3D Labyrinth

1989 - Fuxoft

ügyességi, mászkálós

Spectrum (48k)

A cseh Fuxsoft sablonos című programja a "szokásos" Labyrinth-játék, jobban sikerült darabja, gépi kódú és így gyorsabb kivitelezésben. A játékmenet a szokásos: a véletlenszerűen generált labirintus jobb alsó sarlából el kell jutni a bal felső sarkában lévő kijáratig. A grafika - már amennyi van egy ilyen programban - jól sikerült, a falak arányait sikerült jól eltalálni a készítőknek. A menüben lévő funkciók között van néhány, amely "extrának" számít az amúgy minimalista játékstílusban:

1. DEFINE CONTROLS - Billentyűzetet, vagy KEMPSTON botkormányt választhatunk. A billentyűzet szabadon definiálható (alapértelmezés: Z - fordulás balra, X - fordulás jobbra, SPACE - lépés előre, H - térkép, Q - kilépés a játékból).
2. NEW DIMENSIONS - A labirintus méreteinek megadása. A vízszintes méret 2-30 közötti érték lehet (a 'jobbra'-'balra' billentyűkkel állítható), a függőleges méret 2-20 között érték lehet (az 'előre' - 'térkép' billentyűvel állítható). Értelemszerűen a paraméterek megváltoztatása után új labirintust generál a program. Nagyobb labirintussal elnyammog egy kicsit a program.
3. PRINT LABYRINTH - Az aktuális labirintus térképének megtekintése.
4. PLAY FROM BEGIN - Játék indítása.
5. PLAY CONTINUE - Korábban (kilépés a játékból billentyűvel) megszakított játék folytatása abból a pozícióból, ahol tartózkodtunk.
6. MUSIC ON/OFF - "Zene" ki/bekapcsolása. A játék indulása után a zene kikapcsolása legyen az első dolgunk...!
0. END OF GAME - Kilépés a játékból (megerősítést vár).

A játék során akárhányszor előhívhatjuk a térképet. A kijáratot felirat is jelöli.