Interface
  5. Demo
  6. Billentyűk definiálása

A játék ENTER-rel indítható. Ha nem definiálunk új billentyűkiosztást, úgy az eredeti funkciók maradnak:
O - balra; P - jobbra; Q - fel; A - le; M - ugrás.

A játékban az autószerelő Wally feladata, hogy sorban összerakja a: aktuális gépkocsikat a szerelőműhelyben. A játék két pályát tartalmaz, a szerelőműhelyt, ahol a gépkocsit össze kell állítani, valamint az ettől jobbra eső raktárat, ahonnan az alkatrészeket kell hozni. A játék három élettei indul. A pályák, ahonnan az alkatrészeket össze kell szedni, többszintesek, és az aktuális alkatrészeken kívül - melyek az összeszerelendő gépkocsi színivel megegyezőek - más tárgyakat is elhelyeztek a pályán, ezeknek nem szabad ütköznünk, mert életet vesztünk.
Egy autó összerakása 5-8 mozzanatból áll, de nehezíti munkánkat az is, hogy a művelet időre megy. Egy autó összerakási ideje másfél perc, bizony igen szoros idő. Az időt jelző grafikon a képernyő felső részén látható. Itt fent láthatjuk még az életeink számát, a pontszámot, valamint azt, hogy hányadik autót rakjuk össze. Az első autót 0-val, az utolsót, tehát a tizediket 9-el jelzi. Az összeépítendő autók színei sorban a következők világoskék, piros, bíbor, zöld, világoskék, sötétkék, piros, bíbor, sárga, világoskék. Ha a raktárbál át tudunk vinni egy alkatrészt a szervizbe (az átjáró ajtó automatikusan nyílik), azt az autóhoz kell vinni, s a gép automatikusan a helyére teszi.
Ekkor az időnk a maximumra ugrik és a megmaradt idő hányadában kapunk pontszámot egy beépített szorzó szerint. Az aktuális autót csak sorrendben tudjuk összeépíteni, vagyis csak mindig a megfelelő darabot engedi megfogni a gép. Ez kellemetlen lehet, ha az elején pont egy körülményes helyre kerül pl. a sárvédő. A játék célja a magasabb pontszám szerzése, a megadott feltételek mellett.
A Wally-sorozat következő darabjában (Pyjamarama) főhősünknek már összetettebb feladat jutott!

Örökélet: POKE 64589,183