Antiriad 1986 - Palace akció |
Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
Az
ANTIRIAD a Palace-tól már jól ismert Cauldron típusú játékok legutóbbi tagja.
Csupán annyiban tér el elődeitől hogy a játéktér csupán száz(!) pályára korlátozódott:
Így több hely maradt az amúgy is jó grafika tökéletesítésére. Emellett a programot
kiváló animáció is jellemzi. Mindenek előtt, nézzük az irányítást:
1. KEMPSTON
2. INTERFACE II
3. REDEFINE KEYBOARD (fel, le, balra, jobbra, tűz)
A játék teljesítése szinte lehetetlen örök energia nélkül.
Ennek érdekébe írjuk be a következő poke-okat:
POKE 54535,0; POKE 54536,0; POKE 54537,0
A
XXI. Században a Föld népei két részre szakadtak. Így jött létre egy északi
és egy déli szektor. A szembenálló felek sok évig teljes elszigeteltségben éltek
egymás mellett. Mindkét fél nagyerejű pusztító fegyvereket hozott létre a másik
megsemmisítésére. Létezett azonban egy semleges csoport, amelynek tudós gárdája
kifejlesztett egy hatalmas páncélt. Ez tulajdonképpen egy szkafander, amely
antigravitációs manipulátorokkal mozgott, lézerfegyverekkel lőtt, s nagyerejű
robbanó töltetekkel volt ellátva (többek között önmegsemmisitővel is).
Ők még megtudták volna akadályozni a közelgő veszélyt, de már túl későn kaptak
észbe... jött a hirtelen pusztulás... Hosszú idők teltek el míg a világ újjászületett.
Az emberek azonban megismételve önmagukat, az előzőhöz hasonló új hajszába kezdtek.
Mégsem történt minden úgy, ahogy a régmúlt korokban. Az egész emberiséget ugyanis
összefogásra késztette egy űrből érkezett idegen nép - Barth népének betolakodása.
Barth népe erős és szívós embermutánsokból állt, akik elsősorban a Föld bányáinak
kincseit akarták megszerezni (arany, platina, urán).
Az idegen zsarnokok hamar hatalomra jutottak, s központjukat egy szunnyadó vulkán
tövébe helyezték el. Ekkor, valahonnan előkerült egy ősi pergament, amely a
megsemmisíthetetlen páncél legendáját őrizte. A valahai semleges csoport tagjainak
szemében remény csillant. A páncél segítségével talán sikerül megdönteni a betolakodók
hatalmát. A titkos szervezkedők közül egy fiatalember - ANTIRIAD - vállalkozik
arra, hogy behatol a gonoszok központjába, felkutatja a páncélt és annak alkatrészeit,
s végül megsemmisíti a vétkes erődöt.
Első feladatunk tehát (és itt kapcsolódunk be a játékba), megkeresni a páncélt. Szerencsére Antiriad (és az olvasó is) rendelkezik egy térképpel, amely a Spectrum Világ 132. évfolyam 1583. részének belső oldalain található. Így tehát a térkép alapján menjünk a páncélhoz. Ha odaértünk, álljunk 'terpeszbe', majd nyomjuk meg a le gombot. Ekkor hozzájutunk egy minikomputerhez, amely a következőket jelzi: Ezután kis minikomputerünkkel kell nekivágnunk a bonyolult erődrendszernek, hogy megszerezzük a következő tárgyakat (ezek szükségesek ugyanis a szkafander üzembe helyezéséhez):
További tanácsok: |
|