The A Team

1989 - Zafiro Software

Akció, lövöldözős

Spectrum (48k)

Enterprise

A - nem túl ismert - spanyol Zafiro Software nevű csapat úgy látszik megirigyelte az Operation Wolf sikerét. Az 1983 decemberében debütált TV filmsorozat címét viselő játékuk "nehezen titkolható módon" hasonlít a nagysikerű (???) elődjére. (Ez oly annyira igaz, hogy a játékképernyő felépítése szinte ugyanaz mint az OP. WOLF-ban...) A program a spanyol nyelv használatával "színesíti" a játékhoz fűződő élményeinket, de szerencsére elég, ha mindössze a "JUGAR" szóból áll spanyol nyelvkincsünk (ezzel a menüponttal indíthatjuk a játékot...). A "PUNTOS" jelentése könnyen kikövetkeztethető.

A játék két (külön-külön betölthető) nehézségi szintet tartalmaz. Feladatunk az ellenség haderejének eliminálása, egy csipetnyi tússzabadítással körítve. Mindkét szinten megadott számú ellenséges katonát és terepjárót kell "harcképtelenné tennünk", (Minek szépítsük a dolgot: lemészárolnunk...) de az első szinten a képen átrohanó túszokra is figyelnünk kell! Ha véletlenül lelövünk egy menekülő túszt ugyanúgy elvész egy életünk, mintha elfogyott volna az energiánk. Szerencsére minden túsz egyformán néz ki: a felső képen látható -a képernyőn balról-jobbra menekülő- fegyvertelen, szakálas emberekre kell vigyázni! Hogy hány ellenséges katonát és terepjárót kell lelőnünk, a jobb oldali információs panelen legalul láthatjuk (emberke / terepjáró ikon). A képernyőn időnként egyéb fegyvertelen "áldozatok" is megpróbálnak átszaladni, de ne zavartassuk magunkat, "nyugodtan" lelőhetjük őket... A kijelzőn látható többi információ is egyértelmű:

  • RECORD - legmagasabb pontszám,
  • PUNTOS - pontszámunk,
  • A fegyverben lévő löszermennyiség,
  • A nálunk lévő cseretárak,
  • Rakétáink száma

Rakétát a SPACE megnyomásával tudunk kilőni, ennek használata azonban eltér az OP. WOLF-ban megszokottól! A rakéta robbanása az egész képernyőre hat, azaz mindenki és minden megsemmisül. Egy egyrészt örvendetes, másfelől, ha a képernyőn a tömegben egy túsz is volt, akkor így jártunk...)
Muníciónk meglehetősen szűkre szabott! Elvileg nem szabad ész nélkül lövöldöznünk, gyakorlatilag muszáj. Muníciónkat az OP. WOLF-ban megismert módon tudjuk pótolni: a képernyőn látható utánpótláscsomagok szétlövésével. Itt megint szeretném felhívni a figyelmet egy dologra: a felső képen látható két dinamitrúdba belelőve ugyanazt a hatást érjük el, mintha rakétát lőttünk volna ki, azaz -jelen esetben- a képen látható túsz is a levegőbe repülne! Érdekes módon, ha elfogy a lőszerünk, akkor is tudunk lőni, de csak egyes lövéssel, csapnivaló tűzgyorsasággal!

A játékot Sinclair, Kempston botkormánnyal játszhatjuk. Aki a billentyűzetet kívánja koptatni annak a Q, A, O, P, M gombok alatt nyílik lehetősége átszakítani a tasztatúrát. A H billentyűvel szüneteltethetjük a játékot (a tűz megnyomásával folytathatjuk).
A játék grafikája még csak elmegy, de a mozgás azonban darabos (mondhatni karakteres), és a célkereszt is nagyon lassan mozog. A játék legnagyobb hibája, hogy nagyon nehéz. (A második részben egy élettel indulunk! Bár kapunk jutalom-életet, ez azért túlzás!) Ez utóbbi hibát szerencsére könnyen "orvosolhatjuk":

Első rész:

Végtelen energia: POKE 26391,42
Végtelen lőszer: POKE 26351,0
Végtelen tölténytár: POKE 26363,0
Végtelen rakéta: POKE 26290,0
Megsemmisítendő terepjárók száma: POKE 24869,x (x= 1-255)
Megsemmisítendő ellenséges katona: POKE 24864,x (x= 1-255)

Második rész:

Végtelen energia: POKE 26419,42
Végtelen lőszer: POKE 26379,0
Végtelen tölténytár: POKE 26391,0
Végtelen rakéta: POKE 26318,0
Megsemmisítendő terepjárók száma: POKE 24882,x (x= 1-255)
Megsemmisítendő ellenséges katona: POKE 24887,x (x= 1-255)