Operation Wolf

1988 - Ocean

akció, lövöldözős

Spectrum (128k)

Enterprise

Ez a játék is "fogalommá" vált a nyolc-bites számítógépek korában. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy hírnevét nem a furfangos talányoknak, és gondolkozásra késztető játékmenetének köszönheti. Célunk, hogy kiszabadítsuk a túszokat, akiket fogva tart a rendkívül gonosz ellenség...
Az irányítás kiválasztása után indul a játék. A képet a saját szemszögünkből látjuk, folyamatosan haladunk oldalazva, miközben egy célkeresztet mozgathatunk. Ebből talán már mindenki sejtheti, hogy mire számíthatunk... (akinek nincs képzelőereje eláruljuk: esztelen mészárlásra). Az ellenség -mint azt a képeken is láthatjuk- igen nagy számban képviselteti magát, ráadásul nem csak "mezei" katonákról van szó, hanem helikopterekről, páncélozott járművekről, hajókról, amiket nem lehet egy lövéssel megsemmisíteni. Ezek ellen hatásos a gránát (használata a SPACE gombbal történik), ami területre hat, tehát belelőhetünk a tömeg közepébe is, áldásos hatása nem marad el. Egyébként is célszerű a tűz gomb folyamatos nyomvatartása.
Hogy a játék ne legyen olyan egyszerű, nehezítésképpen időnként civilek, is keresztül rohannak a képen, akiket ha lelövünk pontlevonást kapunk. A muníciónkból is véges készletek állnak rendelkezésünkre, amit a képernyőn időnként feltűnő lőszeres dobozokból pótolhatunk, egyszerűen csak beléjük kell lőni. Ugyanígy járjunk el, ha gránátot látunk a képen, vagy energiát tartalmazó dobozt. Időnként a képen átlebben különféle szárnyas jószág, amiket ha lelövünk egy comb hullik alá, ez szintén plusz energiát eredményez.
A civileken kívül időnként átrohan a képen egy-egy túsz is, akiket értelemszerűen nem lelőni kell, hanem fedezni. Amikor a túsz épségben átér a képernyőn, elmondhatjuk, hogy sikerült megmenteni. Az utolsó szinten a megmentett túszokat ismét fedezni kell, amíg beszállnak a repülőbe.
A képernyőn leolvashatjuk, hogy mennyi lőszerünk, gránátunk van, az aktuális szint teljesítéséhez mennyi ellenséget kell még megsemmisítenünk, hány túszt mentettünk meg, és az energiánk mennyiségét.
A játék gondolkozást serkentő szintjét példásan demonstrálja az a tény, hogy ha lelőjük az összes civilt, és az összes túszt (azokról a túszokról van szó, akiket meg kellene mentenünk), a játék akkor is végigjátszható...

Örökélet: POKE 40838,0
Sérthetetlenség: POKE 41150,0; POKE 41762,0
Végtelen lőszer: POKE 40727,183
Nem fogy a gránát: POKE 40756,183

Térkép