ATV Simulator
(All Terrain Vehicle Simulator)

1987 - Code Masters Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

A Code Masters számtalan programot készített "... Simulator" címmel ellátva, melyek általában még csak nem is emlékeztetnek szimulátorra. Elmondhatjuk, hogy nem ezek a játékok öregbítették a cég hírnevét, erősen B kategóriás ügyességi játékok voltak (pl. Grand Prix Simulator). Az ATV Simulator azonban egészen más: bár ez is inkább ügyességi játék, nagyon szórakoztató, leginkább a Spectrumon csak később megjelenő Kikstart II-höz hasonlítható (Itt is oldalnézetben látjuk az eseményeket). A játékban egy homokfutóval kell akadályokkal teletűzdelt pályaszakaszokon meghatározott idő alatt végigrobogni. (Az ATV az All Terrain Vehicle rövidítése.) Persze a játék nem is lenne "igazi" Code Masters-féle szimulátor, ha nem lehetne ketten is játszani!
Járművünkkel kanyarodni természetesen nem kell, feladatunk abból áll, hogy leküzdjük az elénk tornyosuló akadályokat. A rajtnál az első feladatunk, hogy a homokfutó nyergébe pattanjuk: ezt a tűz gomb megnyomásával tehetjük meg (csak akkor sikerül, ha a menetirányba - azaz jobbra nézünk). Járművűnkkel természetesen tudunk gyorsítani-lassítani, sőt, akár vissza is fordulhatunk! A nagyobb akadályokon természetesen nem tudunk maximális sebességgel áthajtani, csak szép óvatosan! (Néha egészen meglepő helyeken felmászik a homokfutó.) Az akadályok leküzdésében fontos, hogy testsúlyunk előre-hátra helyezésével fel tudjuk emelni az első kereket (vagy lenyomjuk azt). Egy akadályon általában felemelt első kerékkel tudunk biztonságban áthajtani, arra azonban figyeljünk, nehogy hátrabukjunk! Ha egy nagyobb akadály előtt ez sem elegendő, ugratni is tudunk, persze csak egészen picit. (Ha felugrattunk egy sziklaperemre, de a hátsó kerék elakadt, ugráljunk a járművön, és helyezzük előre a testsúlyunkat!) Érdemes megemlíteni, hogy a játék fizikája nagyon jól sikerült! Ha minden ügyességünk ellenére mégis bukunk, emberkénk leesik a járműről, ilyenkor fel kell kelni (tűz), majd újra a nyeregbe kell szállnunk (ahogy a rajtnál tettük).
A játéktér felett láthatjuk a sebességünket (SPEED), és az üzemanyagtartály tartalmát (FUEL). Az üzemanyag minden pályán éppen elegendő, de ha sokszor vissza kell fordulnunk, problémánk támadhat... A játékképernyő alatt láthatjuk az időnket (CLOCK), valamint, hogy mennyi idő alatt kell célbaérnünk (MAX). Ha letelik az időnk, vége a játéknak! A legügyesebbek 6 pályán bizonyíthatják rátermettségüket, Mind a 6 pályát a nevéhez fűződő terepakadályok tarkítják.

Irányítás:
A menüben az egyes menüpontok között tetszőleges billentyűvel navigálhatunk, a SPACE (tűz) megnyomásával választhatjuk ki az aktuális menüpontot. Ebből nincs sok: START - játék indítása, ONE PLAYER / TWO PLAYERS - 1/2 játékos mód, CHOOSE CONTROL - irányítás beállítása:

1. játékos: billentyűzet: S - balra, D - jobbra, F - fel (súlypont hátra), C - le (súlypont előre), Z - tűz (ugrás)
  KEMPSTON illesztő
2. játékos: billentyűzet: H - balra, J - jobbra, K - fel (súlypont hátra), M - le (súlypont előre), B - tűz (ugrás)
  SINCLAIR illesztő

A billentyűzetet szabadon átdefiniálhatjuk.

Nem fogy az idő: POKE 60250,0
Végtelen üzemanyag: POKE 57276,201

Térkép