The A Team 1989 - Zafiro Software Akció, lövöldözős |
Spectrum (48k) Enterprise |
A - nem túl ismert - spanyol Zafiro Software nevű csapat úgy látszik megirigyelte az Operation Wolf sikerét. Az 1983 decemberében debütált TV filmsorozat címét viselő játékuk "nehezen titkolható módon" hasonlít a nagysikerű (???) elődjére. (Ez oly annyira igaz, hogy a játékképernyő felépítése szinte ugyanaz mint az OP. WOLF-ban...) A program a spanyol nyelv használatával "színesíti" a játékhoz fűződő élményeinket, de szerencsére elég, ha mindössze a "JUGAR" szóból áll spanyol nyelvkincsünk (ezzel a menüponttal indíthatjuk a játékot...). A "PUNTOS" jelentése könnyen kikövetkeztethető.
A játék két (külön-külön betölthető) nehézségi szintet tartalmaz. Feladatunk az ellenség haderejének eliminálása, egy csipetnyi tússzabadítással körítve. Mindkét szinten megadott számú ellenséges katonát és terepjárót kell "harcképtelenné tennünk", (Minek szépítsük a dolgot: lemészárolnunk...) de az első szinten a képen átrohanó túszokra is figyelnünk kell! Ha véletlenül lelövünk egy menekülő túszt ugyanúgy elvész egy életünk, mintha elfogyott volna az energiánk. Szerencsére minden túsz egyformán néz ki: a felső képen látható -a képernyőn balról-jobbra menekülő- fegyvertelen, szakálas emberekre kell vigyázni! Hogy hány ellenséges katonát és terepjárót kell lelőnünk, a jobb oldali információs panelen legalul láthatjuk (emberke / terepjáró ikon). A képernyőn időnként egyéb fegyvertelen "áldozatok" is megpróbálnak átszaladni, de ne zavartassuk magunkat, "nyugodtan" lelőhetjük őket... A kijelzőn látható többi információ is egyértelmű:
Rakétát a SPACE megnyomásával tudunk kilőni, ennek használata
azonban eltér az OP. WOLF-ban megszokottól! A rakéta robbanása az egész
képernyőre hat, azaz mindenki és minden megsemmisül. Egy egyrészt örvendetes,
másfelől, ha a képernyőn a tömegben egy túsz is volt, akkor így jártunk...) |
A játékot Sinclair, Kempston botkormánnyal játszhatjuk. Aki
a billentyűzetet kívánja koptatni annak a Q, A, O, P, M gombok alatt nyílik
lehetősége átszakítani a tasztatúrát. A H billentyűvel szüneteltethetjük a játékot
(a tűz megnyomásával folytathatjuk).
A játék grafikája még csak elmegy, de a mozgás azonban darabos (mondhatni karakteres),
és a célkereszt is nagyon lassan mozog. A játék legnagyobb hibája, hogy nagyon
nehéz. (A második részben egy élettel indulunk! Bár kapunk jutalom-életet, ez
azért túlzás!) Ez utóbbi hibát szerencsére könnyen "orvosolhatjuk":
Első rész:
Végtelen energia: POKE 26391,42
Végtelen lőszer: POKE 26351,0
Végtelen tölténytár: POKE 26363,0
Végtelen rakéta: POKE 26290,0
Megsemmisítendő terepjárók száma: POKE 24869,x (x= 1-255)
Megsemmisítendő ellenséges katona: POKE 24864,x (x= 1-255)
Második rész:
Végtelen energia: POKE 26419,42
Végtelen lőszer: POKE 26379,0
Végtelen tölténytár: POKE 26391,0
Végtelen rakéta: POKE 26318,0
Megsemmisítendő terepjárók száma: POKE 24882,x (x= 1-255)
Megsemmisítendő ellenséges katona: POKE 24887,x (x= 1-255)