Sorcery

1985 - Virgin Games Ltd.

Akció, mászkálós

Enterprise

Amstrad CPC

 

 

Mivel a Sorcery Enterprise változata a CPC verzió alapján készült, talán jogos lehet a kérdés, miért érdemes átírni az eredeti CPC-s változatot újra? Való igaz, a grafika és a játéktér azonos a két változatban, azonban István átiratának van néhány előnye az Entersoft verzióhoz képest:

  • EXOS kompatibilis (de EP64-en nem fut),
  • turbós gépen is játszható,
  • élénkebb színeket láthatunk,
  • a beépített és mindkét külső joystick is használható,
  • kilépéskor (reset) pontszámtábla mentés, ha nem csalunk,
  • többféle csalás választható:
    • F1 - végtelen idő,
    • F2 - a szörnyek nem árthatnak nekünk,
    • F3 - nem égetjük meg magunkat a lángokkal,
    • F4 - az üstök nem vesznek el energiát,
    • F5 - nem fulladunk a vízbe,
    • F6 - több idő,
    • F7 - bármelyik ajtót kinyithatjuk a hozzá való kulcs nélkül is. Ennek a csalásnak van egy hibája: ha a játékosnál a megfelelő kulcs helyett valamilyen más tárgy (pl. fegyver) van, akkor az elveszik, mintha az lett volna a kulcs.
    • F8 - a "sack of spells" hatása végtelen, ha a játékosnál van ilyen. Lövöldözhetünk kedvünkre...

A fenti "csalás listából" is látható, hogy van néhány eltérés a régi Enterprise és a CPC verzió között:

  • A fáklyák lángjai megégetnek (fogy az energiánk).
  • Az üstök véletlenszerűen nem feltöltik az energiánkat, hanem elszívják (figyeljünk tehát a hatásukra!)
  • Más a kijelzők elrendezése, a hátralévő időnket a jobb alsó sarokban látható könyv fogyatkozása jelzi.
  • Itt még van betöltő képernyő, majd a betöltés után egy trükkös képernyőtörlés. Ezt a CPC video címzésének az emulálásával lehetett megoldani (ott a trükk egyszerűen az, hogy karakterenként csökkenti a képernyő szélességét 40-ről nullára). Entersoft-féle átiratban nem is foglalkoztak ennek megvalósításával.

A CPC változathoz képest van néhány eltérés is:

  • A nagyon mély hangok ebben a verzióban a 4 bites polinom számláló trükkös használatával szólnak; így kb. 12 Hz-ig lehet hangot előállítani, azonban a hullámforma nem négyszögjel, hanem véletlenszerűen 11110, 11000, vagy 101000. Ez a véletlenszerű változás azt eredményezi, hogy az ajtóknak néha "érdekes" hangja van.
  • A CPC változatban van egy hiba, ami EP-n nem volt: A kastélyban (Castle) egy pajzzsal nyitható ajtón belépve gyakorlatilag véget ér a játék, mert visszajutni nem lehet ugyanazon az ajtón, a másik kijárat eléréséhez pedig kulcs vagy üveg kellene. Az átiratban javítva lett a hiba.

A játék természetesen az eredeti Ep változat alapján végigjátszható. Ha ebben már nagyon profik lennénk, próbálkozzunk meg a Sorcery Plus-szal is!